• låjsan1

Hjärtebarn

Här fortsätter vi hjärtebarnsföräldrar

Gammla som nya -ligt välkomna

Här inne kan vi stötta varandra genom de tuffa operationerna och oron vi alla genomgår när det gäller våra älskade hjärtebarn.
    Och är ni oroliga för ert barn så bolla gärna tankar med oss MEN det bästa är att ringa ert barns hjärtläkre eller hjärtmottagning.
    Alla barns hjärtfel är väldigt unika så bara för att just ditt barn har samma typ av hjärtfel som någon annans barn så bi inte orolig för det behöver inte betyda att ditt barn har samma problem som det andra barnet. Ingen av oss föräldrar kan något om just ditt barns hjärtfel.
    Hoppas ni förstod allt detta surriga jag skrev

Här kommer lite tips på vad man kan göra under ert barns op:

Gå i stan
    VILA!!!
    Läsa en bok.
    Surfa runt på nätet om ni har dator med er.
    Sen kan ni komma på era egna idéer på hur just NI vill fördriva tiden under op.
    Kommer ni på något bra så säg till så skriver jag in det i listan.

Hoppas ni kommer trivas i tråden. Finns där något mer ni tycker det ska stå här i presentationen så säg bara till så lägger jag till det.

Intressanta länkar:

www.hjartebarn.se/
    www.mun-h-center.se/
    www.growingpeople.se/templates/Overview.aspx
    www.hjart-lungfonden.se/barnhjartan
    www.barnhjartcentrum.se/
    -------------------------------------------------- --------
    Har gjort som innan och kopierat från start tråd!
    Då fortsätter vi tre månader till då
    Kram Låjsan
  • Svar på tråden Hjärtebarn
  • Keewii
    Små Hjärtan skrev 2009-03-04 09:38:04 följande:
    Vill höra med er här inne vad ni tror.Har märkt att trinity blivit sämre. Hon som normalt somnar för att sova middag vid 11.30-12 somnade vid 11 i förrgår, igår vid 10 och idag nu vid 9. Hon har inte samma ork som hon haft innan utan blir lätt anfådd och trött. Hon har blivit ovanligt gnällig.Är jätte orolig för henne och har en stark känsla något är fel med min lilla flicka. Hon är inte sjuk på något sätt. Inte ens en förkylning.Vad tror ni??Ska ev till Lund på fredag för att kolla blodtryck och syresättning.
    RING! Du kan aldrig ringa för många ggr har de sagt till mig! Så ring så de får kolla på henne!
    Julia & Kevin mina älsklingar
  • Keewii

Hjärteprinsen: Ge aldrig upp! Ge er fan på att det ska gå bra istället! Ni klarar det här, det är det jag intalar mig själv eller försöker när jag deppar ner mig. Hoppas Lund eller GBG ger er lite hopp!
    Tänker på er och skickar all min och vår styrka!
    Kram

• Barbamama

Hjärteprinsen: . Jag läste artiklarna om Filip, en sådan fin pojke ni har. Det är verkligen ett ledsamt bud som ni fått, men läkarna gör säkert sitt yttersta för att lösa saken.

Här är sonen ännu förkyld och äter sämre också. Jag ska till labbet i morgon och kolla hans blodvärden, han har ju fått vätskedrivande i två veckor nu - får hoppas allt är ok. Jag delammar honom ännu och det tycks han godkänna även om han är förkyld, så jag har tänkt fortsätta fram tills kat. ifall om det blir strul med ätandet efteråt.

• Små Hjärtan
    Keewii skrev 2009-03-04 13:03:38 följande:
    RING! Du kan aldrig ringa för många ggr har de sagt till mig! Så ring så de får kolla på henne!
    Pratade med dom igår och vi ska ev träffa kontaktsköterskan på fredag om hon inte ringer och har förhinder.
    Dom lyssnar inte direkt på vår oro. Har aldrig varit shär orolig för henne tidigare eftersom hon mått så fruktansvärt bra innan.
    Kan inte leva utan mina underbara barn
  • Klunsen111

Små Hjärtan: Stå på dig!! Lita på dina känslor! Det är du som känner ditt barn inte dem!

