• Svar på tråden Ålandstråd 8
  • isee

Smultronet 2009 - Fy va trist att höra! Har inte hört en enda som varit till A.K komma med något positivt. Snarare tvärtom. Hon borde absolut inte få göra rutin UL, dom är ju jätte viktiga! Skulle aldrig ta en tid till henne efter allt man hört! Tur att du får komma till M.K nästa gång! Synd att du ska måsta vänta så länge bara :-/

• Foxx

Jag har också bara hört skräckhistorier om hon där A :S Men okej, det var väl ett jäkla problem att hitta nån läkare öht till gyn där ett tag? Fast jag har oftast varit till Manu...vadhannuheter, och honom gillar jag inte heller.. Inte under nån graviditet, men ändå. Men man har väl egentligen rätt att kräva annan läkare ifall man inte är nöjd med en viss läkare? Överlag alltså..

• Me81

smultronet:beklagar verkligen den trista upplevelsen vid Ul..som du sa så går man ju på dom för att få bekräftat att allt e bra..
    Har varit till henne men ej under graviditet så d har ja ingen erfarenhet av..annars har hon väl varit rätt ok..men inte riktigt nöjd ändå..osäker på sig verkligen!!!!
    O just det där suckandet..typ..första besöket ja va på till henne va på em o man såg att hon var trött o tyckte att d va skitjobbigt typ..
    Ok..alla kan ju ha såna dagar..andra gången va d nog mycket bättre..men fortfarande osäker på sig..

• Pillan2012

Trodde gyn hade teltid mellan 12-12.30 för nu har jag hetsat upp mig så himla mycket och är ARG, men får ringa imorgon istället och se om det finns tidigare tider till MK än den 30.3, för ett nytt RUL. Nåja, nu är man en erfarenhet rikare och aldrig mer den läkaren kan jag säga.

Längtar redan efter Dig!
  • Me81

smultronet:säger d inte i telefonsvarare vilken tid d e då?
    Ja vet att ja ringde förut ngn gång enligt vad som stod i katalogen men då stämde d ej..men vet ej hur d e nu i nya..

• isee

Gyn har tele. tid mellan 08:30 och 09:30...

• Quiet thoughts

sen gör man som jag gör, jag ofredade dom på arbetstid o gick upp o pratade med dom om de va nått
     (ang teltid)

tråkigt om man inte får det man vill. usch!

• Jessys

jag hade A.K på vårt rutinultra nu när jag vänta Vincent.. o för det första va hon försenad o väldigt stressad.. sen inne i rummet va hon hårdhänt o nästans otrevlig.. under själva ultraljudet berätta hon typ inget.. jo att magsäcken såg förstorad ut och att hon ej såg om hjärtat va okej. lagom kul att höra verkligen!!
    sååå fick en tid till M.K- som konstatera att allting såg jätte bra ut!

Och tror ni inte jag fick tid till henne för sista ultraljudet också..
    lika otrevlig och hårdhänt som tidigare.. hoppas jag slipper henne i fortsättningen..

• Pillan2012
    Svar på #588
    Men Herregud!!!!! vad ÄR det där för människa????

Jaja, fick tag på gyn o prtadae igenom med jättetrevlig sköterska i alla fall, så känns ok nu. Ser fram emot den extra långa undersökningen med MK om några veckor istället!!!
    Längtar redan efter Dig!
  • Me81

smultronet:skönt att du fick prata m dem

Jessys:ja d e nog vanligt att hon e försenad också tyvärr..o stressad..o hårdhänt..då tycker man att vissa andra vair thårdhänta ibland..

Svar på tråden Ålandstråd 8