• Anonym (WH)

Partiell mola

Jag har det senaste året drabbats av först utomkvedshavandeskap och nu ma (ev partiell mola). Jag får ingen utredning då läkarna säger att det enbart är otur. Är det någon som varit med om liknande. Jag är så orolig över att det ska vara partiell mola.

• Svar på tråden Partiell mola
  • LC04

First baby: Skönt att din livmoder såg bra ut och hoppas att du får en op-tid snart för cystan.

Imorgon ska jag ta mina prover på jobbet. Är lite nervös att de inte ska ha gått ner men jag ju har blivit av med mina stora fina bröst och känner mig som vanligt igen efter graviditeten. Så värdena borde ju gått ner nåt illafall.

• xxJessikaxx

First Baby, skönt att det gick bra på kontrollen Har cystan med molan att göra tror de?

LC04, ja, här är taxöronen tillbaka med besked Det om något är väl ett tecken på att grav.hormonerna är låga tycker man.

• First baby

Mina fina boobies försvann osså under febr månad... ;)
    Nej cystan har inget m molan att göra tror dr. Men U never know...:)
    De säger att de felsta går runt m ägg som ej  lämnar äggstocken. Sen så förvinner de när man har mens, eller gått på p-piller ett tag (då äggstockarna vilar)
    men ibland lir de så stora (fylls m vätska) och gör ont vid sex. De kan snurra sig, det gör skitont och de kan då orsaka äggstocksdöd (om de snurrar sig =vävnadsdöd)
    Jag har ont vidamlag...ibland
    Ska ta nya blodprover på måndag istället eftersom jag tog ni helgen på jobbet ju

♥♥♥♥♥♥
  • LC04

F--n. Mina värden igår var 12010 och innan skrapningen var det 13200. Det har ju knappt gått ner nåt på 2 veckor, "orolig"

SSK kunde inte se om nåt om nåra andra svar kommit. Hon skulle försöka så doktorn ringer idag.

Kan det bara inte bli bra nu. Jag vill inte vara sjuk.........!!

• xxJessikaxx

First Baby, vore skönt att bli väck cystan förstår jag, hoppas det går fort!

Lc04, det var tråkigt besked, blöder du längre? I så fall tyder det ju på att det är vävnad kvar som ska ut och då sjunker det nog inte så fort som det ska! Du måste få veta snart om det är PM eller inte tycker jag. Ett vanligt MA kan ju också göra att HCG:t dröjer sig kvar.

Lämnade själv prov i morse som bör vara klart under eftermiddagen.

• xxJessikaxx

HCG nere på 4 för min del
    Känns bra att det går åt rätt håll även om läkaren trodde jag skulle vara nere på 0 den här gången.

• LC04

Ingen som hört av sig.
    Idag har jag haft sån sjuk-ångest och varit ledsen. Jag blir tokig av att INTE FÅ SVAR SNART....

Skönt att ditt värde var bra jessica.

Nä Jag har ju knappt inte blött något alls. Hade binda 1 dag sen trosskydd och sen 1 vecka inget alls.

• xxJessikaxx

Lc04, vännen, KRAM! Vi finns ju här i alla fall, och kommer att dela din oro och frustration i minst sex månader till. Jag tycker det tar ovanligt lång tid för dig att få svar på analysen. Du vet ju vad jag sagt förut: Inte en enda en har fått komplikationer av sin mola i denna tråd, utom EN tjej som fick gå på milda cellgifter och hon är ju frisk idag! Vet att man vill bryta ihop ibland, men håll ut!

• LC04

Åh det här är så jobbigt tycker jag. Och för varje dag som går nu så blir det värre, ångest. Jag har kännt mig rätt OK tidigare. Brukar inte gräva ner mig så djupt i vanliga fall.

Om ingen har ringt innan 11 så ringer jag igen men undrar hur många samtal det ska ta innan jag får prata med en doktor. Jönköpings sjukvård sjunker i värde.......!!

• LC04

Det är ju ett tecken på att man inte mår bra när det är jobbigt att vara ledig från jobbet.

Svar på tråden Partiell mola