• Små Hjärtan
    Klunsen111 skrev 2009-03-04 13:44:44 följande:
    Små Hjärtan: Stå på dig!! Lita på dina känslor! Det är du som känner ditt barn inte dem!
    Man börjar undra. Dom verkar tro dom känner henne bättre.
    Just nu är hon pigg och kunde leka för sig själv ett litet tag innan men nu är hon så gnällig igen.  Verkar trött och lite slö.
  • Barbamama

Kloka ord av Keewii här om att vara påstridig och att inte ge upp! Jag fick själv kämpaanda av inlägget.

Jag tycker att det ibland är svårt att hitta de rätta orden då jag skriver inlägg... Jag har ju inte lång erfarenhet av att ha ett hjärtbarn och lillemans hjärtfel märks ju inte direkt i vardagen på samma sätt som många andras. Nåja, det är allvarliga saker och jag är lite rädd för att jag ska skriva något plumpt och att någon blir sårad. : ( Det gör inte saken bättre att våran lilleman här är av den temperamentsfulla sorten, så det är svårt att formulera sig då han kommer igång... Nåja, så ni vet om jag skriver något kryptiskt någon gång. "Kämpe-kramar" till er alla!

• Små Hjärtan
    Barbamama skrev 2009-03-04 14:29:27 följande:
    Kloka ord av Keewii här om att vara påstridig och att inte ge upp! Jag fick själv kämpaanda av inlägget. Jag tycker att det ibland är svårt att hitta de rätta orden då jag skriver inlägg... Jag har ju inte lång erfarenhet av att ha ett hjärtbarn och lillemans hjärtfel märks ju inte direkt i vardagen på samma sätt som många andras. Nåja, det är allvarliga saker och jag är lite rädd för att jag ska skriva något plumpt och att någon blir sårad. : ( Det gör inte saken bättre att våran lilleman här är av den temperamentsfulla sorten, så det är svårt att formulera sig då han kommer igång... Nåja, så ni vet om jag skriver något kryptiskt någon gång. "Kämpe-kramar" till er alla!
    Känner igen det. Trinitys hjärtfl har heller inte märkts av tidigare. Ändå har hon det mest dödliga (enligt kirurgen m.fl) och ska egentligen inte leva alls Tack och lov att hon gör det.
    Hon har mått toppen fram till för ett par veckor sedan kanske en månad. Hon har sina pigga stunder just nu men är oftast gnällig och trött nu för tiden.
    Men på Fredag om det nu blir att vi ska till Lund så ska jag inte ge med mig. Känner stor något är fel.
  • Hjärteprinsen 2006
    Keewii skrev 2009-03-04 13:06:24 följande:
    Hjärteprinsen: Ge aldrig upp! Ge er fan på att det ska gå bra istället! Ni klarar det här, det är det jag intalar mig själv eller försöker när jag deppar ner mig. Hoppas Lund eller GBG ger er lite hopp!Tänker på er och skickar all min och vår styrka!Kram
    Nä ja blir såå glad i hjärtat nä Filip ler mot oss, just nu väntar vi på främmat de ska bli kul..
    Barbamama skrev 2009-03-04 13:25:22 följande:
    Hjärteprinsen: . Jag läste artiklarna om Filip, en sådan fin pojke ni har. Det är verkligen ett ledsamt bud som ni fått, men läkarna gör säkert sitt yttersta för att lösa saken. Här är sonen ännu förkyld och äter sämre också. Jag ska till labbet i morgon och kolla hans blodvärden, han har ju fått vätskedrivande i två veckor nu -
    får hoppas allt är ok. Jag delammar honom ännu och det tycks han godkänna även om han är förkyld, så jag har tänkt fortsätta fram tills kat. ifall om det blir strul med ätandet efteråt.
    ÅÅ tack ja, den blev väldigt bra.
  • Keewii
    Små Hjärtan skrev 2009-03-04 13:26:49 följande:
    Pratade med dom igår och vi ska ev träffa kontaktsköterskan på fredag om hon inte ringer och har förhinder. Dom lyssnar inte direkt på vår oro. Har aldrig varit shär orolig för henne tidigare eftersom hon mått så fruktansvärt bra innan.
    KATASTROF! Tycker jag! Om du märker att det är nåt fel ska de ju lyssna på dig. Tycker du hon är slö fortfarande åk in till akuten! Det gjorde jag med Kevin. Han hade lunginflammation. Låg inlagd i 2 dar. Lycka till!
Svar på tråden Hjärtebarn