• Svar på tråden Ålandstråd 8
  • Garageänkan

De tog 6 rör blod från LillM på labbet idag sa guben, så han fick va hemma idag från dagis sen för han vart lite trött.

Så guben och M var och testkörde en ny Mazda 5:a jag vill ju inte byta in min fina bil men ja, man får inse att man inte kan ha rolig bil och två barn i den tyvärr.
    Så jag får fundera lite. Men den va ganska fin och så fick man ju plats med två pers till där bak. Det är ju ganska bra iofs.

*funderar*

Nu ska vi fixa det sista i M:s rum så han ska sova första natten i sitt nya rum. Hoppas det går bra trots den gröna väggen

• Garageänkan

Viktigt att man skriver AX-22100 innan så kommer det rätt.

• Trollvinter

Sådärja, nu har E fått sin första öroninflam. fick nån medicin som hette typ amoxin. Kul att han sku bli sjuk nu när han ska bli storebror.... Asch, m en d kanske går över fort....?

Vi har oxå varit o tittat på ny bil, hittar inget här jag vill ha typ, jag e så kinkig. Nu säger alla att man ska ta från Sverige när kronan e så låg, men d har jag inga tid med nu ju... Alla blir tokiga på mina bilideér, den ska se ut si o så, den eller den färgen, inga vit, röd eller grön osv.

• Clarissa83
    Svar på #803
    Jag fick en hemsk reaktion på amoxin när jag åt det :S Fast det betyder ju verkligen inte att E får det, men det var jobbigt att bli sjuk efter att ha varit sjuk redan om man säger så. (jag störde mej på att amoxin är receptfritt och läkaren bara gav det åt mej utan att fråga någonting eller testa mej, för man ska inte vara gravid när man äter den nämligen. Jag blev gravid strax efter som tur var och var inte när jag åt, men sånt ger dom till kvinnor i sina bästa år hursomhelst utan att kolla något!)
    ♥BF 31 Juli ♥
  • Nilam 84
    Svar på #804

M fick också amoxin vilket slutade med en sväng till sjukan då hon fick en allergisk reaktion mot det.

• beavies

jag fick cancer medicin!!!! utskrivet mot mitt illamående när jag vänta grabben, som det stod att man ABSOLUT inte fick äta de tre första månaderna i graviditeten pga missfallsrisk. En ung glop på hälsocentralen som skrev ut den o sa att den e såååå bra... enkomst gjord för gravida kvinnor. Den var ju inte billig heller... 100e för 10 tabl, som blev bortkastade.

• Me81
    beavies skrev 2009-03-11 19:56:04 följande:
    jag fick cancer medicin!!!! utskrivet mot mitt illamående när jag vänta grabben, som det stod att man ABSOLUT inte fick äta de tre första månaderna i graviditeten pga missfallsrisk. En ung glop på hälsocentralen som skrev ut den o sa att den e såååå bra... enkomst gjord för gravida kvinnor. Den var ju inte billig heller... 100e för 10 tabl, som blev bortkastade.
    Jamen shiet..ja man ska verkligen int lita på hvc's läkare..
    När vi va m B när hon hade tonsillit så hade han ju satt dubbelt för stor dos men som tur var så reagera de på apoteket..
  • Me81
    SmillaMilla skrev 2009-03-11 14:57:25 följande:
    JAAAAA Svea har inte vattkoppor! Nässelfeber, en reaktion på tredagarsfeber, var det. Såååå skönt, Så nu är hon frisk Det vänder snabbt här. Så me81 o emilia det blir party här på fedag
    ok vi kommer nog troligen
  • Quiet thoughts

Oj vad alla reagerar mot Amoxin, en kompis dotter reagerade också med värsta utslagen.

Alvin fick inget av det och inte Lova heller.

• SmillaMilla
    beavies skrev 2009-03-11 19:56:04 följande:
    Ja den fick jag också. Utskriven av den välkände läkaren på gyn. Så det är ingen fara, ganska vanlig i sverige. Dock hjälpte den inte heller på mig. Men jag fick den senare i graviditeten.
Svar på tråden Ålandstråd 8