• Niinaaa

Fejkbröst

Är det inte egentligen för sorgligt att vi kvinnor ska måsta känna oss så otillräckliga att vi tycker att det är helt ok att lägga ner tusentals kronor på att operera brösten!?

Egentligen är det helt sjukt ju!
    Säg nu ainte att vi väljer själv osv föe egentligen är det ju det sjuka idalet som gör att vi VILL VÄLJA så.

• Svar på tråden Fejkbröst
  • iinvisinblee
    MaryD skrev 2009-02-20 12:03:05 följande:
    Men nu vet jag inte om jag är unik i den frågan (har svårt att tro det)...men jag opererade mig inte för att jag mådde dåligt över min kropp (eller nånting annat). Jag gjorde det snarare för att jag "kände för det", det låter lite konstigt. Svårt att förklara...men det var alltså inte aktuellt att istället lägga pengarna på samtalskontakt för min del, eftersom det inte var nödvändigt.Vad jag menar är att människor som opererar sig (merparten av dem iaf) gör det säkert för att de mer eller mindre mår dåligt, medans det finns människor som gör det av andra anledningar.
    jag måste bara av ren nyfikenhet fråga vad din operation kostade =) fu behöver givetvis inte svara om du inte vill =)
  • Carro

Jag fixade till mina bröst för att JAG ville det, inte pga skönhetsideal!

Jag har alltid haft små bröst och har alltid varit nöjd med dom..
    Det enda som jag kunnat gnissla tänder över är att kläder tillverkas så att många plagg inte sitter alls snyggt om man har små bröst, men det kunde jag leva med.

MEN, efter att jag ammat sonen i 10½ månad, jag mer eller mindre helammade då han inte ville ha vanlig mat och vägrade flaska, så hade ammandet satt sina spår..
    Sonen blev ju inte mätt av bröstmjölken i slutet, så då ammade jag minst
    1 gång/timme, dygnet runt..
    När jag sedan tillslut slutat amma och mjölken sinat så var mina små bröst fullständigt obefintliga..
    Jag hade absolut ingen fyllning kvar och om jag hade bh på mig så fyllde jag inte ens upp en halv a-kupa
    Jag kände mig inte alls kvinnlig och saknade mina små bröst som jag varit så nöjd med i alla år!
    Och om det varit svårt att hitta kläder innan så var det omöjligt då.
    Så jag beslutade mig för att fixa till brösten.
    Min man älskade min kropp precis lika mycket som tidigare, men han respekterade mitt beslut att fixa brösten.

Jag är så otroligt glad för att jag gjorde det!
    Mina bröst är nu normalstora och ser inte alltför fejkade ut..Det är lättare att hitta kläder och jag känner mig så mycket mer kvinnlig än vad jag gjorde efter amningen.

Jag mådde verkligen så dåligt psykiskt så att jag inte klarade av att titta mig i en spegel när jag inte hade en tröja på mig..
    Så jag anser iaf att då är det bättre att göra ngt åt det om man faktiskt kan det, istället för att fortsätta att må dåligt!

Jag är förresten nyfiken..
    Ni som är så emot att man ska fixa till brösten, är ni lika emot när ngn med stora bröst fixar till sina bröst?
    Om en person med stora bröst förminskar brösten, lyfter dom och kanske lägger in lite silikon för att brösten inte ska hänga på magen trots lyftet, är det också fel?

• gagge

ÅÅååhhhhh som om jag sagt det själv

MaryD skrev 2009-02-20 09:25:00 följande:
    Btw... det enda jag tycker är sorgligt är hur människor lägger ner energi på att tycka så himla mycket. Varför bryr man sig ens om andra människors utseende (om de inte uppenbart äventyrar sin hälsa, t ex genom extrem fetma el anorexi)? Om någon vill banta, op näsan, klippa håret, sminka sig, fixa naglarna, klippa tånaglarna, plocka ögonbrynen så skiter väl jag i det. Var och en gör vad som känns bra för den.
    Har inte läst igenom hela tråden men ska själv fixa till mina, och det är INTE för att "idealet" är så som TS påstår.
    När man haft stora bröst sen tidigare, ammat två barn och håller på att omforma sin kropp med träning och viktnedgång, så ser dom inte ut som dom gjorde en gång i tiden, och jag är trots allt bara 28.... så detta är för min egens skull och för min egen självkänsla,
    och NEJ jag behöver inte hjärnopereras och jobba på min självkänsla, för jag vet hur dom såg ut en gång i tiden och visst "bröst blir ju så" när man fått barn, men va fan,
    MAN LEVER BARA EN GÅNG!!! och vill man och kan man göra nåt åt det, så varför inte?!

