• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • Moder Jord

Bra jobbat! {#lang_emotions_flower} Visst är det bra med stegräknare! Man blir så motiverad!{#lang_emotions_smile} Själv kom jag upp i 16 437 steg i går.  Brukar ju hålla mig mellan 12 000 och 15 000 steg, så det här resultatet kändes väldigt bra!

sassy74 skrev 2009-05-03 08:44:19 följande:
    Åh igår satte jag på mig stegräknaren, klädde på ungarna och gick och gick....när jag kommit hem hade jag fått ihop 13 000 steg. Idag känner jag bara ah vad fanken undrar om jag inte klarar 14 000!! Hoppas det går bra för er andra!
    Det finns en guldkant runt varje moln!
  • Moder Jord
    Evve81 skrev 2009-05-03 06:36:46 följande:
    Vägde mig imorse Veckans resultat är -1,3 kg Fixar jag det till nästa vecka innebär det att jag når mitt första mål. Startsträckan var väldigt LÅNG men jag hoppas jag kommit igång på allvar nu!!!! Maddisen: Hur mår du nu? Du har ju gått ner jättemycket. Fast det beror kanske på att du inte är pigg med. Har du fått någon hjälp?????? Idag har jag tänkt att ta en promenad eller ikväll. Ska bli riktigt skönt!!!!!!!
    Grattis! Bra jobbat! {#lang_emotions_kiss}
  • sassy74

Moder Jord skrev 2009-05-03 08:58:17 följande:
    [citat]
    Bra jobbat! Visst är det bra med stegräknare! Man blir så motiverad! Själv kom jag upp i 16 437 steg i går.  Brukar ju hålla mig mellan 12 000 och 15 000 steg, så det här resultatet kändes väldigt bra!
    [/citat

Det var långt! Idag ska mellangrabben få cykla så kanske det går ännu bättre *L*

• Evve81

Måste bara fråga jag brukar med ha stegräknare men jag undrar om det inte är nåt fel  på den. Min långa runda blir ibland 3000 steg och ibland 7000 steg...... Var har ni er stegräknare någonstans????

• sassy74

jag sätter fast min i ett skärp....hade den i fickan först men då funkade den inte... prova sätt fast den i en byxficka.

• Maddisen80

Prommis
    Hej nope jag har inte fått hjälp, jag försöker få näringsdryck på recept,men får inte, jag mår sämre och sämre och är förstoppad pga tramadol. grattis till din viktminskning

• Amber1975

Grattis Prommis! Vilket toppresultat.

• Moder Jord
    Evve81 skrev 2009-05-03 09:32:32 följande:
    Måste bara fråga jag brukar med ha stegräknare men jag undrar om det inte är nåt fel  på den. Min långa runda blir ibland 3000 steg och ibland 7000 steg...... Var har ni er stegräknare någonstans????
    Det är viktigt att den sitter rätt. Jag har den sittandes i byxlinningen, ovanför ena benet.
  • beadis
    Maddisen80 skrev 2009-05-02 18:22:00 följande:
    snart3barnsmamma ja de tycker jag, vägde 103,4 kg förut nu 88
    Det är ju jättebra jobbat, GRATTIS!
  • Evve81
    Maddisen80 skrev 2009-05-03 10:29:15 följande:
    PrommisHej nope jag har inte fått hjälp, jag försöker få näringsdryck på recept,men får inte, jag mår sämre och sämre och är förstoppad pga tramadol. grattis till din viktminskning
    Jag förstår att du rasar i vikt! Tyvärr inte på rätt sätt. Hoppas du kan få hjälp snart!
    Moder Jord skrev 2009-05-03 14:07:42 följande:
    Det är viktigt att den sitter rätt. Jag har den sittandes i byxlinningen, ovanför ena benet.
    Precis jag tror min sitter fel. Ibland tycker jag den hamnar bland valkarna så då blir den liksom fastkilad. Eller hur man ska säga.....
    Moder Jord skrev 2009-05-03 14:07:42 följande:
    Amber1975 skrev 2009-05-03 13:29:54 följande:
    Grattis Prommis! Vilket toppresultat.
    Tack!

Nu ska jag ut en promenad ska trotsa hostan och gå ändå
Svar på tråden Tråd för STOR övervikt