• Svar på tråden Ålandstråd 8
  • Trollvinter
    Svar på #660
    Haha, bra iallafall att ni va överens om EN sak, attans att du ska ha en sån karl med egna ideér, jag har en som man får inreda som man vill för, d e bra att han inte har egen vilja.
    När han flytta in hade han med sig 5 saker, d va TV, TVbord, en golvlampa och en filt, samt alla Kissgubbar i Barbiestorlek, behöver jag säga att inget av dom finns kvar idag? Jo, Kiss finns kvar, bland E´s leksaker och Gene har tappat sin bas (eller va d gitarr?) men d säger jag inga till honom.
  • Garageänkan
    Svar på #659
    Vi ska ha lite av varje. Något till sonens nya rum och så vill vi ha en ny sänggavel och lite textiler och mattor osv. Och nya öberdrag till sofforna men det blir ju dubbelt så mycket för två sketna tyg som sofforna kosta ihop. Det suger ganska rejält.
  • Clarissa83
    Svar på #662
    Hehe, jo det är lite bittert att man inte äger huset ensam ibland ^^ Han har alldeles för mkt åsikter tycker jag haha! Och ger man sina gubbar till ett barn får man nog räkna med att inte få behålla dom i orginalskick
    ♥BF 31 Juli ♥
  • Trollvinter

När vi träffades kallade D min inredningsstil för sjukhusstilen vilket han förklara med att jag typ int hade nå mattor, dukar o annat "skit" och alla gardiner va paneler. Sen man fick barn e d lite annat. Förr sku jag aldrig ha låtit en magnet sitta på vårt kylskåp men nu tycker jag d e jättegulligt när E skriver EPD på kylen med plastbokstäver i grälla färger.
    Förr hade jag aldrig ett klädesplagg framme men då va jag ju ensam om alla garderober, nu e vi 3 och snart 4 som ska dela på alla skåp och lådor, så halva min garderob får ligga i en korva på en stol...

• Trollvinter
    Svar på #664
    Funkar han inga på d sättet då att du får honom att tro att han har bestämt nåt fast d egentligen är du? D ska kvinnor va bra på.
  • Garageänkan

Jag har ganska konstig stil. Jag älskar saker om faller mig i smaken. Skulle aldrig ha nåt tema eller så hemma. Alltså för att det är "inne". Har inte massor med prylar och inte hel tomt och sjukhuslikt heller. Nånstans mittemellan. EN blandning av vita väggar, lite grått och en massa coola udda saker jag hittar ibland på marknaden eller så. Det har tagit länge att fixa upp vår "stil"...

• Trollvinter
    Svar på #663
    Jahapp, ha ni nylla sönder både säng o soffa nu att d ska måsta va både gavel o överdrag?!

Ni kan ju ta hem en Kramfors divansoffa åt mig *villhavillhavillha*
  • Garageänkan
    Svar på #668
    Nå nej men det va inte så smart med svarta överdrag med katterna. Det blir så satans me hår och allt syns direkt.

Vår sänggavel är från Mio och är hel och fin men jag hat tröttnat den ser ut som en sån som såna som har sån stil som jag hatar har
  • Trollvinter
    Svar på #667
    Jag köper inte trendiga saker heller på d sättet bara för att dom e inne, men jag faller för vissa stilar som är åt d trendiga hållet men jag tar mig i kragen o skaffar inte allt för man kan ju ändra sig, måste bo in mig o känna efter... Visst, köper man ikea så e d ok att ändra sig kanske, för tex vårt soffbord e 5 år gammalt men kosta under en femhundring på IKEA så jag skulle inte känna mig slösig om jag brände upp d, men då vill jag verkligen ha nåt jag gillar mer istället, annars sparar jag hellre dom små slantarna.
    Ang. sjukhusstilen så e d väl så att jag inte gillar att städa men jag gillar när d e snyggt omkring mig, o mindre saker, mindre att putsa på osv... Dammsamlar grejer göre sig icke besvär, vilket e jobbigt när man av vissa BARA får sånt i present.
Svar på tråden Ålandstråd 8