• Supermummy

Tar man med en 10- årig pojk att byta om på damernas?

Har varit med om detta, mamman hade med sig en liten bebis och en 9-11 årig son in på damernas för att byta om och duscha innan de skulle i simbassängen.
    Det såg ut som om ögonen skulle ploppa ut på pojken när alla tjejer, kvinnor och tanter duchade sig och gick runt nakna.

Vet faktiskt inte om jag ska tycka synd om oss damer som blev uttittade, eller killen som kanske fick en chock av alla tjocka tanter som omringade honom?

Vilkken ålder är egentligen olämplig för sonen/ dottern att följa med mamma/ pappa in i dennes allmänna dusch/ ombytes rum?

Jag skulle INTE velat hänga med pappa in bland gubbarna och duscha när jag var 10 år!!!

• Svar på tråden Tar man med en 10- årig pojk att byta om på damernas?
  • RadixLecti

Qetesh, som jag sa tidigare i en tråden...

När jag bodde i Örebro för tre-fyra år sen våldtog en grupp ungar mellan 11 och 14 år en 25-årig kvinna.

Man är inte så mycket barn som föräldrarna vill tro när man är 10.

Och nej, jag tycker definitivt inte det är fel av andra kvinnor att inte vilja bli utstirrade av ungar som precis börjat få upp intresset för det motsatta könet.

• Gossensmamma32

Alltså hur kan en 10 åring störra friden i damernas?

• smurfen 03

tycker inte heller det är fel. värre saker finns väl att hänga upp sig på

• Qetesh

RadixLecti:

Hm... Å var ska man dra den gränsen?
    Ska jag inte kunna ta med min bonuspojk in med mig och hans lillasyster i omklädningsrummet för att vissa ungar är intresserade av könet och att några ungar våldtog en kvinna?
    Menar du då??
    I sånna fall är ju diskussionen på ett betydligt högre plan...
    Ska BARN straffas för att vissa är dumma i huvudet och vissa mognar snabbare än andra.
    Hur man än vrider och vänder på det är en 10 åring ett barn och visst kan jag tycka (precis som min bonuspojk gör) att en unge i den åldern visst kan gå in själv i herrarnas och byta om men OM det nu är så att han inte vill det av en eller annan anlöedning ska jag då säga dina argument till honom eller?
    Å hur är det med min dotter?? Ska hon kunna följa med sin pappa in när hon är 10 för att 10 åriga flickor kan inte våldta vuxna män eller vad??
    Lessen, men nu fattar jag inte alls...

• RadixLecti

Qetesh, du är inte ensam. Vad menar du egentligen?

Tre lösningar: antingen tar du med dig pojkens pappa till badet, eller så låter du honom klara sig själv. Tredje är att låta bli badet.

Det är fler kvinnor som tycker det är obehagligt att småpojkar stirrar på deras nakenhet. Ska du straffa DEM för det?

Vilket är bäst att "straffa"? En, din pojk, eller massor, de kvinnor som duschar eller klär om?

• smurfen 03

men lås in er på toan

• Qetesh

RadixLecti :

Jag tycker inte att jag straffar nån genom att låta han följa med. Jag tycker att de kvinnor som ser något fel i att mitt barn vill byta om tillsammans med mig ska se över sina tankar!

• RadixLecti

smurfen.

Ett: jag är karl.
    Två: ganska egoistisk inställning. Vad är det som gör att det ni gör har företräde framför alla andra?

• smurfen 03

men ni vet inget om denna pojken, mnga kan ha dold handikapp o måste ha hjälp/stöd. som många inte förstår!

• Qetesh

RadixLecti:

Ett, jag vet-men det är väl inte du som kommer vara i omklädningsrummet och ha dessa tankar?
    Två, det får ju stå för dig. Var går gränsen då? När är man för stor?

Svar på tråden Tar man med en 10- årig pojk att byta om på damernas?