• Anonym (WH)

Partiell mola

Jag har det senaste året drabbats av först utomkvedshavandeskap och nu ma (ev partiell mola). Jag får ingen utredning då läkarna säger att det enbart är otur. Är det någon som varit med om liknande. Jag är så orolig över att det ska vara partiell mola.

• Svar på tråden Partiell mola
  • LC04

Ja nu har jag lipat mig till ett läkarsamtal i eftermiddag. "Min" doktor arbetade inte förrän på onsdag nästa vecka och hon kunde inte lova att skulle höra av sig då heller. Då sa jag att om det dröjer ytterligare 2 veckor för mig att få svar så hamnar jag på psyket. Så nu skrev hon väl att jag är super deprimerad och behöver hjälp fort. Skit samma bara jag får svar på mina frågor i eftermiddag.

Känner mig väldig nöjd redan

• xxJessikaxx

Lc04, bra jobbat. Ja, så länge är det ju omänskligt att vänta! Då hinner man ju tro att man är döende eller nåt när man aldrig får besked!
    Ngn annan läkare måste ju ha tillgång till dina provsvar?

• First baby

Update:
    Jag har mina värden på jobbet. Skrapades som sagt 5/1. Höga var de iaf. Inte förräns nu är värdena låga. I söndags 7. Ska ta nya på måndag. Jag e säker de e nere på 3-4 minst. Dr som skrapade mig första gången ringde idag (mitt i en utbildning) Jag hade sökt henne ggr flera.
    Jag bad henne skynda på op av vä äggstock (cystan), det var ej hon som hade skickat remissen till Ultraljuds dr som jag träffade i måndags. iaf, hon skulle tala m den dr som hade skrickat remissen och som får Uljudssvaret...Hoppas denne läk ringer mig iaf. Vill opereras. :9
    3 drgs miljöutbildning, vi ärf 4 som är miljöombud på arbetsplatsen. Jätteroligt. God mat, fika. Samt bra föreläsningar.
    Kl 17 ska jag med lilldottern (kissemissen) till vetrinären. Fettknuta på magen eller navelbråck... Lilla älsklingen...åhhh

♥♥♥♥♥♥
  • LC04

LYCKA.
    Jag hade inget MOLA-helvete.
    Och mitt värde var 1210 och inte 12010 i tisdags.

Jag är så glad att jag inte vet var jag ska ta vägen. Jag frågade doktorn flera gånger om det var det riktiga PAD:t och hon sa att det var det. Hon sa att det var ett vanligt missfall och att vi kan börja försöka igen om 1-2 menscykler.

Jag ska följa er och hoppas att jag ALDRIG mera behöver få nåt missfall eller misstänkt mola för detta har varit det jobbigast jag varit med om på mycket länge.

SÅ GLAD

• First baby

Fan vad GÖTT!!!! Jättegrattis!!!!!!! Klart du ska skriva o berätta hur d går!!!Grattisgrattis{#lang_emotions_laughing}

♥♥♥♥♥♥
  • xxJessikaxx

Grattis, vet du, kände på mig det

First Baby, vi får förlita oss på varann nu då. Tycker läget verkar ljust för oss i alla fall. Vi har ju låga värden bägge två just nu.

• LC04

Detta känns helt underbart.

Skönt att era värden går åt rätt håll och så håller vi tummarna för att vi alla tre ska få varsin söt bebis till slut för det är vi mer än värda nu!!!

Tack för all stöttning under denna tiden. Det har gjort det enklare att tackla med vänner på FL.

• xxJessikaxx

Ja, mig gör det inte så mycket faktiskt. Med pergotime har jag hittils haft lätt att bli gravid, har lyckats tre ggr av tre försök (fast de två sista blev ju tyvärr missfall ). Så jag tänker mig att om vi försöker på augusti-äl:en med pergo så OM vi har tur så tar det sig redan då och jag kan njuta av en sommar med god mat, vin och annat trevligt. Man får ju försöka se det positiva i det hela.

• First baby

Hej Jessika.
    ka ta blodprov på måndag. I söndag för 1v sen var det nere på 7. I hope det e nere på noll!!!!
    Igår spelade vi AW poker på min sambos arbetsplats. 17 killar + jag då....
    Jag kom femma på tuneringen och på cashgame vann jag en massa.
    Iaf, där när vi satt så kom det fram att en kille skulle få tvillingar i aug, men de hade haft missfall 4ggr!!!
    En annan hade försökt i 2 år att göra barn. Frun fick ta hormoner m.m
    Att d var jobbigt.
    Gud! När man börjar tala högt om sånt, får man höra att andra också lidit/lider.
    Det inger hopp.
    Idag ska vi på en melodifestival-fest. Vi kollar inte på melodifestivalen, men för sällskapets skull + att det är tävling ska vi dit. Hoppas d blir roligt :)
    Ha en trevlig helg/F.B

♥♥♥♥♥♥
Svar på tråden Partiell mola