• låjsan1

Hjärtebarn

Här fortsätter vi hjärtebarnsföräldrar

Gammla som nya -ligt välkomna

Här inne kan vi stötta varandra genom de tuffa operationerna och oron vi alla genomgår när det gäller våra älskade hjärtebarn.
    Och är ni oroliga för ert barn så bolla gärna tankar med oss MEN det bästa är att ringa ert barns hjärtläkre eller hjärtmottagning.
    Alla barns hjärtfel är väldigt unika så bara för att just ditt barn har samma typ av hjärtfel som någon annans barn så bi inte orolig för det behöver inte betyda att ditt barn har samma problem som det andra barnet. Ingen av oss föräldrar kan något om just ditt barns hjärtfel.
    Hoppas ni förstod allt detta surriga jag skrev

Här kommer lite tips på vad man kan göra under ert barns op:

Gå i stan
    VILA!!!
    Läsa en bok.
    Surfa runt på nätet om ni har dator med er.
    Sen kan ni komma på era egna idéer på hur just NI vill fördriva tiden under op.
    Kommer ni på något bra så säg till så skriver jag in det i listan.

Hoppas ni kommer trivas i tråden. Finns där något mer ni tycker det ska stå här i presentationen så säg bara till så lägger jag till det.

Intressanta länkar:

www.hjartebarn.se/
    www.mun-h-center.se/
    www.growingpeople.se/templates/Overview.aspx
    www.hjart-lungfonden.se/barnhjartan
    www.barnhjartcentrum.se/
    -------------------------------------------------- --------
    Har gjort som innan och kopierat från start tråd!
    Då fortsätter vi tre månader till då
    Kram Låjsan
  • Svar på tråden Hjärtebarn
  • Hjärteprinsen 2006

Ville bara säga ha en underbar ALLA HJÄRTANS DAG!!!
    kramar från Hanna o Filip!

• Hjärteprinsen 2006
    poik07 skrev 2009-02-13 21:18:19 följande:
    Hej Alla...Har skummat igenom tråden lite, för att kolla om man passade in här, och det tycker jag att  jag gör.Vi har igår fått svart på vitt att vår dotter kommer att göra en op. innom 6 månader.Så nu snurrar min hjärna på max. Vår Linn har ett ovanligt handikapp som gör att hon inte är försäkrad... Är extra orolig över detta nu inför op. Sen är det ju så att vi för ett år sedan förlorade vår ena son. Och bara det gör ju att jag är super rädd för att något skall gå fel...Jag har ju från dag ett fått veta att hon har hål i hjärtat , sen fick vi veta att barn med Williams syndrom som hon har har en förträgning i lungpulsådern...Just nu är jag rädd... Rädd för att förlora min älskling.Rädd för att något skall gå fel...Jag hoppas att någon i denna tråd kan komma med ett par lugnande ord.Tack på förhand / Tessan
    Tänker på er, hoppas verkligen op lyckas fint,
    Får ja fråga vad syndromet är? Min Filip har ju 22q11 han är me rätt liten för sina 2½år snart.
    har mycket annat än bara hjärtfelet med.
    Norpansnorpan här inne på FL
    hennes dotter har ju exakt samma syndrom fel alltså 22q11 som Filip och identiskt hjärtfel med.

ok nu läste ja vad syndromet heter hehe..
    williamssyndrom vet ja nån mer som har.
  • brumme lisa

poik07 skrev 2009-02-13 21:18:19 följande:

Hej Alla...Har skummat igenom tråden lite, för att kolla om man passade in här, och det tycker jag att  jag gör.
    Välkommen hit! Har själv inga erfarenheter än men kan ramt rekomendera den här sidan, folket här har lugnat mig mycket
    Styrkekramar!
  • brumme lisa

Jo anna skrev 2009-02-13 17:15:11 följande:

Sbrumme lisa: Va händer om det sätter igång av sej själv under helgen då?
    Ja, isf får de väl prioritera annorlunda Känner mig inte så orolig för att det skulle hända, har inte haft några förvärkar eller så... är bara i v. 38 så de har ju satt tiden med ganska stor marginal.
  • Klunsen111

Vi ska få nytt besked angående operationen på måndag för då har de mer överblick över hur de kan planera veckan. De tycker klart det är praktiskt att vi bor så nära för då kan vi åka dit snabbt om det blir en lucka.

Rätt skönt att få vara lite med de stora grabbarna på sportlovet.

• sarawn

Önskar er en underbar alla hjärtans dag! Idag kan man läsa om Linnea på www.st.nu och om hennes hjärtekompis Ida på www.dagbladet.se ta en titt om ni har lust :)

• sarawn

Vilken fin artikel! Det är ju jättebra att det är så många lokaltidningar som valt att uppmärksamma hjärtebarnen!

Jo anna skrev 2009-02-14 09:35:14 följande:

Här är artikeln om Theo. www.nwt.se/filipstad/article473288.eceDet enda jag som va fel, tror jag är att det står att han är infektionskänslig, det är han inte. =s
  • norpansnorpan

Pojk07:
    Jag hade ett litet tips om försäkringsbolag. Min dotter har ACE Europe och de täcker t.o.m. medfödda sjukdomar och handikapp (förutom psykiska sjukdomar).
    Kostar 75:-/mån för ett barn och 120:-/mån för två eller fler barn.
    Man får ersättning för dygn du är på sjukhus med ditt barn och även efter hjärtop tex får man dygnsersättning för vård i hemmet om det löper i 30 dagar eller mer.
    Nu är det ju bara inom 6 mån din son ska opereras så då hinner inte försäkringen gälla (karenstid på 1 år vid medfödda sjukdomar) men tipsar ändå att teckna den om det skulle behövas framöver.
    Har funkat toppenbra för oss. Min dotter opererades i oktober och vi får för nästan 1 månad på sjukhus och 2 månader vård i hemmet efter operation

Hoppas allt går bra för din lilla son!

*kram*

Svar på tråden Hjärtebarn