• Niinaaa

Fejkbröst

Är det inte egentligen för sorgligt att vi kvinnor ska måsta känna oss så otillräckliga att vi tycker att det är helt ok att lägga ner tusentals kronor på att operera brösten!?

Egentligen är det helt sjukt ju!
    Säg nu ainte att vi väljer själv osv föe egentligen är det ju det sjuka idalet som gör att vi VILL VÄLJA så.

• Svar på tråden Fejkbröst
  • linas fina

Men nu hackade hon väl inte på kvinnorna utan pårådande skönehetstrender..

• Geléhallon89

Jag skulle kunna tänka mig o fixa till mina bröst lite. Efter första barnet blev dom helt "förstörda". Hängiga o massa bristningar. Skäms för o visa mig naken för sambon. Fast så mkt pengar är inte bara till o plocka ur fickan hehe.

• lillamamman

Vrf skulle nån vara avundsjuk på att andra är så fula att de behöver opereras..??

• lillamamman

Alltså jag menar inget illa mot någon nu. Utan tänker bara högt. Blir folk avundsjuka på att människor genomgår operationer för att förbättra sitt utseende? Jag menar, det är en operation, vem som helst kan gå och göra det.

• Geléhallon89

Ja men vem som hellst har inte råd (:

lillamamman skrev 2009-02-21 06:15:21 följande:
    Alltså jag menar inget illa mot någon nu. Utan tänker bara högt. Blir folk avundsjuka på att människor genomgår operationer för att förbättra sitt utseende? Jag menar, det är en operation, vem som helst kan gå och göra det.
  • zilja

inte hunnit läst tråden ännu , men håller med trådstartaren . många läggersig under kniven för lätt- jobba upp själv förtroendet istället..

• Bebbe2006

lillamamman skrev 2009-02-21 06:07:02 följande:

Vrf skulle nån vara avundsjuk på att andra är så fula att de behöver opereras..??
    För att man själv känner sig lika ful men inte har råd att operera sig? Eller inte törs?
  • Niinaaa

Jag har råd att operera mig om jag skulle vilja.
    Jag klagar heller inte på just dom kvinnor som väljer att göra det.
    Det jag menar är att samhället är så sjukt att kvinnor ens ska känna att dom måste op. sig för att bli snygga.
    Det är såna sjuka ideal.

Som kvinna (och man) borde man inte behöva känna att man måste op. sig för att må bra, för att bli snygg, för att våga visa sig för mannen...osv osv

• Indianica

Jag skulle kunna operera brösten (fast har oertationsskräck)

Det är nog lätt att härröra tuttoperationer till dåligt självförtroende om man bröst som passar ihop med kroppen oavsett storlek.

Jag själv har väldigt skum kroppsform och större bröst skulle balansera upp den. Är bred över ryggen och höfterna, men har små bröst. vilket gör att tröjor/toppar/klänningar i rätt storlek hänger som en säck på mig. Har jag en behå på mig är det som två sladdriga påsar i den Inte så kul. Klart det skulle vara roligare att känna sig finare!

• Indianica

Niinaaa skrev 2009-02-20 08:29:26 följande:

My god... Jag är inte avundsjuk. Jag har tokfina bröst. Alla gillar inte dagens ideal sm gör att kvinnor tvingas op. sig för att duga NÅN måste ju hålla med mig??
    Om du har tokfina bröst kanske du inte riktigt kan sätta dig in i hur det är att kanske sakna bröst helt (vara totalt platt), ha "tomma påsar" till bröst osv. Är det kanske hotfullt för dig om andra kvinnor får lika tokfina bröst som dig?
Svar på tråden Fejkbröst