• Niinaaa

Fejkbröst

Är det inte egentligen för sorgligt att vi kvinnor ska måsta känna oss så otillräckliga att vi tycker att det är helt ok att lägga ner tusentals kronor på att operera brösten!?

Egentligen är det helt sjukt ju!
    Säg nu ainte att vi väljer själv osv föe egentligen är det ju det sjuka idalet som gör att vi VILL VÄLJA så.

• Svar på tråden Fejkbröst
  • linas fina

Alla åsikter grundas väl inte på avundsjuka!!! Så allt man tycker är fel är egentligen sånt man själv egentligen vill ha? Det verkar lite märklligt tycker jag. Jag håller med ts att det är synd att så många tjejer känner att deras fina bröst (ja de kan vara fina trots lite häng och annat, för det är så vi ser ut) inte duger utan måste operera in saker under huden...
    Jag går inte på tjejerna som gör det utan det faktum att kvinnor hela tiden måste vara snygga och sexiga.

• Hervor 1

Jag håller med TS. Tycker att det är tragiskt att skönhetsidealen är sådana idag att det som är eftersträvansvärt inte existerar i verkligheten. Tycker det är sorgligt att kvinnor (och män) inte kan acceptera och tycka om sina kroppar för hur de ser ut och att de är friska!

• MaryD
    Hervor 1 skrev 2009-02-20 09:36:09 följande:
    Jag håller med TS. Tycker att det är tragiskt att skönhetsidealen är sådana idag att det som är eftersträvansvärt inte existerar i verkligheten. Tycker det är sorgligt att kvinnor (och män) inte kan acceptera och tycka om sina kroppar för hur de ser ut och att de är friska!
    Vad är det du menar inte "existerar i verklighten"?
  • linas fina

Kan tänka mig hon menar att rådande ideal är något man (i princip) inte kan uppnå utan att operera sig.

• Niinaaa
    Svar på #12
    Tack för att nån håller med mig.
  • paint it black

MaryD skrev 2009-02-20 09:25:00 följande:

Btw... det enda jag tycker är sorgligt är hur människor lägger ner energi på att tycka så himla mycket. Varför bryr man sig ens om andra människors utseende (om de inte uppenbart äventyrar sin hälsa, t ex genom extrem fetma el anorexi)?Om någon vill banta, op näsan, klippa håret, sminka sig, fixa naglarna, klippa tånaglarna, plocka ögonbrynen så skiter väl jag i det. Var och en gör vad som känns bra för den.
    En operation under narkos är i och för sig att äventyra sin hälsa, i absolut värsta fall kan man ju dö faktiskt. Annars håller jag med dig, låt folk se ut hur dom vill
  • Erkegris

jag måste nog hålla med TS. Och tror inte heller hon är avundsjuk. Jag kan förstå de som mår dåligt, men frågan är ju inte här varför folk gör det, utan varför samhället är som det är och får folk att må dåligt över sina kroppar. Det gäller väl alla former av skönhetsoperationer. För många hjälper det ju inte att operera sig heller, de mår inte bättre ändå i längden. Lägg hellre pengarna på en psykolog tycker jag, det räcker bättre i längden.

• Hervor 1
    MaryD skrev 2009-02-20 09:43:32 följande:
    Vad är det du menar inte "existerar i verklighten"?
    Silikonbröst exempelvis, de är ju i regel "snyggare" än naturliga bröst. Eller ja, mer symetriska och ofta rundare etc. Så ser ju ett par naturliga kvinnobröst sällan ut. Jag tycker att det är beklagligt att många kvinnor vill se ut på ett sätt som vanligen bara kirurgi kan ordna. Så.. jag hoppas du förstår hur jag menar, visst existerar de i verkligheten men inte utan ett besök hos farbror doktorn.
  • MaryD
    Hervor 1 skrev 2009-02-20 11:14:27 följande:
    Silikonbröst exempelvis, de är ju i regel "snyggare" än naturliga bröst. Eller ja, mer symetriska och ofta rundare etc. Så ser ju ett par naturliga kvinnobröst sällan ut. Jag tycker att det är beklagligt att många kvinnor vill se ut på ett sätt som vanligen bara kirurgi kan ordna. Så.. jag hoppas du förstår hur jag menar, visst existerar de i verkligheten men inte utan ett besök hos farbror doktorn.Fast långt ifrån alla (mig inkluderat) opererar tuttarna till något som inte går att uppnå utan op. Mina ser ut precis som "riktiga" bröst.

Nåväl, detta kan diskuteras i oändlighet. Vi kan vara överens om att vi är oense

Huvudsaken för mig, är att alla mår bra och är nöjda med sig själva
  • MaryD

paint it black skrev 2009-02-20 10:29:09 följande:

MaryD skrev 2009-02-20 09:25:00 följande:
    En operation under narkos är i och för sig att äventyra sin hälsa, i absolut värsta fall kan man ju dö faktiskt. Annars håller jag med dig, låt folk se ut hur dom vill
    Ha ha...jo förvisso...men det blundar jag för
Svar på tråden Fejkbröst