• Svar på tråden Ålandstråd 8
  • Emilia82

Godmorgon!
    Clarissa: Jag skulle ej 'våga' shoppa så mycket före om de tex sagt att det kanske är en tjej....vet många som shoppat och sedan har det blivit 'fel'...jag shoppa mycket när de kommit ut,och ännu shoppar jag man hinner nog shoppa barnkläder:)

T är till dagis en stund...C och jag ska städa:)

• Garageänkan
    Svar på #561
    Jag vet också två som skulle bli killar så mammorna köpte blått och inredde superkilligt och, uuups ut tittade INTE killar Därför är vi lite hemiga nu också. Fast jag "vet" så köper jag inte nån speciell färg eller så. Vi har ju en massa kvar från M och han hade nästan bara retrokläder så typ inget blått eller så OM de är en tjej.
  • Emilia82

garage: jag köpte ju också saker,kläder m.m. före de 'ploppa ut':) som sagt finns massa andra än rosa och blå kläder man kan shoppa!:) speciellt de första kläderna är ej såå olika i kill/tjej modell osv.

• Foxx
    Svar på #562
    Garageänkan skrev 2009-03-03 09:49:48 följande:
    Jag vet också två som skulle bli killar så mammorna köpte blått och inredde superkilligt och, uuups ut tittade INTE killar Därför är vi lite hemiga nu också. Fast jag "vet" så köper jag inte nån speciell färg eller så. Vi har ju en massa kvar från M och han hade nästan bara retrokläder så typ inget blått eller så OM de är en tjej.
    Ähh. Köp bara svarta och vita kläder, problem solved :P Så kan man jobba in den där alternativa looken från första början så inte mor- och farföräldrar får en chock sen. Fast iofs, dagens mor-och farföräldrar är inte lika lättchockade som vår generations moffor och mommor.. :/

Och förresten så får du se till att ha en dold kamera den dagen du frågar en vuxen människa om dess kön. Det skulle vara jättefestligt att se faktiskt ^^
  • Clarissa83
    Emilia82 skrev 2009-03-03 07:43:01 följande:
    Godmorgon!Clarissa: Jag skulle ej 'våga' shoppa så mycket före om de tex sagt att det kanske är en tjej....vet många som shoppat och sedan har det blivit 'fel'...jag shoppa mycket när de kommit ut,och ännu shoppar jag man hinner nog shoppa barnkläder:) T är till dagis en stund...C och jag ska städa:)
    Jag hoppas inte på någonting, jag gick på garageänkans fakta om redigt utrustade karlar ^^ En pojke skulle vara underbart! Likaså en flicka. Jag har absolut ingen skillnad. Det enda jag tycker är lite jobbigt är det praktiska, eftersom typ allt är antingen tjejigt eller killigt. Men det löser sej säkert, vi ska inreda bebbos rum med tema djur och är inte det neutralt så vet inte jag vad som är (ja alltså enbart små fjolliga ponys skulle väl eventuellt inte vara neutralt i mina ögon iaf, men nu är det andra djur på tapeten så att säga.)

Och shoppa hinner man självklart med efteråt också. Men lite  roligt skulle det vara att få handla innan. Jag är en shopoholic av största mått, det är inget nytt bara för att jag blev på smällen
    ♥BF 31 Juli ♥
  • ina2girl

Åh va snusa bebis idag så söt liten tjej blev det
    (fast det visste jag redan)

• Trollvinter

Quiet thoughts skrev 2009-03-02 22:48:16 följande:

jag tror du får en av varje,dvs tjej nu.fast sen vet man ju inte som sagt
    Tror jag oxå!!!
  • Nilam 84

Welcome alla nya, ifall ja inte sagt ngt...

Clarissa: Härligt med en till shopoholic

Uh, ha varit på bodypump på avancia just... helt skakis än! Men nu jävlar ska ja i form till sommarn

• Pillan2012

kan nu meddela att läkaren M.F vi pratade om igår är en man. TYVÄRR; när vi kom till gyn idag bytta hon i kassan läkare åt oss (Why vet jag inte) så vi fick en kvinnlig, Dr  A...)

UL:et var det mest värdelösa och minst givande vi varit på ever. Vilken värdelös ung läkare, fick ingen uppfattning alls om bebis!!! Inte hon heller tydligen, för hon sa uttryckligen att hon var så oerfaren att hon sände oss vidare för nytt UL om 3 veckor till Korvela (som tur är!!!) , eftersom hon inte kunde få en ordentlig uppfattning om hjärtat + att urinblåsan på bebis var så liten UL:et gjorde mig mer orolig än om vi inte skulle gått alls. Bebisen låg helt stilla hela tiden, rörde lite på armen en gång, kändes inte alls bra tycker jag. Vanligvis brukar väl läkaren då be en upp o hoppa och försöka få igång bebisen? Jag upplevde det mest som att denna läkare bara satt och suckade igenom undersökningen. Sååå besviken är jag!

Hon konstaterade dock att moderkakan ligger i bakvägg denna gång o ganska högt upp, så då tycker jag att det är om möjligt ÄNNU konstigare att jag i princip inte känner nån rörelse alls, är trots allt i v 19 nu.

ja... märklig dag med andra ord. Antiklimax!!!

Längtar redan efter Dig!
  • Clarissa83
    Pillan2012 skrev 2009-03-03 20:15:14 följande:
    kan nu meddela att läkaren M.F vi pratade om igår är en man. TYVÄRR; när vi kom till gyn idag bytta hon i kassan läkare åt oss (Why vet jag inte) så vi fick en kvinnlig, Dr  A...) UL:et var det mest värdelösa och minst givande vi varit på ever. Vilken värdelös ung läkare, fick ingen uppfattning alls om bebis!!! Inte hon heller tydligen, för hon sa uttryckligen att hon var så oerfaren att hon sände oss vidare för nytt UL om 3 veckor till Korvela (som tur är!!!) , eftersom hon inte kunde få en ordentlig uppfattning om hjärtat + att urinblåsan på bebis var så liten Så UL:et gjorde mig mer orolig än om vi inte skulle gått alls. Bebisen låg helt stilla hela tiden, rörde lite på armen en gång, kändes inte alls bra tycker jag. Vanligvis brukar väl läkaren då be en upp o hoppa och försöka få igång bebisen? Jag upplevde det mest som att denna läkare bara satt och suckade igenom undersökningen. Sååå besviken är jag! Hon konstaterade dock att moderkakan ligger i bakvägg denna gång o ganska högt upp, så då tycker jag att det är om möjligt ÄNNU konstigare att jag i princip inte känner nån rörelse alls, är trots allt i v 19 nu.ja... märklig dag med andra ord. Antiklimax!!!
    Nej nu blir jag faktiskt upprörd! Att det ska få vara sådär, hon skickar ju var och varannan patient vidare vad det verkar.. Är man på inlärningsstadie ännu så ska man väl ha en kunnig läkare med sej vid undersökningen....
    ♥BF 31 Juli ♥
Svar på tråden Ålandstråd 8