• Anonym (WH)

Partiell mola

Jag har det senaste året drabbats av först utomkvedshavandeskap och nu ma (ev partiell mola). Jag får ingen utredning då läkarna säger att det enbart är otur. Är det någon som varit med om liknande. Jag är så orolig över att det ska vara partiell mola.

• Svar på tråden Partiell mola
  • LC04

Skönt att ha rtg gjord. Vi har alla tre prover på onsdag att hoppas på.

• xxJessikaxx

Rtgpulm, är det lungröntgen, First Baby?
    Vore ju en toppenfödelsedagspresent med OK på tillverkning!

LC04, du är som jag, det man inte vet mår man dåligt av typ! Dränka funderingarna i lite vin låter bra tycker jag, det ska vi göra i morgon på restaurang med lite folk, även här ska farfar rycka in Superduper-trevligt!

I kväll ska vi bara ta en mysig fika jag, maken och sonen efter middagen på ett fik i stan och sen hem och fredagsmysa!

Ha en härlig helg allihopa!

• First baby

Sorry arbetskada=rtgpulm är lungrötgen. Är på jobbet dessutom Slutar 17, byta en ring jag ick på alla hjärtans dag(för stor) o sen hyra film. Mysa idag, lite vin här med ..Passa på dricka nu brudar för under gravven var man ju bara sugen på det man ej fick förtära...
    Imorrn bio :)
    Nästa vecka ska jag även på Uljud. ÄNTLIGEN!!!!
    Trevlig helg på er med :)

♥♥♥♥♥♥
  • LC04

Får ni göra nåt mer VUL just bara av Mola-anledning? Har glömt fråga min dr det.

• First baby

{#lang_emotions_undecided}
    Läser ur min journal:25 febr:

"haft telefonisk kontakt med DR XXXXXXXX i Lund ang Patientens PAD analys då jag inte fått papper om detta.
    Det visar sig att denna visat att preparatet är non-diploid teraploidi med DNA index 199,  (det stod 1,99 på en liknande anteckning dagen innan/First baby) detta tyder absolut på partiell mola."

• LC04

Ok, tur man slipper tyda sitt eget provsvar. Att du vågar gå in i din egen journal . Det vågar inte jag göra.

• First baby

jo, jag vill ha stenkoll...{#lang_emotions_undecided}, tolkar ej fel heller. Frågar läkare här på avd annars...men hitills har jag ej behövt. :)

• LC04

Men om dom kollar upp dig från IT så kan du ju bli avstängd.

• First baby
    http://www.wikidoc.org/index.php/Hydatidiform_mole

mola sida med film (!)¨

Kolla vad det står under partial moles. ""They can be triploid (e.g. 69 XXX, 69 XXY) or even tetraploidt" det lät värre med tetraploid.

Jag får läsa min egen jounal. Jag jobbar på akuten. Får det här.Vi tar prover på oss själva här med.
Svar på tråden Partiell mola