• låjsan1

Hjärtebarn

Här fortsätter vi hjärtebarnsföräldrar

Gammla som nya -ligt välkomna

Här inne kan vi stötta varandra genom de tuffa operationerna och oron vi alla genomgår när det gäller våra älskade hjärtebarn.
    Och är ni oroliga för ert barn så bolla gärna tankar med oss MEN det bästa är att ringa ert barns hjärtläkre eller hjärtmottagning.
    Alla barns hjärtfel är väldigt unika så bara för att just ditt barn har samma typ av hjärtfel som någon annans barn så bi inte orolig för det behöver inte betyda att ditt barn har samma problem som det andra barnet. Ingen av oss föräldrar kan något om just ditt barns hjärtfel.
    Hoppas ni förstod allt detta surriga jag skrev

Här kommer lite tips på vad man kan göra under ert barns op:

Gå i stan
    VILA!!!
    Läsa en bok.
    Surfa runt på nätet om ni har dator med er.
    Sen kan ni komma på era egna idéer på hur just NI vill fördriva tiden under op.
    Kommer ni på något bra så säg till så skriver jag in det i listan.

Hoppas ni kommer trivas i tråden. Finns där något mer ni tycker det ska stå här i presentationen så säg bara till så lägger jag till det.

Intressanta länkar:

www.hjartebarn.se/
    www.mun-h-center.se/
    www.growingpeople.se/templates/Overview.aspx
    www.hjart-lungfonden.se/barnhjartan
    www.barnhjartcentrum.se/
    -------------------------------------------------- --------
    Har gjort som innan och kopierat från start tråd!
    Då fortsätter vi tre månader till då
    Kram Låjsan
  • Svar på tråden Hjärtebarn
  • Tifastar

Trolletmilla skrev 2009-02-12 11:16:18 följande:

HallojsanHar alla ni som beställde hjärtepins fått era? Är nu 1 vecka sedan jag fick mail om att jag skulle få mina inom 3 arbetsdagar men än har inga kommit. Har mailat och frågat om dom skickat än men ej fått svarän.
    Samma här =/ inte fått mina o inte hört något. Hoppas att dom är på väg...
  • Trolletmilla

Tifastar skrev 2009-02-12 12:27:51 följande:

Trolletmilla skrev 2009-02-12 11:16:18 följande:
    Samma här =/ inte fått mina o inte hört något. Hoppas att dom är på väg...
    Har fått svar nu om att de borde komma idag, men posten har redan kommit och inga pins.... hoppas de kommer imorgon annars mailar jag på måndag igen och frågar en gång till.
  • MoM

Min första låda jag beställde tog lite längre tid. Den andra jag beställde kom däremot på två dagar!
    Verkar vara väldigt varierande det där...

• Liiindaaa
    Svar på #116
    Murvel30 skrev 2009-02-09 06:44:23 följande:
    Jag fick ut ca 8000kr från ACE vid Linus andra operation. 1 vecka på sjukhus och under vård av barn tiden hemma...
    Vet du om de försäkringsbolaget har någon hemsida?

Tack på förhand

Mvh Linda
  • Klunsen111

Jag har ju glömt att skriva att Harry vägde 5,8kg nu när vi var i Lund. Han har ju inte vägts på en månad och jag blev förvånad! Han har gått upp 8hg!! Sammanlagt ett kilo sen sonden sattes. Vad skönt!! Det är ju inte konstigt att han är så pigg!!
    Han får ju mat!!

• Hjärteprinsen 2006

Hej!!

jag undrar en grej..

jag har varit med i en annan mammatråd/grupp vi har träffats mycket på rikitigt. när ja bodde i Skövde.
    men ja känner mig inte att ja passar in där, alla där är så perfekta har ju inga sjuka barn eller vet vad ett sjukhus knappt är, jo mer än de det födde sina barn såklart.
    ja försöker få ihop träffar o så, men så fort ja skriver så är det ingen som kan ses, känner mig utanför, för så fort de andra mammorna skriver att man ska ses så kommer dom som myror till träffen eller ja vad de nu är.

Ja kunde ju inte vara med i öppnaförskolan mm när F var liten eftersom han va såå infektionkänslig. och detta var en mellan grej o roligt för både mig o F.
    men när man känner sig så utanför endå är de inget kul. hmhm..

Men nu är F 2½år snart och är mycket friskare o piggare framför allt. han orkar mycket mera o längre stunder.
    så nu ska vi fakiskt börja med öppnaförskolan här i Trollhättan.
    börja träffa mer o mer barn, han ska väl börja förskola efter sommaren som de ser ut nu. då först får han börja lite enligt hans läkare.

Har ni känt er utanför så just för att ni har sjukabarn från o tillbaks?

• elliza

Hjärteprinsen 2006: Vi har känt oss (och varit) väldigt isolerade under vissa perioder, mest pga infektionskänslighet.

• Tifastar

Hjärteprinsen 2006: Visst har man känt sej utanför bland andra föräldrar o barn.

Jag känner så här att jag inte har något gemensamt med dom o deras barn. Dom pratar om att min STACKARS bebbe hade feber i helgen, 39 grader o det var sååå jobbigt!

Man ligger lixom inte på samma vågläng över vad som är jobbigt och inte. Jag retar bara upp mej på deras små problem men säger aldrig något =P

Samtidigt så vet ju inte andra hur det är att ha ett svårt sjuktbarn så man kan ju inte begära att dom ska tänka som oss här inne...

• Klunsen111

Jag känner också att mitt sociala liv förfaller. Först i sommar när jag var beordrad vila p ga blödningar och sen efter förlossningen därför att Harry inte ska bli smittad av någon. Innan vi fick op-beskedet bjöd jag hem vänner med barn ibland så jag skulle få träffa någon men nu vågar jag inte det sen en månad tillbaka. Känns riktigt trist... Däremot känner jag det inte som om någon "fryser" ut mig för att jag fått ett sjukt barn. Det kan vara någon enstaka som brujade höra av sig innan men som inte gör det längre men det kan ju bero på annat också. Vi gick ju på Öppna gruppen ett par gånger innan vi visste att Harry var sjuk och jag saknar det mycket. Även om jag inte direkt kände någon där så var där en gemenskap som var trevlig.

• Hjärteprinsen 2006
    Tifastar skrev 2009-02-13 09:38:59 följande:
    Hjärteprinsen 2006: Visst har man känt sej utanför bland andra föräldrar o barn. Jag känner så här att jag inte har något gemensamt med dom o deras barn. Dom pratar om att min STACKARS bebbe hade feber i helgen, 39 grader o det var sååå jobbigt! Man ligger lixom inte på samma vågläng över vad som är jobbigt och inte. Jag retar bara upp mej på deras små problem men säger aldrig något =PSamtidigt så vet ju inte andra hur det är att ha ett svårt sjuktbarn så man kan ju inte begära att dom ska tänka som oss här inne...
    ja haha det är så rätt så, när de klagar eller är lite små oroliga för att ungen inte hade sovit en natt!!!! gaaa nä vi är ju inte i samma våg längd över huvudtaget, därför känns de bra o ha denna tråden att snacka i
    Tack för att ni finns..
Svar på tråden Hjärtebarn