• Svar på tråden Ålandstråd 8
  • Garageänkan

Lalalala.... Här är man vaken. Funkar inte att sova när det är såhär knasigt i min rygg... Inte kan man gå ut och inte städa heller då vaknar ju alla. Tv går också bort. Får kolla på nån film här på datorn.

• Trollvinter

Emilia: Jaha, då kanske d inte e så mkt att hoppas på då... Min första förlossning tog ju 8 h, varav typ 40 min krystn. Andra tog 2½ h med 7 min kryst. Men om Jillsan menar att d går på en minut så visst! Kan säkert va olika d där. Jag räkna ju med nu att man kan halvera typ så 1 h och en kvart tänkte jag mig till en ev nästa gång

Garage: Asså E skrek i 2 månader. D va surt. Men d här lilltrollet e helt otrolig! En kväll gnydde han lite och krumade sig och jag kom på att jag hade ätit viligt med vitlök till middagen. Troligen berodde d på d. Idag gnydde han oxå lite och sparka med benen och då kom D på att jag hade ätit lökpaj igår, smart av mig.

Men nu sover dom båda så sött. Lillknorven ska väl ha mat 06 imorn typ. Han äter vid 21 typ och sen inte förrän tidigast 05 oftast, e vaken en liten stund och sen sover han till typ 10. Allt detta gör ju att man kan tänka sig en trea. Efter E kunde jag ju knappt tänka mig en tvåa pga hans kolik... Han skrek 22-02 för full hals.

Imorn e D ledig och E ska med mommo på utflykt så d blir lugna gatan här. Han njuter såå nu när d e vår och han kan gå ut med bara jacka och mössa och inte behöver halare, handskar, halsskydd o gud vet vad.
    Ska passa på att ta en tur till stan imorn tror jag, morsan (och garage) fyller år imorn så jag ska köpa en present åt mommo från E.

Om en månad (den 24:e) har vi dop. Och ni har knappt kommit med namnförslag åt mig. För tillfället smakar vi på Liam och Melvin. Va tycker ni om dom? Eller ska d va Melwin med W?

Vart långt d här. Ha inte skrivit av mig på ett tag!

Men GRATTIS Garageänkan om jag inte tittar in här imorn! Hoppas du får en någorlunda smärtfri födelsedag!

• Jessys
    Trollvinter skrev 2009-04-26 21:41:00 följande:
    Emilia: Jaha, då kanske d inte e så mkt att hoppas på då... Min första förlossning tog ju 8 h, varav typ 40 min krystn. Andra tog 2½ h med 7 min kryst. Men om Jillsan menar att d går på en minut så visst! Kan säkert va olika d där. Jag räkna ju med nu att man kan halvera typ så 1 h och en kvart tänkte jag mig till en ev nästa gång Garage: Asså E skrek i 2 månader. D va surt. Men d här lilltrollet e helt otrolig! En kväll gnydde han lite och krumade sig och jag kom på att jag hade ätit viligt med vitlök till middagen. Troligen berodde d på d. Idag gnydde han oxå lite och sparka med benen och då kom D på att jag hade ätit lökpaj igår, smart av mig. Men nu sover dom båda så sött. Lillknorven ska väl ha mat 06 imorn typ. Han äter vid 21 typ och sen inte förrän tidigast 05 oftast, e vaken en liten stund och sen sover han till typ 10. Allt detta gör ju att man kan tänka sig en trea. Efter E kunde jag ju knappt tänka mig en tvåa pga hans kolik... Han skrek 22-02 för full hals. Imorn e D ledig och E ska med mommo på utflykt så d blir lugna gatan här. Han njuter såå nu när d e vår och han kan gå ut med bara jacka och mössa och inte behöver halare, handskar, halsskydd o gud vet vad. Ska passa på att ta en tur till stan imorn tror jag, morsan (och garage) fyller år imorn så jag ska köpa en present åt mommo från E. Om en månad (den 24:e) har vi dop. Och ni har knappt kommit med namnförslag åt mig. För tillfället smakar vi på Liam och Melvin. Va tycker ni om dom? Eller ska d va Melwin med W? Vart långt d här. Ha inte skrivit av mig på ett tag! Men GRATTIS Garageänkan om jag inte tittar in här imorn! Hoppas du får en någorlunda smärtfri födelsedag!
    Låter skönt att lilleman sover sådär bra Här sover numera Vincent 21-09 varje natt Bussigt sköönt
    jag röstar på Liam Liam och Elliot låter bra

Vi ska troligen ha dop 6 juni. (ha inte ringt prästin ännu) men ser inte framemot det. så mkt att fixa o dona med.. uscha. nåja.
  • Me81

gomorrn!
    Här har Bella sovit hela natten utan ett enda knyst..såå skönt!
    Fast hon skulle ju kunna sova längre än till 7 men..man får va nöjd att hon sover på nätterna nu för tiden *peppar peppar*

Troll:ja röstar också på Liam!

• Emilia82

Troll:liam är fint men jag tycker så många heter det,även om det kanske int är så många...inte vet jag...så röstar på melvin,med V...vi hade Tuwa med V först,men vill skilja henne och min mommo åt som också hette tuva...egentligen är det bättre med v tycker jag:D

nehe nu lunch åt mej och Corinne!

• Trollvinter
    Jessys skrev 2009-04-27 07:24:52 följande:
    Låter skönt att lilleman sover sådär bra Här sover numera Vincent 21-09 varje natt Bussigt sköönt jag röstar på Liam Liam och Elliot låter bra Vi ska troligen ha dop 6 juni. (ha inte ringt prästin ännu) men ser inte framemot det. så mkt att fixa o dona med.. uscha. nåja.
    Jag ville oxå ha dop i juni men min pappa fyller jämt den 9 juni så d e kalas + fix då o så. Maj får bli bra. E är oxå döpt i maj. Dessutom är "vår lokal" så fullbokad hela sommaren så d va 2 datum i maj vi hade o välja på. Präst e ja kinkig med (gillar typ 2), men vi har bokat samma som vi hade till E, en släkting till oss (mig).
    Den andra prästen jag tycker om va hos oss på middag igår, kunde ha frågat honom då men nu hade vi redan bokat hon andra. Sen ska vi troligen ha samma kantor men han e inte bokad än.
    Vi har inte så mkt att fixa till dopet, morsan gör allt. Hon e sån.
Svar på tråden Ålandstråd 8