• Svar på tråden Ålandstråd 8
  • Garageänkan

Godagens!

Det var en riktigt bra dag igår. Vi fick en massa handlat och frysen är så smockad med mat att man kanske får in tre riskorn OM man pressar lite... Eftersom jag är vegetarian så brukar jag bunkra en massa soya och quorn produkter när jag är i sverige för det är typ över hälften billigare och massor bättre sortiment!
    Och massa frysta grönsaker och wokmix osv. MUMS!

Vi var ju till Ikea också men vi tog inte allt vi ville ha för det va ganska fullt i bilen men lite smått o gott iaf.
    Nu ska vi måla och flytta M:s säng också. Och det finns massor att packa upp osv osvov...SUCK. Jag orkar inte är helt slut sen igår...

Förresten: Nästa helg åker T på skidresa mellan fredag-söndag med jobbet så M och jag kommer att va ensamma hemma och tråka oss om nån vill ha bseök eller leka med oss så är vi väldigt tacksamma för förslag!

• Foxx

Åh, vi borde också åka över och bunkra, det var länge sen sist. Fast jag är lite värdelös på det, har ingen koll på vad saker kostar här utan jag bara antar att allt är billigare i Sve.. Smart Nu är ju iofs kronan så billig att den nästan lönar sig hursom. Jag kan tänka mig att veggoprodukter är billigare over there, nästan alla "specialgrejer" är väl det. Och bröd framför allt! Hur smart det sen är att trycka i sig massproducerat bröd med alla smarriga tillsatser.. Haha.  Men det är ju så surt att kasta bröd efter nån dag för att det smakar unket också!

Jag kan ju höra med Bhoob ifall vi skulle komma över och tigga kaka kanske? Kan ju även höra hur hans syster jobbar, ifall vi skulle låna med hennes rackarunge och riva ert hus *fniss*

• Garageänkan
    Svar på #692
    Ja det frå ni gärna göra. Inte för att M bryr sig om det är nån som leker me honom eftersom han och Bhoob LÄR ju hålla på och spika och fixa här hemma M renoverar överallt HELA tiden. Det är hans hobby. Han spikar in spikar i en pall osv.
  • Foxx
    Svar på #693
    Ja, jo, dom har väl ungefär samma intressen han och Bhoob då
  • Trollvinter

Garage: Säääg nu, va köpte ni? Nu ska ni alla va lite aktiva här för sonen har somnat o D e till sina brorsor och spelar XBOX. Så jag e alldeles ensam och så...

• Garageänkan
    Svar på #695
    snart, vi äter sen middag så när M somnat så ska jag berätta...

Lek lite så länge - kastar in en boll och en frisbee
  • Emilia82

Foxx:jag inbillar mej också att allt är billigare:D kan vi ej göra en lits i tråden? de som vet va det kostar på tex mattssosn(eller annan billigare butik?) och i sverige...? vi får ju lite rabatt på M,så svårare att jämföra då...usch jobbigt,men kul ändå att åka till sve och handla,större utbud,komma bort lite osv

någon som ska på trädgårdsmässan? P och jag funderar på att åka om vi har tillräckligt med pengar+ barnvakter:D

nehe nu ska J i säng så jag loggar ur...de 2 andra sussar sött..sov gott!

• ina2girl

Emilia: brorsan har gjort en jädra massa jämförelsepriser på en massa grejjer, han far till kantis o sparis o sen räknar han om priserna till kronor o kollar upp det när han far till sve o handlar för att se om det ens lönar sig att köpa det där *s*

• Garageänkan

Allt är inte billigare men om man köper tex Grummes citronsåpa (det enda jag städar med) så kostar en flaska 3-5 euro här på Åland och på ÖB kostar den typ 19 kronor eller så. Om det finns att köpa ens på Åland ;-

Blöjor är ju massor billigare och man kan köpa storpack det kan man ju inte här...

Finns massor man kan köpa billigare och som sagt bättre utbud.

• Trollvinter
    Svar på #699
    Tycker d e överlag så med städgrejer o sånt att d e billigare i sverige, tex wc anka, tvättmedel, duschcreme, tandkräm osv fast d e samma, ofta e d oxå större flarra i sve.
    Skithuspapper Lambi e oxå billigare i Sverige.
    Brukar köpa sånt oxå som inte finns likadant här som inte skiljer sååå mkt i pris, men e snyggare i Sverige, tex Wettexdisktrasor o sånt
Svar på tråden Ålandstråd 8