• Svar på tråden Ålandstråd 8
  • Jillsan80
    SmillaMilla skrev 2009-04-23 19:33:24 följande:
    Åhhh vad skönt. Jag betalar över 132 e för antons halvtidsplats
    Men så var det med det där med inkomsterna igen Vi har inte så mycket inkomst medans ni då har lite mer . Men visst är det skönt, jag klagar absolut inte.
  • SmillaMilla
    Jillsan80 skrev 2009-04-23 20:40:40 följande:
    Men så var det med det där med inkomsterna igen Vi har inte så mycket inkomst medans ni då har lite mer . Men visst är det skönt, jag klagar absolut inte.
    oj tänkte inte så, utan mer att det var olika från kommun till kommun. Jag är inte så insatt i det där med dagisavgrifter.
  • MammaEmmaLina

Smultronet: Jo, jag vet vet att det är helt galet, men så är det åtminstone i Jomala. De räknar väl att man har tillräckligt med pengar ändå när man får mammapengen så man inte behöver hemvårdsstödet eller nåt.
    Sen tycker jag att man borde få dubbelt hemvårdsstöd om man har 2 barn under 3 år hemma efter mammaledigheten, men så är det inte heller.

• Trollvinter

Alltså hur länge får man hemvårdsstöd? E d tills barnet börjar skolan om d e så att man "går hemma"? Haha, jag trodde att man bara fick tills barnet blev 3 och that´s it. Var ha jag fått d ifrån? Ja, i vilket fall, E´s dagisplats kostar 120 ? för halvtid. Som jag sagt tidigare e d inte kommunalt dagis. 200 kostar heltid på hans dagis.
    Åh, jag e så trött, måste läsa bättre imorn om va ni skrivit ni som vet bättre om allt d där, jag e bara med jag.
    Vetiallafall att jag valde att få min mammapeng baserad på senaste 6månaderna då jag jobbat lite, tidigare studera jag ju när jag fick mammapeng för E.

• Quiet thoughts
    Trollvinter skrev 2009-04-23 21:48:03 följande:
    Alltså hur länge får man hemvårdsstöd? E d tills barnet börjar skolan om d e så att man "går hemma"? Haha, jag trodde att man bara fick tills barnet blev 3 och that´s it. Var ha jag fått d ifrån? Ja, i vilket fall, E´s dagisplats kostar 120 € för halvtid. Som jag sagt tidigare e d inte kommunalt dagis. 200 kostar heltid på hans dagis. Åh, jag e så trött, måste läsa bättre imorn om va ni skrivit ni som vet bättre om allt d där, jag e bara med jag. Vetiallafall att jag valde att få min mammapeng baserad på senaste 6månaderna då jag jobbat lite, tidigare studera jag ju när jag fick mammapeng för E.
    Tills barnet fyller 3 år får man det.
  • SmillaMilla
    Quiet thoughts skrev 2009-04-23 21:54:33 följande:
    Tills barnet fyller 3 år får man det.
    Ja men syskonextra stödet eller vad det nu heter får man ju längre. Anton blir ju snart 6 år.
  • Quiet thoughts
    SmillaMilla skrev 2009-04-23 22:00:58 följande:
    Ja men syskonextra stödet eller vad det nu heter får man ju längre. Anton blir ju snart 6 år.
    Jo det får man tills de fyller 7 år har jag för mig?!
  • SmillaMilla
    Quiet thoughts skrev 2009-04-23 22:03:13 följande:
    Jo det får man tills de fyller 7 år har jag för mig?!
    Fast sedan kan man väll få något också för att de inte går på eftis? eller hur är det? oj vad jag var dålig på detta {#lang_emotions_embarassed}
  • Quiet thoughts
    SmillaMilla skrev 2009-04-23 22:06:28 följande:
    Fast sedan kan man väll få något också för att de inte går på eftis? eller hur är det? oj vad jag var dålig på detta
    jag tror de får nåt litet då med jo
    en 50lapp eller så.
  • snöfall

n¨gon som ska till stan idag? jag är här iaf o ska fördriva tiden till 2 halv 3.. då ska jag hämta bilen som fått nya däck. Shit vad dyrt det är med däck, måste ju köpa alla nya så det blev4 x 87 euro... billigt o bra.. jättekul verkligen..
    men iaf, är det nån som vill fördriva tiden med mig i stan så kan ni väl slå en signal

Svar på tråden Ålandstråd 8