• Svar på tråden Ålandstråd 8
  • Lewisia
    Svar på #739
    Tycker jag låter som ett bra initiativ! Om hon ej blivit undersökt för sin hosta/rossel av andra än hälsocentral läkare så kan det nog var en GOD idé.

Ar har ju astma.
    Hon hostar inte så hon kräks slem då? Det gör Ar alltid innan man fått upp medicindosen i rätt mängd. Hjälper hostmedicin övht?
  • Jillsan80
    Clarissa83 skrev 2009-03-10 11:41:13 följande:
    Hej hallå.. Någon härinne som haft bekymmer med bortdomnade armar och sjuka leder nattetid??
    Inte jag, men fick höra av makens farmor att farfar hade så. Men sen bytte de plats i sängen o då försvann d
    snöfall skrev 2009-03-10 12:57:55 följande:
    jo, men de hävdade ju i sommras/höstas att hon inte har nåt.. men kanske man sku ta o söka sig till privatläkare..kanske man sku bli tagen mer på allvar då...
    Gör det. Felix har ju förkylningsastma, han rossla läääänge han med, var flera gånger till läkare men sen fick jag via hc remiss till barnpoli o nu har han astmamedicin o han är helt annorlunda nu. Skönt.! Far o kolla upp det, de är till för att hjälpa, man ska inte behöva skämmas för att fara till läkare. Jag har skenat med alla mina 3 jag, skiter i vad de tycker o tänker.
  • ina2girl

Vi har Ica kortet det funkar riktigt bra, gick till kundtjänst o de tog kopia av mitt pass som id-bevis var inga problem...har funderat på medmera kortet men det kostar väl o skaffa tror jag....

• Foxx

Me81, Garage: Ahh, då är det ju nästan värt att skaffa ett sånt då. Trodde det var som alla andra kort att man inte fick det om man typ inte är infödd svännsk. Man lär sig nåt nytt varje dag

Kött köper inte vi heller, litar (av nån anledning) mer på affärerna här. Och framförallt är det kortare sträcka att åka och klaga om det luktar s*tan då man öppnar förpackningen!

LuMa: Jo, jag brukar försöka gå efter kilopris/literpris, men man ska ju komma ihåg sånt med som sagt Sen tycker jag att man inte kan jämföra då en viss vara finns mycket billigare i ett annat märke än det man VILL ha, klart man kommer undan jäkligt billigt på ön med om man kör Euroshopper rakt igenom. Så på det viset tycker jag inte riktigt om såna där "officiella" jämförelselistor

• Nilam 84
    SmillaMilla skrev 2009-03-10 16:33:26 följande:
    sveas oförklarliaga feber var vattenkoppor
    Skulle d inte vara för att ja reser bort nu skulle vi gärna komma och få lite prickar!!
  • Foxx
    Svar på #743
    Okej, kanonbra att veta!

Nåt mer kort som funkar att skaffa fast man är utlänning? Själv är jag mest sugen på ett IKEA Family-kort
  • SmillaMilla
    Nilam 84 skrev 2009-03-10 16:40:05 följande:
    Skulle d inte vara för att ja reser bort nu skulle vi gärna komma och få lite prickar!!
    hmmm jag vill inte att svea har vatten koppor nu! Sambon reser till madrid en vecka o han far i morgon
  • Foxx

Vad envisa förkylningar och magsjukor det går i år förresten, var och varannan är sjuk gång på gång.. Hoppas våren och solen får alla bobbor att smälta iväg! Lyckades för första gången på flera år bli dunderförkyld i två omgångar, jag som brukar klara mig helt.. Och systersonen har varit både flunssig och haft magsjuka. Fanstyg det där!

• Nilam 84
    Foxx skrev 2009-03-10 16:40:44 följande:
    Okej, kanonbra att veta! Nåt mer kort som funkar att skaffa fast man är utlänning? Själv är jag mest sugen på ett IKEA Family-kort
    Jag har ikea family så d funkar ju!
Svar på tråden Ålandstråd 8