snöfall skrev 2009-04-23 08:00:07 följande:
hur är det.. nog kan man väl ha ett barn på dagis typ tisdag, onsdag o torsdag mellan 9-15? eller nåt liknande.. har funderat på att ha malvina kvar på dagis för att hon ska få leka med jämnåriga, helst sku jag ha henne hemma men eftersom hon redan gått ett år på dagis så tror jag att hon kommer att anse det tråkigt att vara hemma med mamma o bebisen hela dagarna.. Är ju så dumt när man bor här ute i geta, finns ju inga lekparker som man kan gå till för att träffa andra barn.. o att sätta sig i bilen o köra in till stan för att gå på olika aktiviteter känns inte rikigt kul.. lång resa o dyr bensin.. Hur har ni andra gjort som har barn i 2-3 års åldern när ni fått nästa barn? måste man betala halva fagisavgiften, om man alltså har barnet mindre timmar än halvtid.. för tror att halvtid är mån-tors 9-15.. men vill som sagt bara ha 3 dagar istället..
Vi har ju Bianca på dagis mån-tors 9-15=halvtid. Tycker att man ska tänka lite på barnen också, de har ju kommit i sina dagisrutiner och har sina kompisar där, då tycker jag att det är "fel" att ta hem dem då man får ett barn till, men det är min åsikt.