• Niinaaa

Fejkbröst

Är det inte egentligen för sorgligt att vi kvinnor ska måsta känna oss så otillräckliga att vi tycker att det är helt ok att lägga ner tusentals kronor på att operera brösten!?

Egentligen är det helt sjukt ju!
    Säg nu ainte att vi väljer själv osv föe egentligen är det ju det sjuka idalet som gör att vi VILL VÄLJA så.

• Svar på tråden Fejkbröst
  • stjärnströssel

ja..jag tycker det är sorgligt..så mycket annat som gör en vacker...o som är viktigt i livet.

• stjärnströssel

ni kan få betala mig 50 000...då kanske jag sätter in sillikon..aldrig annars fy fabian!

• MaryD

Gudskelov, säger jag bara, att jag:

* inte har några döttrar, utan istället två söner.

* förstorat brösten endast för att jag själv kände för det.

* att de INTE ser ut som Pamela Anderssons bröst och är "runda och står rakt ut oavsett min ålder" (det finns ingen som skulle kunna se att jag har förstorat brösten, det syns helt enkelt inte om man inte går i extrem närkamp och snokar upp två små ärr ).

* inte har "lagt ut flera tusentals kronor" på brösten, då det är någon annan som betalat dem åt mig.

Jag tillfaller alltså inte detta sorgliga patrask som ständigt är så hett diskuterade
    Gudskelov!!

• Myrtille
    MammasÄlsklingar skrev 2009-03-03 08:48:21 följande:
    Fast man e inte ute efter att se ut som en Slitz modell när man sätter in silicon inte jag ialf !
    MASSOR av människor tycker att deras nya plastbollar är såååå fina, när de de facto inte ser ut som människbröst öht.
  • idiblon
    Pelargonen skrev 2009-03-02 23:48:18 följande:
    Det sorgliga i det hela är de signaler man skickar till sina döttrar: "Som kvinna duger man inte som man är utan man måste ta till kniven". Det kan göra mig lite ledsen.
    Sicket jävla trams.
  • stjärnströssel

såg en gammal abba video o jäklar vilka snygga naturliga kroppar
    det är bra mycket sexigare än plastik padding.

• Petra med små
    idiblon skrev 2009-03-03 08:52:45 följande:
    Sicket jävla trams.
    håller med!
  • stjärnströssel

Jag tycker man visar sina döttrar fel budskap om vad som är viktigt här i livet.
    ett par snygga tuttar är för mig inte viktigt.
    Bättre att dum funkar att amma med

• Carpe diem1981

Som svar på din fråga ts. Ja det sjuka idealet påverkar oss mer eller mindre måste jag säga. När vi är lite yngre är vi mer lättpåverkliga, medans i ju högre ålder vi kommer mindre påverkliga för dessa sjuka ideal.
    Jag personligen tycker att alla kvinnor som män borde rannsaka sig själv och sin självkänsla innan man gör en sådan op.
    Tror inte man blir lyckligare av det men kan förstå dom som tex haft bröstcancer och fått ta bort ena eller båda brösten. Dock kan jag inte fatta hur kvinnor som är friska för övrigt med stora eller små bröst gör ett sådant ingrepp, alltså förstorar.
    Förminskning av redan stora/naturliga bröst är också ur ett medicinskt perspektiv och är givetvis även det okej i mina ögon...jag tycker precis som du ts att det är sorgligt att så många op sina tuttar idag för att tillgodose samhällets sjuka ideal.

• MaryD

Kanske någon kan starta en omröstning där vi med förstorade bröst kan få rösta om vi haft dessa retucherade Slitzomslag som förebild, om vi haft en önskan om att op mega-dunder-bröst som gör att vi trillar framåt på näsan eller om vi helt sonika har op oss för att få den storlek på brösten som den - enligt undersökningar - medelsvenska kvinnan har.

I denna omröstning kommer förmodligen framgå att endast ett fåtal kvinnor ( om ena någon öht) haft med sig en bild på Pamela till kirurgen.

Svar på tråden Fejkbröst