• Svar på tråden Ålandstråd 8
  • SmillaMilla
    Garageänkan skrev 2009-03-09 06:53:34 följande:
    Jag brukar. Oftast är det ju säljaren som sätter portot och jag skickar för precis vad det kostar. Alltså tar ingen "frakt" avgift för att gå till posten. Jag beställde ett bellybelt alltså sån man har i brallorna så man kan ha dem längre under grav. "Frakt" skulle bli 80 kronor hit sa hon?!Paketet var helt platt som ett vanligt brev och vägde inget alls. När jag en gång skickade ett par crocs för bebisar till sverige med EXPRESS blev det 6 euro i frakt och det var ju för att de skulle måsta vara framme så snabbt som möjligt. Det var ockeå OK för köparen som skulle till Egypten och behövde dem snabbt!Vissa tar vad som helst som "frakt" man kan kolla upp tabeller vad det skulle kosta att skicka om man har en brevvåg hemma. Men jag håller verkligen med, Vissa tar rena fantasipriserna.För det första vet ingen var Åland ligger och tar Utomlands-frakt fast det är så jäkla nära osv osv.
    Ja men nu hade hon varit på posten o postat paketet och nu vill hon ha mer pengar av mig. Köpte en fleece tröja samtidigt av en annan säljare o då kostar frakten bara 45 kr. Skall bli väldigt intressant att få paketet o se vad hon har betalat i frakt.

Sog du på ditt bellybelt paket vad paketet kostade?

Föresten klockan 12 på den lördagen var det. Inte 11.
  • LuMa

Tidigare iaf var det så att Sverige hade mycket högre porto på saker än vad vi har här.
    Vet inte om det är så ännu men det kan ju förklara en del.

• SmillaMilla
    LuMa skrev 2009-03-09 07:00:46 följande:
    Tidigare iaf var det så att Sverige hade mycket högre porto på saker än vad vi har här.Vet inte om det är så ännu men det kan ju förklara en del.
    Jo så är det fortfarande, nästan halva priset. Men ändå, 87 kr för ett par byxor till svea. alltå i frakt. Lika mycket som byxan kostade ju!
  • LuMa
    SmillaMilla skrev 2009-03-09 07:06:12 följande:
    Jo så är det fortfarande, nästan halva priset. Men ändå, 87 kr för ett par byxor till svea. alltå i frakt. Lika mycket som byxan kostade ju!
    Det låter märkligt mycket..
  • Garageänkan
    Svar på #711
    Orkar du skriva ett mail med tid och plats osv...

Jag är så senil, inte alls idag jag sku till tandis utan den 19 e... Så jag missade en etta... haha

ringde just till jobbet om jag kommer efter lunch. Benet bråkar så mycket nu igen och det känns som om nån vrider knivar i min sätesmuskel eller nåt
  • SmillaMilla
    Garageänkan skrev 2009-03-09 07:38:47 följande:
    Orkar du skriva ett mail med tid och plats osv... Jag är så senil, inte alls idag jag sku till tandis utan den 19 e... Så jag missade en etta... haharingde just till jobbet om jag kommer efter lunch. Benet bråkar så mycket nu igen och det känns som om nån vrider knivar i min sätesmuskel eller nåt
    jag inboxar dig!
  • Foxx

Gällande jämförelse mellan priser i Sve och här är det ju nästan lättare att räkna upp det som INTE är billigare, det borde ju gå på fem fingrar ungefär Framför allt har dom ju ofta specialpriser och såna där "20% extre"-förpackningar som gör att det blir billigare. Sen vet jag att svärmor alltid brukar plocka såna där Coop korterbjudanden (alltså motsvarande Plussa), och sen hugga nån random främling i kön och låna deras kort för att få ÄNNU billigare, men hon är lite extrem kanske

Man borde ta sig för att skriva en lista och jämföra jo, men själv jämför iofs jag inte ens här på Åland mellan affärerna.. Iofs handlar vi nästan bara på Mattssons, för att vi har konto där och för att det kostar soppa att åka in till Sparis och Kanttis.

• Me81

Hallo!
    Ang priser i swe så handlar vi alltid välling,blöjor,toapapper lambi,hushållsost,tandkräm,wettexdukar 10 st kostar 20 kr på rusta tex..
    Ja d finns nog en hel del som e såå mycket billigare..men ej allt!
    Sen brukar d alltid slinka med en orkide för de kostar ju typ 69-99kr där..billigt!
    Här får man ju bara en halv för det priset om ens det..beror väl på lite

Svar på tråden Ålandstråd 8