• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • FilleCilla
    AnnelieTyresö skrev 2009-02-18 13:43:58 följande:
    aha,, ja still suger verkligen!!Har du druckit tillräckligt med vatten?Fettet ersätts först med vatten på kroppen, å har de inte tillgång till vatten lossnar dte inte lika lätt.Jag har alltid äslkat vatten så jag dricker nästan för mkt, men det är en annan historia :)Men det kommer säkert göra ett superras till nästa v!Inte alltid att det dagen man väger sig på är den bästa.Jag vägde mej i fredags, ej gått ner något, sen vägde jag mej på måndagen, då hade det gått ner 1.3, så vips så händer det :D
    Ja får hoppas att det tar fart igen. Kan ju erkänna att jag är lite dålig att dicka emellanåt men det håller på att bli bättre

Nu ska jag till dagis och hämta sonen, ha en bra eftermiddag alla
  • FilleCilla
    EvaN skrev 2009-02-18 13:46:14 följande:
    Tack för välkomnandet! Jag har skrivit in mig på ett gym som heter itrim. Och kör både motion och viktminskningsgrupp hos dem. Jag har försökt SÅÅÅÅÅÅ många gånger förut att gå ner i vikt utan att lyckas ordentligt. Men för första gången känner jag att jag har hittat rätt. Rätt stöd och rätt motion.
    Vad härligt att du hittat rätt. Jag har sneglat lite på itrim jag med. Just nu kör jag VV iallafall ett tag framöver sen får vi se
  • MyLoveLiam

EvaN skrev 2009-02-18 13:46:14 följande:

Tack för välkomnandet! Jag har skrivit in mig på ett gym som heter itrim. Och kör både motion och viktminskningsgrupp hos dem. Jag har försökt SÅÅÅÅÅÅ många gånger förut att gå ner i vikt utan att lyckas ordentligt. Men för första gången känner jag att jag har hittat rätt. Rätt stöd och rätt motion.
    Hej och välkommen säger jag oxå
    Otroligt fin nedgång på så kort tid - visst ger det mersmak
  • Amber1975

Tack så mycket FilleCilla. Tyvärr känner jag mig precis lika stor nu som jag gjorde då. Konstigt det där.

Välkommen hit EvaN. Så kul att vi är så många i tråden nu.

• AnnelieTyresö

Du kanske måste börja mkt med spegel övn då?
    att stå naken framför spegeln varje dag ett antal minuter, å smörja in dej varje dag så du verkl känner hur din kropp känns nu, jobba mkt med din självbild, det finn sju en uppsjö av böcker å cds om sånt :)

• Amber1975

Är det mig du menar? Isf har du nog rätt. Jag känner mig ärligt talat tjockare nu än jag gjorde innan. Har svårt att gå ut ibland för jag tycker att alla stirrar på mig

AnnelieTyresö skrev 2009-02-18 14:09:16 följande:
    Du kanske måste börja mkt med spegel övn då?att stå naken framför spegeln varje dag ett antal minuter, å smörja in dej varje dag så du verkl känner hur din kropp känns nu, jobba mkt med din självbild, det finn sju en uppsjö av böcker å cds om sånt :)
  • yennie84

så, nu skall ajg skippa alla dyra möten på vv och göra detta själv. Ekonomin tillåter det inte! MEN skall göra en lista på datorn som jag fyller i varje dag! KOM IGEN JENNIE

• FilleCilla
    yennie84 skrev 2009-02-18 19:55:38 följande:
    så, nu skall ajg skippa alla dyra möten på vv och göra detta själv. Ekonomin tillåter det inte! MEN skall göra en lista på datorn som jag fyller i varje dag! KOM IGEN JENNIE
    Kom igen bara
    Jag kör också VV själv. Med hjälp av internet, butiksguiden, pointcalculator, VVande kompisar och en fin liten skrivbok i klädd i rosa siden där jag fyller i allt har jag också tänkt köra detta utan möten
Svar på tråden Tråd för STOR övervikt