Clarissa: Mina armar e bortdomnade så gott som varje gång jag vaknar, och inte tycker jag att jag sover på nå konstigt sätt
Stjärnstig: Jag har lite samma funderingar som du ang. rossligt barn, E fick feber natten till fredag (eller torsdag kväll) och hostar som en tok ännu. Gett "Kråkmedicin" men verkar inte hjälpa så väldigt mkt. Vet inte va ja ska göra...
Hmm... Jag har IKEA familykort och som sagt så KAN ålänningar skaffa det, se tex www.williamsbuss.fi/ax/document.aspx
Tror inte jag ha haft VKS, kanske när jag va liten, men inte som jag minns d såhär...? E ha aldrig haft heller, o inte D sen vi träffades. Så vi klarar oss förhoppningsvis nu för jag vill inga föda barn med skitränna o spyor.
Ska ni smitta varann med vattkoppor så ska ni inga vänta alltför länge. Det smittar innan blåsorna uppkommer samt innan d torkat. Från blåsa till sårskorpa kan d ta 1-3 dagar. Det är ju väldigt smittsamt så det viruset kan ju smitta tex mellan lägenheter via luftintag (eller va d heter dom där). Det räcker iallafall oftast med att barnen umgås en stund, när vi smitta E så gned vi kans rygg mot en "smittad" rygg för att va på den säkra sidan, men d e inte alltid nödvändigt att "droppsmitta".
Ikväll ha D o jag varit ut o ätit till Park, rysk kryddoxe *mums* vi passade på nu ifallomattkanske d sku komma en unge till här om nån vecka eller två... Int för att d ser lovande ut, men kanske kanske blir jag inte den första i världen som aldrig föder ut sitt barn.