• låjsan1

Hjärtebarn

Här fortsätter vi hjärtebarnsföräldrar

Gammla som nya -ligt välkomna

Här inne kan vi stötta varandra genom de tuffa operationerna och oron vi alla genomgår när det gäller våra älskade hjärtebarn.
    Och är ni oroliga för ert barn så bolla gärna tankar med oss MEN det bästa är att ringa ert barns hjärtläkre eller hjärtmottagning.
    Alla barns hjärtfel är väldigt unika så bara för att just ditt barn har samma typ av hjärtfel som någon annans barn så bi inte orolig för det behöver inte betyda att ditt barn har samma problem som det andra barnet. Ingen av oss föräldrar kan något om just ditt barns hjärtfel.
    Hoppas ni förstod allt detta surriga jag skrev

Här kommer lite tips på vad man kan göra under ert barns op:

Gå i stan
    VILA!!!
    Läsa en bok.
    Surfa runt på nätet om ni har dator med er.
    Sen kan ni komma på era egna idéer på hur just NI vill fördriva tiden under op.
    Kommer ni på något bra så säg till så skriver jag in det i listan.

Hoppas ni kommer trivas i tråden. Finns där något mer ni tycker det ska stå här i presentationen så säg bara till så lägger jag till det.

Intressanta länkar:

www.hjartebarn.se/
    www.mun-h-center.se/
    www.growingpeople.se/templates/Overview.aspx
    www.hjart-lungfonden.se/barnhjartan
    www.barnhjartcentrum.se/
    -------------------------------------------------- --------
    Har gjort som innan och kopierat från start tråd!
    Då fortsätter vi tre månader till då
    Kram Låjsan
  • Svar på tråden Hjärtebarn
  • Jo  anna

Klunsen: Va jobbigt. =( Hoppas det blir av på måndag.

MoM: Va kul att det gick så fort. =)

• låjsan1
    MoM skrev 2009-02-10 21:39:42 följande:
    Jag bara måste berätta...Jag fick mina hjärtebarnspins idag!Och de är redan slut! Varenda kotte i bekantskapskretsen har köpt pins!Jag har just beställt en ny låda för att ta med till jobbet, det var ju det jag hade tänkt att göra med den som redan är slut! Man blir allt lite glad!
    Så bra!!! Jag tog med min lådda till dagis å där behöll dom den å i dag när jag skulle hämta grabbsen så hade dom satt upp en skylt att dom säljer hjärte pins. gullit va!!
    Kram på dig
  • brumme lisa

När det gäller pinsen, är det nån som vet om det finns nån butikskedja som säljer dem? Gick i centrum här igår och såg inte en enda!

• MoM

Saxat från hjärt-lungfondens hemsida...
    (här hos oss är det dock endast Gina Tricot som säljer dem. Ingen av de två Euroflorist-butikerna tex har aldrig hört talas am kampanjen! Trist!!)

Försäljningsplatser

Pinsen finns att köpa hos Akademibokhandeln, EuroFlorist, Hemtex, Hemköp, Tempo, GinaTricot, Hälsokraft, Lunchfrämjandets restauranger och en del sjukhus. Dessutom säljs pinsen av skolungdomar runt om i landet.

• MoM

Förra året hittade jag pins hos City Gross me, blev jätteförvånad! De var inte me på någon lista över försäljare men hade tagit in ändå. Kul tycker jag!

Hittar Du inga, brumme lisa, så får Du säga till så skickar jag till Dig!

• brumme lisa

Tack! Får se om jag hinner kolla hemtex imorgon, annars kanske de säljer nån stans i Lund
    Känns lite dåligt dock, ett av Stockholms största centrum och man hittar dem inte...

• Klunsen111

Sitter här med rethosta och efter att ha varit uppe och matat Harry hostar jag som en galning varje gång jag lägger mig. Jag får sitta uppe en stund tills det lugnar sig.

Amelia 78: Vilken sorglig historia! Jag fick tårar i ögonen när jag läste... Hur påverkar det honom att han fått syrebrist? Jag ligger och lyssnar i sömnen så att Harry andas. Jag är jätterädd att något ska hända på natten även om läkaren sagt att han inte kommer att försämras så plötsligt. Jag har ju två barn innan och jag var inte alls lika rädd med dem. I början visste jag ju inte om Harrys fel så det var nog en känsla jag hade av att något var fel. Han verkar ju vara en riktig kämpe, er lille gosse, så jag hoppas av hela mitt hjärta att allt går bra för er. Kramar!!!

• Små Hjärtan

Vi hittade pinsen på ica maxi
    sen har vå två ställen i vår lilla lilla by som vill sälja dom. Så sött.

Kan inte leva utan mina underbara barn
  • Anbe
    brumme lisa skrev 2009-02-10 23:02:40 följande:
    När det gäller pinsen, är det nån som vet om det finns nån butikskedja som säljer dem? Gick i centrum här igår och såg inte en enda!
    Hos oss säljer Ica nära dom. Jag frågade om dom inte skulle sälja dom i år ( dom gjorde nämligen d i fjol ) och 3 dagar senare hade dom dom vid kassorna Skrattande 
  • hmts

Hej!
    är en flitig läsare av denna tråd men har aldrig skrivit själv. Min underbara son op för koarktation i aorta när han var 4 dgr gammal i Lund. Nu mår han bra och han har återhämtat sig fint.

Vi har blivit inspirerade av er som ringt lokaltidningar för att öka synligheten för hjärtbarnen, så vi gjorde samma sak. Ska vara med nu på lördag, lite pirrigt faktiskt!

Angående hjärtebakelsen- kommer det att säljas någon i år? Ngn som vet? Kommer det vara någon typ "gala" på tv för insamling?

Stor kram till alla hjärteprinsar och prinsessor!

Svar på tråden Hjärtebarn