• Niinaaa

Fejkbröst

Är det inte egentligen för sorgligt att vi kvinnor ska måsta känna oss så otillräckliga att vi tycker att det är helt ok att lägga ner tusentals kronor på att operera brösten!?

Egentligen är det helt sjukt ju!
    Säg nu ainte att vi väljer själv osv föe egentligen är det ju det sjuka idalet som gör att vi VILL VÄLJA så.

• Svar på tråden Fejkbröst
  • Bebbe2006

zilja skrev 2009-02-24 16:23:11 följande:

att ma nsäger att man fixar sina bröst för sig själv & ingen annan är lögn . för alla har ett ideal i psyket , att man ska ha bröst annars känenr man sig inte kvinlig m.m. Vad säger att stora bröst e kvinnligt??? Jag tycker dock att det ser äckligt ut med stora bröst . . .
    På vilket sätt ser det äckligt ut med stora bröst, menar du? Menar du fasta bröst, eller hängiga bröst? Vilken kupa är stora och äckliga enligt dig?
  • Hervor 1

Verkar som om ingen av de kvinnor i denna tråd som skönhetsopererat sig anser att det finns ett rådande ideal som definierar vad som är vackert i vår kultur? Att det påverkar människor och hur vi ser på skönhet.. Lustigt tycker jag.
    Är det ingen utav er som någonsin ställt er själva frågan VARFÖR tycker "vi" att kvinnor skall vara exempelvis utan kroppsbehåring, ha stora bröst eller varför det anses vackrare att vara blond/ljushyllt än mörk?

Reflekterar ni aldrig över sådant?

*Nu pratar jag generellt om västvärldens syn på kvinnlig skönhet, inte om den individuella smaken..*

• Bebbe2006
    Hervor 1 skrev 2009-02-24 19:26:04 följande:
    Verkar som om ingen av de kvinnor i denna tråd som skönhetsopererat sig anser att det finns ett rådande ideal som definierar vad som är vackert i vår kultur? Att det påverkar människor och hur vi ser på skönhet.. Lustigt tycker jag. Är det ingen utav er som någonsin ställt er själva frågan VARFÖR tycker "vi" att kvinnor skall vara exempelvis utan kroppsbehåring, ha stora bröst eller varför det anses vackrare att vara blond/ljushyllt än mörk?Reflekterar ni aldrig över sådant?*Nu pratar jag generellt om västvärldens syn på kvinnlig skönhet, inte om den individuella smaken..*
    Den individuella smaken påverkas ju av rådande ideal.

Självklart att man är påverkad av rådande ideal, men det behöver inte betyda att man har asdåligt självförtroende och mår dåligt om man inte opererar sig, utan det kan faktiskt fortfarande vara så att man gör det för att man kan, och för att man känner för det.

Jag har alltid sett rätt bra ut, men efter tvillinggraviditeten var min mage och mina bröst rätt fula, kan jag säga. Eftersom jag vill fortsätta att se bra ut i några år till valde jag att operera dessa delar av min kropp. Mage och bröst, och det känns verkligen så bra att jag har gjort det.

Tänker inte skriva under på att jag har dåligt självförtroende, för det har jag inte. Det är upp till varochen hur man vill göra. Tycker synd om de tjejer som har dåligt självförtroende och tror att de 'måste' operera sig för att duga, men så tycker jag också synd om de tjejer som inte alls ser bra ut men som tror att de gört det. De som gladeligen springer omkring med tajta byxor och låter kroppen jäsa över som en muffins. Det är så pinsamt att jag nog tycker mer synd om dem.
  • Niinaaa
    Svar på #63
    man kan träna o banta om man ser ut som en muffin
  • Bebbe2006

Niinaaa skrev 2009-02-24 19:43:44 följande:

Svar på #63man kan träna o banta om man ser ut som en muffin
    Glöm det! Du kan inte varken träna eller banta bort hud. Inte en chans.
  • Niinaaa
    Svar på #65
    nej så klart inte om det är hud..men jag menade fett
  • Bebbe2006

Niinaaa skrev 2009-02-24 19:56:10 följande:

Svar på #65nej så klart inte om det är hud..men jag menade fett
    Ja, fast om du har fett och tränar / bantar bort det. Så har du fortfarande hud.

