• Svar på tråden Ålandstråd 8
  • LuMa
    Garageänkan skrev 2009-03-10 18:16:32 följande:
    Jag äter inte nå peppar och dessutom jobbar jag med barn/unga men jag har aldrig VKS , så Inte nån annan i familjen heller.
    Du och ni kanske är såna som inte får magsjuka.
    Jag är däremot en sån som får det bara folk pratar om det. När jag var mindre och släpade hem magsjukan från skolan så fick jag det oftast en gång till när det gått genom hela familjen.
    Tar jag vitpeppar så får jag bara lös magen men slipper spyandet så för mej hjälper det absolut..
  • Garageänkan
    Svar på #761
    Skulle jag äta massa vitpeppar sku jah garanterat bli lös i magen

Nu har jag fått POÄÄÄÄNG. Sytt klart gardinerna och draperierna till M:s säng. Vi har ju likasamma som M säger som din L. Fast vi har den nere ännu så jag sydde draperier så det blir som em mysig koja inne i den. Tänkte ha dem under sen när vi vänder sängen så blir det ett bra skydd för saker som stuvas undan. Får ta bild sen när rummet är klart flytta
  • Emilia82

LuMa: tänkte också på att du kanske tillhör de som ej får VKS (mnns ej 'hur många' som är 'immuna' mot den eller vad det heter ) men fick du den som liten verkar det ju inte så flumm....
    Vi har *peppar *peppar* *vitpeppar * inte haft mycket kräk här hemma...men förkylning ha vi haft så det räcker till och blir över suck!

smillamilla: äsch då,inte kul med sjuklingar, och värre när man är ensam! vet ej om vi vill ha vattkoppor,men vill vi:), så kommer vi på fredag,om du orkar med det...

nu ska jag fixa kvällsmacka sen se halvåttahosmej

• Garageänkan

Emilia: ungefär 20% är immuna.

• Emilia82

garage:jag inbillar mej varje år att jag är immun:) ibland får jag den ändå:P

• SmillaMilla
    Emilia82 skrev 2009-03-10 19:20:18 följande:
    LuMa: tänkte också på att du kanske tillhör de som ej får VKS (mnns ej 'hur många' som är 'immuna' mot den eller vad det heter ) men fick du den som liten verkar det ju inte så flumm.... Vi har *peppar *peppar* *vitpeppar * inte haft mycket kräk här hemma...men förkylning ha vi haft så det räcker till och blir över suck! smillamilla: äsch då,inte kul med sjuklingar, och värre när man är ensam! vet ej om vi vill ha vattkoppor,men vill vi:), så kommer vi på fredag,om du orkar med det... nu ska jag fixa kvällsmacka sen se halvåttahosmej
    Ställer in tyvärr. Återkommer med ett datum längre fram. Hoppas att det är okej.
  • Foxx

Angående alla kundkort så är det kanske bara att helt kallt ansöka och se vad som händer, dom verkar inte ha koll själva alla gånger på affärerna
    Ja som sagt, det räcker ofta med att TRO saker för att det ska funka. Men svärmor hävdar stenhårt att pepparkuren funkar :P
    *Jag TROR att jag kommer bli rik alldeles snart*

• LuMa
    Garageänkan skrev 2009-03-10 18:46:44 följande:
    Skulle jag äta massa vitpeppar sku jah garanterat bli lös i magen
    Ja, skulle jag äta massor så skulle jag också bli det.
    Nu äter jag inte massor utan några, inte mer än vad jag sätter på en köttbit tex och det blir jag inte lös av.
  • LuMa
    Foxx skrev 2009-03-10 19:25:19 följande:
    Ja som sagt, det räcker ofta med att TRO saker för att det ska funka. Men svärmor hävdar stenhårt att pepparkuren funkar :P*Jag TROR att jag kommer bli rik alldeles snart*
    Absolut!
    Trons makt är stor.
    Huvudsaken är att det funkar för mej. Om det sen beror på tron eller vad det nu är struntar jag högaktningsfullt i.
  • Quiet thoughts

Jag har kört vitpepparkuren och klarat mig tills nu sist då gick det icke.
    Spydde som en gris och sket som en också
    Inte kul men men...

Svar på tråden Ålandstråd 8