• Svar på tråden Ålandstråd 8
  • Nilam 84
    Foxx skrev 2009-03-10 16:43:03 följande:
    Vad envisa förkylningar och magsjukor det går i år förresten, var och varannan är sjuk gång på gång.. Hoppas våren och solen får alla bobbor att smälta iväg! Lyckades för första gången på flera år bli dunderförkyld i två omgångar, jag som brukar klara mig helt.. Och systersonen har varit både flunssig och haft magsjuka. Fanstyg det där!
    ja fy för allt skit som går. känns som om vi varit sjuka i omgångar hela hösten och vintern, å igår for en från Ms dagmamma hem efter att ha spytt!! Suck. Hoppas verkligen vi inte får hem det!
  • Foxx
    Svar på #750
    Alltså, jag känner mig totalt efter Har iofs alltid fått höra "aah justte, kanske bara svenskar som får det" då dom frågar i kassan och jag sagt att jag är från Åland. Dags att öppna truten, haha!
    Det är ju lite ond cirkel det där, då en kvicknat i så har sjukan gått vidare på två-tre-fyra och så får man det igen. Bläh. Och dagis och skolor är såklart extra utsatta.
    Svärmor brukar påta i sig vitpeppar då det är magsjukor på gång, hon påstår att det hjälper. Men sen om det är placeboeffekten eller om det faktiskt funkar är en annan sak
  • Nilam 84
    Foxx skrev 2009-03-10 16:51:40 följande:
    Alltså, jag känner mig totalt efter Har iofs alltid fått höra "aah justte, kanske bara svenskar som får det" då dom frågar i kassan och jag sagt att jag är från Åland. Dags att öppna truten, haha!Det är ju lite ond cirkel det där, då en kvicknat i så har sjukan gått vidare på två-tre-fyra och så får man det igen. Bläh. Och dagis och skolor är såklart extra utsatta. Svärmor brukar påta i sig vitpeppar då det är magsjukor på gång, hon påstår att det hjälper. Men sen om det är placeboeffekten eller om det faktiskt funkar är en annan sak
    Jag har alltid fått höra att d inte funkar för oss att få family kort. Men senast ja va så sa kassörskan att d visst funka! Så ett par veckor senare hade jag kortet  i lådan!
    Iofs står det 22100 Lund som adress fast ja skrev Mariehamn... men det kom ju fram iaf

E mååånga som käkar vitpeppar. lite svårt att få i en snart tvååring bara
  • Garageänkan
    Svar på #747
    Det skall också gå att skaffa. På nåt vis.
  • Garageänkan

Läste ni inte tråden med fakta om VKS? Den jag la in innan. Det funkar INTE med vitpeppar

Jag har skickat min partner och mini till hammarland och spela trummor så jag kan sy gardiner ifred

• LuMa
    Garageänkan skrev 2009-03-10 17:40:41 följande:
    Läste ni inte tråden med fakta om VKS? Den jag la in innan. Det funkar INTE med vitpeppar Jag har skickat min partner och mini till hammarland och spela trummor så jag kan sy gardiner ifred
    Märkligt att det funkar för mej då.
    Trons makt är stor..
  • snöfall

lewisia: nja hostmedicinen tycker jag inte hjälper, har gett henne expigen eller vad den heter.. den med en kråka på flaskan.. men känns som den inte hjälper alls. Idag sa tom dagispesonalen att de tyckte hon hostade väldigt mycket, o i helgen så påpekade mamma att hon började hosta så fort hon lekte lite mera "vilt".. så efter peppningar här så ska jag vä ta o strunta i läkarkommentarer o kräva att de kollar upp henne ordentligt!

• snöfall

apropå ikea family kort.. har för mig att nåt av bussbolagen hade det i en reklam här tidigare i vintras att man kunde fylla i ett sånt formulär i bussen, antagligen var den en shoppingresa som ordnades då.. så då borde det ju funka för ålänningar..

• LuMa

Jag lämnade in en ansökan på Ikea i Uppsala 9 december när jag var dit och skulle få kortet hemskickat.
    Har inte sett röken av det ännu. Frågade i chatten på Ikea och jag skulle ringa Ikanobanken (?) för det var dom som skötte utskicket av korten.
    Ska bara ta mej i kragen och ringa för så här länge ska det banne mej inte ta att få det där sabla kortet..

• Garageänkan
    Svar på #756
    Jag äter inte nå peppar och dessutom jobbar jag med barn/unga men jag har aldrig VKS , så Inte nån annan i familjen heller.
Svar på tråden Ålandstråd 8