• Svar på tråden Ålandstråd 8
  • Emilia82

smillamilla:klart det är ok! tänkte ifall du sku ha det ändå,ifall S inte har feber typ inte vet jag:D (jag skulle nog också ha ställt in,kom på att det snart är fredag) hoppas hon ej får jättekli-igt,i brist på bättre ord!)men är nog bättre att ha det senare i vår:)

• Quiet thoughts
    SmillaMilla skrev 2009-03-10 16:33:26 följande:
    sveas oförklarliaga feber var vattenkoppor
    Hoppas hon kryar sig snart. Så det går sådana också nu? ...eller de kanske går året om allting iofs men jag tycker det ått så mycket skit redan.
  • Trollvinter

Clarissa: Mina armar e bortdomnade så gott som varje gång jag vaknar, och inte tycker jag att jag sover på nå konstigt sätt

Stjärnstig: Jag har lite samma funderingar som du ang. rossligt barn, E fick feber natten till fredag (eller torsdag kväll) och hostar som en tok ännu. Gett "Kråkmedicin" men verkar inte hjälpa så väldigt mkt. Vet inte va ja ska göra...

Hmm... Jag har IKEA familykort och som sagt så KAN ålänningar skaffa det, se tex www.williamsbuss.fi/ax/document.aspx

Tror inte jag ha haft VKS, kanske när jag va liten, men inte som jag minns d såhär...? E ha aldrig haft heller, o inte D sen vi träffades. Så vi klarar oss förhoppningsvis nu för jag vill inga föda barn med skitränna o spyor.

Ska ni smitta varann med vattkoppor så ska ni inga vänta alltför länge. Det smittar innan blåsorna uppkommer samt innan d torkat. Från blåsa till sårskorpa kan d ta 1-3 dagar. Det är ju väldigt smittsamt så det viruset kan ju smitta tex mellan lägenheter via luftintag (eller va d heter dom där). Det räcker iallafall oftast med att barnen umgås en stund, när vi smitta E så gned vi kans rygg mot en "smittad" rygg för att va på den säkra sidan, men d e inte alltid nödvändigt att "droppsmitta".

Ikväll ha D o jag varit ut o ätit till Park, rysk kryddoxe *mums* vi passade på nu ifallomattkanske d sku komma en unge till här om nån vecka eller två... Int för att d ser lovande ut, men kanske kanske blir jag inte den första i världen som aldrig föder ut sitt barn.

• SmillaMilla
    Quiet thoughts skrev 2009-03-10 20:07:04 följande:
    Hoppas hon kryar sig snart. Så det går sådana också nu? ...eller de kanske går året om allting iofs men jag tycker det ått så mycket skit redan.
    Jag hade faktiskt inte hört att det gick, så vi vart lite förvånade. Väntade ju på magsjuka. Hade till och med bokat en tid till cityläkarna för att kolla henne. Konstig feber ju o inget mer. Men nu går det ju att avboka den.
  • Quiet thoughts

Hmm Lova fick inga koppor förut fast vi träffat en som fick koppor typ dagen efter.
    Vi vet inte säkert om hon haft iom att hon hade någe bettliknade blåsor förut dock ej fler än 5. Men jag hade likat. Vart som vanligt förutom några ynka blåsor.
    Å då var jag 14 år t.om min kompis lyckades jag smitta också, hon va typ skitdålig.

• Me81

ja medmera kortet..o ikea family..o ica tydligen också..
    Btw..Nilam:hur länge tog d innan du fick ditt riktiga ikea kort?
    Ja fyllde i för läänge sen men har fortfarande bara det där papperskortet..om du fattar..
    E ica kortet gratis?

• LuMa
    Me81 skrev 2009-03-10 21:19:15 följande:
    ja medmera kortet..o ikea family..o ica tydligen också..Btw..Nilam:hur länge tog d innan du fick ditt riktiga ikea kort?Ja fyllde i för läänge sen men har fortfarande bara det där papperskortet..om du fattar..E ica kortet gratis?
    Jag har inte heller fått mitt kort.
    Tänker maila ikanobanken nu och höra med dom..
    Hittade det här på Ikeas hemsida:
    1. Hur får jag kontakt med Ikanobanken Kort?
    Kontakta dem på telefon 0476-587070 eller e-post: ikeakort@ikanobanken.se
  • Me81

jA nilam ja fick ju redan mitt svar

Här har maken feber,ont i kroppen ont i halsen,slem osv osv..
    Kom hem efter lunch idag..sjukskriven 3 dgr nu..
    d va ngt virus...så ingen medicin utom värk o feber..typ burana elle ngt då..

Kvilla heter kråkmedicinen va?
    Gav d ngn enstaka gång åt B när hon hade hosta men ej så mycket att ja skulle kunna ha ngn uppfattning om det..

• Me81

okej kanske ja sku ta o maila dem också då..

• LuMa
    Me81 skrev 2009-03-10 21:28:24 följande:
    okej kanske ja sku ta o maila dem också då..
    Är ju alltid värt ett försök.
    Jag har slarvat bort mitt tillfälliga kort och skulle ju gärna ha mitt riktiga, tänkte snart åka över igen så..
Svar på tråden Ålandstråd 8