• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • Moder Jord
    Pommis skrev "Precis jag tror min sitter fel. Ibland tycker jag den hamnar bland valkarna så då blir den liksom fastkilad. Eller hur man ska säga....."

{#lang_emotions_laughing}{#lang_emotions_laughing}Förstår precs! {#lang_emotions_wink} Ja, den måste sitta lodrätt...

I dag har jag gått 15 219 steg, så det känns bra. {#lang_emotions_smile}

I morse på morgonrundan såg jag förresten ett rådjur med sin lilla Kid. Den var så liten så den kunde inte vara många timmar gammal. {#lang_emotions_kiss}Synd att jag inte hade kameran med mig!

Kram!
    Det finns en guldkant runt varje moln!
  • Moder Jord

slösrufas?Det uttrycket har jag aldrig hört! {#lang_emotions_surprised}

• Evve81
    Moder Jord skrev 2009-05-03 21:19:20 följande:
    slösrufas?Det uttrycket har jag aldrig hört!
    Hmmm ser att jag stavat fel slösurfa Ska alltså sitta och läsa bloggar och göra sånt som jag inte måste
  • Moder Jord
    {#lang_emotions_laughing}
    Evve81 skrev 2009-05-03 21:22:04 följande:
    Hmmm ser att jag stavat fel slösurfa Ska alltså sitta och läsa bloggar och göra sånt som jag inte måste
  • FoFo

hej,
    Jag är alldeles ny här, får man vara med?

Jag har en vikt som är på tok för mycket för att jag ska må bra, hela 78 kg för mina 152 cm. Usch och blääää
    Har en flicka på 14 månader och jag har ba stadigt ökat i vikt sen jag slutade amma.
    Jag behöver verkligen tips och motivation, tänkte ni kanske kunde hjälpa mig med det.
    Bra att veta om mig är att jag har typ 1 diabetes, pumpbehandlad ( rätt nyligen) har minskat insulinet drastiskt sedan jag började. Har underfunktion i sköldkörteln, så jag äter levaxin, och läget är rätt stabilt ( är det någon mer sjukdom jag har glömt, bläää)
    Jag vill så gärna gå ner till 55-60, det är ett bra mål, men allt under 70 är oxå ett mål. Det är kanske inte en stor övervikt, men jag har i alla fall 25-28 kg övervikt i bmi-termer.

hoppas ni orkat läsa allt!

• Tidvis

-0,5 var de idag. Alla minus var bra eller hur var det?

• Evve81
    Tidvis skrev 2009-05-04 08:17:31 följande:
    -0,5 var de idag. Alla minus var bra eller hur var det?
    Absolut! För en varaktig vikt minskning ska man inte gå ner mer heller! BRA JOBBAT!!!!
  • Trikarn

Jag väger alldeles förmkt jag med, men försöker nu håll amig till 1600 kalorier om dagen samt dricker grönt te .
    Har även börjat räna på sats, vilket är superkul!

Ska iväg och väga mig idag, vågde 93 för en månad sedan, och ja, jag börjar känna lite skillnad!

Svar på tråden Tråd för STOR övervikt