Garageänkan skrev 2009-03-09 06:53:34 följande:
Jag brukar. Oftast är det ju säljaren som sätter portot och jag skickar för precis vad det kostar. Alltså tar ingen "frakt" avgift för att gå till posten. Jag beställde ett bellybelt alltså sån man har i brallorna så man kan ha dem längre under grav. "Frakt" skulle bli 80 kronor hit sa hon?!Paketet var helt platt som ett vanligt brev och vägde inget alls. När jag en gång skickade ett par crocs för bebisar till sverige med EXPRESS blev det 6 euro i frakt och det var ju för att de skulle måsta vara framme så snabbt som möjligt. Det var ockeå OK för köparen som skulle till Egypten och behövde dem snabbt!Vissa tar vad som helst som "frakt" man kan kolla upp tabeller vad det skulle kosta att skicka om man har en brevvåg hemma. Men jag håller verkligen med, Vissa tar rena fantasipriserna.För det första vet ingen var Åland ligger och tar Utomlands-frakt fast det är så jäkla nära osv osv.
Ja men nu hade hon varit på posten o postat paketet och nu vill hon ha mer pengar av mig. Köpte en fleece tröja samtidigt av en annan säljare o då kostar frakten bara 45 kr. Skall bli väldigt intressant att få paketet o se vad hon har betalat i frakt.
Sog du på ditt bellybelt paket vad paketet kostade?
Föresten klockan 12 på den lördagen var det. Inte 11.