• låjsan1

Hjärtebarn

Här fortsätter vi hjärtebarnsföräldrar

Gammla som nya -ligt välkomna

Här inne kan vi stötta varandra genom de tuffa operationerna och oron vi alla genomgår när det gäller våra älskade hjärtebarn.
    Och är ni oroliga för ert barn så bolla gärna tankar med oss MEN det bästa är att ringa ert barns hjärtläkre eller hjärtmottagning.
    Alla barns hjärtfel är väldigt unika så bara för att just ditt barn har samma typ av hjärtfel som någon annans barn så bi inte orolig för det behöver inte betyda att ditt barn har samma problem som det andra barnet. Ingen av oss föräldrar kan något om just ditt barns hjärtfel.
    Hoppas ni förstod allt detta surriga jag skrev

Här kommer lite tips på vad man kan göra under ert barns op:

Gå i stan
    VILA!!!
    Läsa en bok.
    Surfa runt på nätet om ni har dator med er.
    Sen kan ni komma på era egna idéer på hur just NI vill fördriva tiden under op.
    Kommer ni på något bra så säg till så skriver jag in det i listan.

Hoppas ni kommer trivas i tråden. Finns där något mer ni tycker det ska stå här i presentationen så säg bara till så lägger jag till det.

Intressanta länkar:

www.hjartebarn.se/
    www.mun-h-center.se/
    www.growingpeople.se/templates/Overview.aspx
    www.hjart-lungfonden.se/barnhjartan
    www.barnhjartcentrum.se/
    -------------------------------------------------- --------
    Har gjort som innan och kopierat från start tråd!
    Då fortsätter vi tre månader till då
    Kram Låjsan
  • Svar på tråden Hjärtebarn
  • Tifastar

En fråga till er som ger tex minimax till era barn.
    Är det mer mättande? Eller det jag är ute efter är om barnet för mer energi och behöver äta mer sällan. Jag håller på bli toookig på Julian som käkar välling 2-3 gånger/natt.

Jag ska snart börja jobba igen men kommer inte palla av att han vaknar o käkar så ofta. Han äter ur dåligt på dagtid =(

• Klunsen111

Jag tror att anledningen till att ge Minimax var att på en mindre mängd blev de lika mätta och fick samma energi så då hade det kanske varit bra på nätterna.

• Ziggystardust

Ja Minimax måste vara mer mättande. Imre var aldrig hungrig när han fick det och han kräktes en del för att han var så mätt.

• Tifastar

Tack för era svar =) Då ska jag prata med dietisten om det. Julian har ju alltid ätit dåligt (sond i 6 månader) men nu klarar han sej utan sond OM han får 2-3 nattmål o vi går på knäna här hemma snart.

• hjärtemax

Hejsan!!

hoppas att allt e bra med er andra..
    längesen jag var här nu.. (har gått in i vecka 12 nu!)

liten uppdat:

var med max på östra barnakuten i tisdags då han hade sån diaree o med tanke på impuganet så tyckte sjukvårdsupplysningen att vi skulle åka in, sagt o gjort kommer dit o när läkaren kommer ser han förvånat på mej som att vad gör du här? jag har hört att man ska vara extra uppmärksam när man har hjärtbarn o ang magsjukan..

han sa till mig, ta bort impuganet i 7-10 dagar, så har du några frågor innan du åker hem?
    blev helt chockad, max som nästan inget hade ätit på 2 dar mm. sjuksköterska gav han massa socker lösning o så klart var han ju jättepigg när läkaren kom

han sa att vi skulle undvika mjölkprodukter o max skulle bara ha majs välling..
    men nu har han vart jätte dålig i magen i 1 vecka, bajsar igenom kläderna 4-7 ggr dag..

VAD ska jag göra för att få han mer stabil i magen?????

tycker så synd om honom..

• Hjärteprinsen 2006

Filip har lärt sig stå helt själv såå nu, är de inte långt tills han kankse kan gå med
    han är ju 2½år...

• Klunsen111

Hjätemax: Tycker så synd om Max (och dig för det är ju jättejobbigt med allt kladd)!!

Kan du få i honom fil så prova med Verum Hälsofil. Jag äter alltid den själv om någon är magsjuk hemma och jag blir aldrig smittad. Gav den även till gossarna när de var dåliga. Finns både naturell och med bärsmak. Jag brukar ta i lite mjöl och servera med sugrör som en milkshake så vips är det nere! Om de inte vill äta den med flingor vill säga. Har även testat de där små drickyoggina med bakteriekultur men detta är bättre och billigare.

Såg att han skulle undvika mjölk men detta blir ju en annan sorts behandling av magbakterierna så du kanske vågar testa ändå.

Hoppas på en snabb förbättring för er!!

• hjärtemax

ååh tack för tipset, den får gubben gå o köpa!!

har sån tur sånna kisselakan i sängen, men fattar inte det tar ju aldrig sluuut..
    det luktar riktigt surt åxo :(

• Klunsen111

Jag menar ju såklart att jag tar i lite MJÖLK inte mjöl. Det är ju så den ska bli lite lösare och kunna gå upp i sugröret.

Svar på tråden Hjärtebarn