• Niinaaa

Fejkbröst

Är det inte egentligen för sorgligt att vi kvinnor ska måsta känna oss så otillräckliga att vi tycker att det är helt ok att lägga ner tusentals kronor på att operera brösten!?

Egentligen är det helt sjukt ju!
    Säg nu ainte att vi väljer själv osv föe egentligen är det ju det sjuka idalet som gör att vi VILL VÄLJA så.

• Svar på tråden Fejkbröst
  • beabus87

Jag håller med Zilja. Heja!
    Jobba på självförtroendet istället för att förstöra förebilden för så många barn och ungdomar.

• Niinaaa
    Svar på #40
    Mina bröst är fina enligt mig.
    Dom är verkligen inte som idealet. Liten a-kupa
    Så jag är ganska platt.
    men nöjd.
  • Bebbe2006

Indianica skrev 2009-02-21 10:59:21 följande:

Niinaaa skrev 2009-02-20 08:29:26 följande:
    Om du har tokfina bröst kanske du inte riktigt kan sätta dig in i hur det är att kanske sakna bröst helt (vara totalt platt), ha "tomma påsar" till bröst osv. Är det kanske hotfullt för dig om andra kvinnor får lika tokfina bröst som dig?
    Ja, det är hotfullt. Det är just därför som kvinnor irriterar sig på att andra kvinnor också har möjligheter.
  • Lincon

Men skönhetstrender har ju alltid funnits och finns även bland andra arter i djurriket. Det är helt normalt. Sedan att vi faktiskt kan göra något åt det -om vi vill, det är väl bra?

• Niinaaa

fast grejjen är ju att man borde inte behöva känna att man är ful o inte duger......

• Lincon

Nej, men det sitter i individens hjärna, något man får jobba med.

För inte sitter skönheten bara i utseendet inte!! Kroppsspråket kan göra en först iögonfallande skönhet till något betraktaren bara förbiser och någon du först inte märkte kan plötsligt genom sin tilldragande aura och beteende dra till sig uppmärksamheten

• Indianica

Jag tycker absolut inte att jag är ful och går inte kutryggad runt och känner mig oduglig.

Jag är heller inget ideal generellt. Det är inget jag eftersträvar! Jag har aldrig blonderat mig fastän blondiner anses vara otroligt eftertraktade. Inte heller är jag särskilt smal som idealet föreskriver. Jag går runt i bikini på sommmaren fastän jag har stries pga graviditeter. Däremot provocerar "bliv-vid-din-läst-idealet" mig. Bara för att man fått barn och åldrats ska man inte behöva börja älska alla kroppsliga förändringar. Att det är så stor andel mammor som opererar sina bröst och t ex mage tycker jag säger en del. Att det inte handlar om att man som tonåring blivit hjärntvättad, utan tonåringars kroppsliga osäkerhet är hos åtminstone 90% av tonåringarna sund. Men skuldbelägg inte mammor med uttänjda bröst för några ideal de inte eftersträvar (hollywood platideal osv) Jag vill se ut SOM MIG SJÄLV. Jag har väl också haft supersnygga bröst en gång och ska leva länge till, men varför ska jag behöva börja älska alla skavanker istället för att åtgärda vissa och tycka jag är fin i 20-30 år till. Tids nog blir jag också ett skrynkligt russin ,-)

• Bebbe2006

Indianica skrev 2009-02-21 15:26:05 följande:

Jag tycker absolut inte att jag är ful och går inte kutryggad runt och känner mig oduglig.Jag är heller inget ideal generellt. Det är inget jag eftersträvar! Jag har aldrig blonderat mig fastän blondiner anses vara otroligt eftertraktade. Inte heller är jag särskilt smal som idealet föreskriver. Jag går runt i bikini på sommmaren fastän jag har stries pga graviditeter. Däremot provocerar "bliv-vid-din-läst-idealet" mig. Bara för att man fått barn och åldrats ska man inte behöva börja älska alla kroppsliga förändringar. Att det är så stor andel mammor som opererar sina bröst och t ex mage tycker jag säger en del. Att det inte handlar om att man som tonåring blivit hjärntvättad, utan tonåringars kroppsliga osäkerhet är hos åtminstone 90% av tonåringarna sund. Men skuldbelägg inte mammor med uttänjda bröst för några ideal de inte eftersträvar (hollywood platideal osv) Jag vill se ut SOM MIG SJÄLV. Jag har väl också haft supersnygga bröst en gång och ska leva länge till, men varför ska jag behöva börja älska alla skavanker istället för att åtgärda vissa och tycka jag är fin i 20-30 år till. Tids nog blir jag också ett skrynkligt russin ,-)
    Mycket bra skrivet!
  • Helennnna

Jag tror inte ts är avundsjuk.
    Mina bröst "duger" tyvärr inte längre nu för att jag har ammat, dom är hängiga och mindre. Därför måste jag operera dom för att "passa in" i detta samhälle. För alla tjejer ska ju vara perfekta, inte sant.

Om vi säger så att om alla människor levde ensamma på varsin planet, inte fan skulle vi operera oss då och hålla på. Utan det är ju enbart för att eftersträva att vara "snyggast". Så enkelt är det. Jag kan nu tycka att det var bättre förr då det inte fanns något som hette skönhetsoperation.

Jag opererar brösten nu för att jag vill det, för att jag vill känna att jag passar in och duger. Jag vill ju inte se "ful" ut.

Det handlar ju inte bara om bröstoperationer, man ska vaxa sig man ska ha platt mage man ska ha stora iallfall "dugliga" bröst man ska ha fint hår man ska ha jämn hud. Fan va mycket man "ska ha" här i samhället. Ja hoppas allt vänder snart, men det tror jag inte. Det kommer bara bli värre och värre. Snart finns det väll bara dom "fattiga" som faktiskt ser MÄNSKLIGA OCH NORMALA ut.! Men men så är det. :-P

Svar på tråden Fejkbröst