• Svar på tråden Ålandstråd 8
  • SmillaMilla
    Clarissa83 skrev 2009-03-11 21:46:19 följande:
    Fler namnhistorier?
    Berätta själv! Har du några namnförslag? Vilken sorts namn gillar du? Att diskutera namn är ju nästan det bästa med hela graviditeten.
  • Trollvinter
    Clarissa83 skrev 2009-03-11 19:28:54 följande:
    Jag fick en hemsk reaktion på amoxin när jag åt det :S Fast det betyder ju verkligen inte att E får det, men det var jobbigt att bli sjuk efter att ha varit sjuk redan om man säger så. (jag störde mej på att amoxin är receptfritt och läkaren bara gav det åt mej utan att fråga någonting eller testa mej, för man ska inte vara gravid när man äter den nämligen. Jag blev gravid strax efter som tur var och var inte när jag åt, men sånt ger dom till kvinnor i sina bästa år hursomhelst utan att kolla något!)
    Jag vet inte om d e samma då för på E´s Amoxin (100 mg/ml) så står det i bipacksedeln att man får ta det både när man är gravid och ammar...?!?
  • Clarissa83
    Svar på #821
    Ptja, jag har inte så mkt att berätta ju Vi har ett flick och ett pojknamn på lager, men sen säger folk att det "inte var en "lisa" när hon kom ut iaf". Och jo, man kan diskutera namn i all evighet
    ♥BF 31 Juli ♥
  • Clarissa83
    Trollvinter skrev 2009-03-11 21:56:32 följande:
    Jag vet inte om d e samma då för på E´s Amoxin (100 mg/ml) så står det i bipacksedeln att man får ta det både när man är gravid och ammar...?!?
    hmm.. undrar om ja blandar med nån annan då.. måste gå och se om jag har bipackseldeln kvar. hursomhelst så kan de ju iaf FRÅGA om man är gravid innan de slänger ut recepten på en.
    ♥BF 31 Juli ♥
  • Trollvinter

Vi hade nog bestämt Elliot från början, eller d va jag som hade d namnet på lut sen jag va 16 typ så d va tur att han va kille så jag fick utlopp för d.
    Denna gång har vi inte alls nå förslag, eller man funderar ju, men vi kommer inte överens ändå så jag väntar med stridigheterna så länge
    Ifall Elliot inte hade varit en Elliot så hade vi Melker, Malte, Vincent, Elmer m.fl. Rätt vanliga namn för jag har lite svårt för typ namn som e helt knasiga som typ Snömoln, Decembernatt, Tarzan, Ajax o Mjölner osv.

• Clarissa83
    Svar på #826
    Ja vi e två då

Elliot har jag också lite som favorit men J ville inte ha det.. Han är emot det mesta jag säger
    ♥BF 31 Juli ♥
  • Trollvinter
    Svar på #827
    Daniel va oxå emot d först men d gäller att va stark som kvinna. Han fick välja mellannamnen sen istället, som jag inte riktigt föll för, men nu ha jag vant mig.

Nu var d ju inte så att jag va ensam på tronen att bestämma, men D vande sig sen bara han fick smaka på det o sen va han inte alls emot d.

Min pappa sku ha alla sina barn att heta Robert berätta mamma efter att han försökt övertala mig att döpa E till Robert. Men nu vart vi P, P & P.
    Vet inte om jag gillar att ha alla namn på samma bokstav, men men...
  • SmillaMilla
    Clarissa83 skrev 2009-03-11 22:09:47 följande:
    Ja vi e två då Elliot har jag också lite som favorit men J ville inte ha det.. Han är emot det mesta jag säger
    Hihi det hade vi till Anton också. men sambon vägrade även här. Draken elliot sa han Jag tycker det är fint.
  • Clarissa83
    Svar på #828
    Hihi, det där kommer ja ihåg att vi prata om i skolåldern, P,P & P Blir det samma bokstav så blir det ju, gillar man namnet kan man ju inte dissa pga det liksom Nu råkar det sej bara att våra namn inte "krockar", men vem vet, lär väl komma fler kids förhoppningsvis Jag är däremot mera rädd för vad föräldrar óch svärföräldrar ska tycka om namnet vi väljer. Även om det är VI som ska välja så vill man ju inte att de naggar om det.. Vi har så olika föräldrar ja och J så någon kommer inte att gilla haha.
    ♥BF 31 Juli ♥
Svar på tråden Ålandstråd 8