• Svar på tråden Ålandstråd 8
  • Clarissa83
    Svar på #829
    Just pga draken jag fastnade för namnet redan i unga år tror jag
    ♥BF 31 Juli ♥
  • Trollvinter
    Svar på #829
    D ville ha en son som hette Anton, nu träffa han tyvärr mig som har en brorson/gudson som heter d så d gick bort tyvärr...

Jag tillhör den lilla skala människor som inte har läst boken om Peter o draken E... Så jag ser ju inte alls d i sammanhanget.

Blir d en tjej så e nog Vilhelmina ett starkt förslag till mellannamn då d finns på bådas släkts sidor, fast jag vet inte om jag gillar eller ogillar namnet...?

E är född på den dagen då Torsten har namnsdag så vi kallade honom för d först innan namnet vart spikat, dessvärre vart d sen Totte och d passar på nåt sätt att va smeknamn för Elliot oxå så vi säger Totte ibland. Men själv säger han Elliot men skriver både E & T som sina namn.
  • Clarissa83

Och Aurora diggade jag flera år. Prinsessan Aurora ^^ Undrar om man är sagoskadad...

♥BF 31 Juli ♥
  • Trollvinter

Mina båda syskon har Astrid Lindgren teman på sina namn, syrran från Ronja och brorsan från Emil.
    Så ni som läst om Elliot draken kan ju räkna upp rollerna där så får jag oxå ett genomgående tema!!!

• SmillaMilla
    Trollvinter skrev 2009-03-11 22:25:15 följande:
    D ville ha en son som hette Anton, nu träffa han tyvärr mig som har en brorson/gudson som heter d så d gick bort tyvärr... Jag tillhör den lilla skala människor som inte har läst boken om Peter o draken E... Så jag ser ju inte alls d i sammanhanget. Blir d en tjej så e nog Vilhelmina ett starkt förslag till mellannamn då d finns på bådas släkts sidor, fast jag vet inte om jag gillar eller ogillar namnet...? E är född på den dagen då Torsten har namnsdag så vi kallade honom för d först innan namnet vart spikat, dessvärre vart d sen Totte och d passar på nåt sätt att va smeknamn för Elliot oxå så vi säger Totte ibland. Men själv säger han Elliot men skriver både E & T som sina namn.
    Åhhhh jag vet en lite flicka här på åland som heter så. Helt ljuvlig rödhåring unge. Sååå söt är hon så det namnet är fiiiint
  • Clarissa83

Tänkte säga detsamma, att Totte passar bra som smeknamn också Nu dör just lappisen.. Det är bra för min självdisciplin är inte speciellt bra, måste i säng nu, ska på jobb i morgon. Gonatt!

♥BF 31 Juli ♥
  • SmillaMilla
    Trollvinter skrev 2009-03-11 22:27:05 följande:
    Mina båda syskon har Astrid Lindgren teman på sina namn, syrran från Ronja och brorsan från Emil. Så ni som läst om Elliot draken kan ju räkna upp rollerna där så får jag oxå ett genomgående tema!!!
    Har inte läst bara tittat på filmen tusen gånger. Men namn kommer jag inte ihåg.
  • Clarissa83
    Svar på #834
    Det är väl bara dom två..? Så nästa unge får heta Draken helt enkelt

Nej NU gonatt
    ♥BF 31 Juli ♥
  • Trollvinter
    Svar på #837
    Åååkej, ja asså syrrans barn heter Ronja (tjejen) och Mattias (hennes pappa). Och brorsans barn heter Emil (killen), Anton (pappan) och Lucas (hästen).

Googlade: Peter, som är en föräldralös pojke, rymmer från sina elaka fosterföräldrar, och träffar sin första vän, draken Elliott, som blir hans rymningskamrat. Elliott ställer dock ofrivilligt till det för duon, och när de tvingas lämna staden Passamaquoddy träffar Peter ännu en ny vän, flickan Nora, som bor med sin pappa Lampie i en fyr vid på New Englands kust.
Svar på tråden Ålandstråd 8