Och som inlägget jag citerade: Varför kan man inte bara sköta sig själv och skita i vad andra gör.... vem är du att dömma andra?!
    Mina älskade två prinsessor!
  • Petra med små

håller med dig

klart man gör det för egen skull hahaha vad annars?

gagge skrev 2009-02-23 08:15:56 följande:
    Har inte läst igenom hela tråden men ska själv fixa till mina, och det är INTE för att "idealet" är så som TS påstår.När man haft stora bröst sen tidigare, ammat två barn och håller på att omforma sin kropp med träning och viktnedgång, så ser dom inte ut som dom gjorde en gång i tiden, och jag är trots allt bara 28.... så detta är för min egens skull och för min egen självkänsla, och NEJ jag behöver inte hjärnopereras och jobba på min självkänsla, för jag vet hur dom såg ut en gång i tiden och visst "bröst blir ju så" när man fått barn, men va fan, MAN LEVER BARA EN GÅNG!!! och vill man och kan man göra nåt åt det, så varför inte?!Och som inlägget jag citerade: Varför kan man inte bara sköta sig själv och skita i vad andra gör.... vem är du att dömma andra?!
  • MaryD

iinvisinblee skrev 2009-02-23 01:49:24 följande:

MaryD skrev 2009-02-20 12:03:05 följande:
    jag måste bara av ren nyfikenhet fråga vad din operation kostade =) fu behöver givetvis inte svara om du inte vill =)
    33 lakan kostade det
  • MaryD

gagge skrev 2009-02-23 08:15:56 följande:

Har inte läst igenom hela tråden men ska själv fixa till mina, och det är INTE för att "idealet" är så som TS påstår.När man haft stora bröst sen tidigare, ammat två barn och håller på att omforma sin kropp med träning och viktnedgång, så ser dom inte ut som dom gjorde en gång i tiden, och jag är trots allt bara 28.... så detta är för min egens skull och för min egen självkänsla, och NEJ jag behöver inte hjärnopereras och jobba på min självkänsla, för jag vet hur dom såg ut en gång i tiden och visst "bröst blir ju så" när man fått barn, men va fan, MAN LEVER BARA EN GÅNG!!! och vill man och kan man göra nåt åt det, så varför inte?!Och som inlägget jag citerade: Varför kan man inte bara sköta sig själv och skita i vad andra gör.... vem är du att dömma andra?!
    VA?? Tränar du också?? Du kan inte mena allvar? Är det för att få platt mage, som dagens ideal säger? Herregud människa, du måste väl ha en egen vilja?! Strunta i idealet och gå din egen väg...och låt magen hänga och slänga.

• gagge

hehehehehe

Mina älskade två prinsessor!
  • zilja

att ma nsäger att man fixar sina bröst för sig själv & ingen annan är lögn . för alla har ett ideal i psyket , att man ska ha bröst annars känenr man sig inte kvinlig m.m. Vad säger att stora bröst e kvinnligt??? Jag tycker dock att det ser äckligt ut med stora bröst . . .

• MaryD

zilja skrev 2009-02-24 16:23:11 följande:

att ma nsäger att man fixar sina bröst för sig själv & ingen annan är lögn . för alla har ett ideal i psyket , att man ska ha bröst annars känenr man sig inte kvinlig m.m. Vad säger att stora bröst e kvinnligt??? Jag tycker dock att det ser äckligt ut med stora bröst . . .
    Vem har sagt nånting om stora bröst?
  • Niinaaa

Det är ju ändå synd att vi ska behöva känna så här ang brösten.
    Men jag har iaf sagt mitt och tycker inte det finns så mkt mer att diskutera.

Jag dömer ingen som vill operera sig bara tycker att det är synd att kvinnor ska behöva känna så om sina kroppar.
    Även jag.....

Svar på tråden Fejkbröst