Det bästa är ju att aldrig bli fet från början. Men graviditet har ju också effekt. Iallfall om man som jag ökar mer än 50% av sin kroppsvikt. (Från 58 till över 90) Inte en chans i helvetet att jag skulle ha en schysst kropp utan operation efter det. Har man en gång vägt 90 kilo, så är det nog rätt kört.
  • Bebbe2006

Men för övrigt håller jag med dig. Man ska inte fettsuga sig och tro att det är ett alternativ till en bra kosthållning. Övervikt tränar / bantar man bort. Operationer är till för att justera detaljerna.
  • gagge

Så det är ok enl. dig att operera sig då?!?! Fundersam

Hervor 1 skrev 2009-02-24 19:26:04 följande:
    Verkar som om ingen av de kvinnor i denna tråd som skönhetsopererat sig anser att det finns ett rådande ideal som definierar vad som är vackert i vår kultur? Att det påverkar människor och hur vi ser på skönhet.. Lustigt tycker jag. Är det ingen utav er som någonsin ställt er själva frågan VARFÖR tycker "vi" att kvinnor skall vara exempelvis utan kroppsbehåring, ha stora bröst eller varför det anses vackrare att vara blond/ljushyllt än mörk? Reflekterar ni aldrig över sådant? *Nu pratar jag generellt om västvärldens syn på kvinnlig skönhet, inte om den individuella smaken..*
    Det handlar fortfarande inte om något IDEAL, inte från min sida iallafall.
    hade jag gillat och tyckt att det var snyggt med hår både här och där så hade jag gladeligen haft det, sen vad andra ahde tyckt hade inte rört mig i ryggen.
    sen säger du "generell syn" och inte om den individuella smaken...
    alla måste väl ändå ha en smak och ett tycke.... fan va tråkig världen hade sett ut om alla tyckt lika dant.

Blir man sen påverkad av reklam med modeller mm så är man ganska så svag som människa....anser jag... eller inte.... om man nu tycker det är snyggt att vara smal och ha stora bröst och blir lycklig av det så ska man väl inte bli hackad på för det. Ska man då gå omkring och vara fet och olycklig?!

Senast igår gick jag in och beställde ett par skor som jag sett på en tv reklam.... nä,  får nog ta och jobba på min självbild och köpa ett par gummistövlar istället.... Herregud!!!
    Mina älskade två prinsessor!
  • Hervor 1

gagge skrev 2009-02-24 20:09:50 följande:

Så det är ok enl. dig att operera sig då?!?! Det handlar fortfarande inte om något IDEAL, inte från min sida iallafall. hade jag gillat och tyckt att det var snyggt med hår både här och där så hade jag gladeligen haft det, sen vad andra ahde tyckt hade inte rört mig i ryggen. sen säger du "generell syn" och inte om den individuella smaken... alla måste väl ändå ha en smak och ett tycke.... fan va tråkig världen hade sett ut om alla tyckt lika dant. Blir man sen påverkad av reklam med modeller mm så är man ganska så svag som människa....anser jag... eller inte.... om man nu tycker det är snyggt att vara smal och ha stora bröst och blir lycklig av det så ska man väl inte bli hackad på för det. Ska man då gå omkring och vara fet och olycklig?! Senast igår gick jag in och beställde ett par skor som jag sett på en tv reklam.... nä,  får nog ta och jobba på min självbild och köpa ett par gummistövlar istället.... Herregud!!!
    Du missförstår kapitalt. Exempelvis så; när jag skrev om den individuella smaken så menar jag att det, även i vår kultur, finns människor som tycker att vissa attribut är vackra, attribut som INTE klassas som vackra/åtråvärda i västvärlden. Exempelvis så finns det människor som tycker att kraftiga kvinnor med kroppsbehåring är urvackert, något som generellt anses som oattraktivt i vårt samhälle.

Förstår inte riktigt varför du börjar prata om skor och TVreklam.. viss skillnad med ett par köpta bröst och ett par inhandlade skor, tycker du inte?
Svar på tråden Fejkbröst