• Niinaaa

Fejkbröst

Är det inte egentligen för sorgligt att vi kvinnor ska måsta känna oss så otillräckliga att vi tycker att det är helt ok att lägga ner tusentals kronor på att operera brösten!?

Egentligen är det helt sjukt ju!
    Säg nu ainte att vi väljer själv osv föe egentligen är det ju det sjuka idalet som gör att vi VILL VÄLJA så.

• Svar på tråden Fejkbröst
  • Airlee
    Hervor 1 skrev 2009-03-01 20:38:14 följande:
    Men hur resonerar ni som väljer att genomgå en operation med alla risker som det innebär bara för att slippa bh på sommaren?! För mig låter det absurt, upplys mig gärna.
    Jag har inte gjort det men skulle absolut kunna göra det om jag hade eller fick bröst som behövde BH för att se snygga ut. Det är väl helt enkelt så att fördelarna överväger. Är riskerna verkligen så stora? Jag kanske är skadad av att jag känner många som har gjort diverse ingrepp med jättebra resultat.
  • Bebbe2006
    Hervor 1 skrev 2009-03-01 20:38:14 följande:
    Men hur resonerar ni som väljer att genomgå en operation med alla risker som det innebär bara för att slippa bh på sommaren?! För mig låter det absurt, upplys mig gärna.
    Man måste ta lite risker här i livet, coh det handlar inte alls bara om att slippa BH på sommaren. Jag använder alltid BH fast jag har opererat mig, men när jag tar av mig BH:n, så ser jag ungefär fortfarande likadan ut som när jag hade den på mig. DET är värt mycket för mig.
  • MammasÄlsklingar
    Svar på #87
    Det handlar inte om att duga!
    Det handlar om att man kanske har tex som i mitt fall gått ner och upp mycket ivikt och kroppen blivit förstörd på det sättet.
    Det som är synd e att vi kvinnor e så bra på att klanka ner på varandra istället för att stötta varandra.
    Jag struntar väl i vad andra andra anser om min kropp det e inte det man e ute efter .. jätte många tycker jag e snygg o fin som jag e nu ..ialf med kläderna på.
    Men jag vaknar varje dag och vill knappt se mig i spegeln för skinnet hänger på magen o brösten e total förstörd .. varenda magmuskel i borta så jag inte kan hålla upp ryggen rakt. Jag tackar gudarna för att plastikkirurgerna finns!
    I Juni har jag nya bröst o ny mage och det kommer bli e befrielse för mig
  • War

Ligger ju i era psyken, jag har aldrig varit med en kvinna och sagt "åh vilka fula bröst du har"

Stora, små, fasta slappa, det spelar ju ingen roll, dom sitter ju på den kvinna man älskar.

• MaryD
    MammasÄlsklingar skrev 2009-03-02 08:39:28 följande:
    Det handlar inte om att duga!Det handlar om att man kanske har tex som i mitt fall gått ner och upp mycket ivikt och kroppen blivit förstörd på det sättet.Det som är synd e att vi kvinnor e så bra på att klanka ner på varandra istället för att stötta varandra.Jag struntar väl i vad andra andra anser om min kropp det e inte det man e ute efter .. jätte många tycker jag e snygg o fin som jag e nu ..ialf med kläderna på.Men jag vaknar varje dag och vill knappt se mig i spegeln för skinnet hänger på magen o brösten e total förstörd .. varenda magmuskel i borta så jag inte kan hålla upp ryggen rakt. Jag tackar gudarna för att plastikkirurgerna finns!I Juni har jag nya bröst o ny mage och det kommer bli e befrielse för mig
    Grattis till dig! Va roligt...du kommer bli supernöjd, tror jag
  • JeBi

Fejktänder

Är det inte egentligen för sorgligt att vi kvinnor ska måsta känna oss så otillräckliga att vi tycker att det är helt ok att lägga ner tusentals kronor på att bleka tänderna!?

Säg nu ainte att vi väljer själv osv föe egentligen är det ju det sjuka idalet som gör att vi VILL VÄLJA så.

Fejknaglar
    Är det inte egentligen för sorgligt att vi kvinnor ska måsta känna oss så otillräckliga att vi tycker att det är helt ok att lägga ner tusentals kronor på att bygga naglar!?

Fejkhår
    Är det inte egentligen för sorgligt att vi kvinnor ska måsta känna oss så otillräckliga att vi tycker att det är helt ok att lägga ner tusentals kronor på att förlänga/permanenta/färga håret!?

Fejksolbränna
    Är det inte egentligen för sorgligt att vi kvinnor ska måsta känna oss så otillräckliga att vi tycker att det är helt ok att lägga ner tusentals kronor på att  använda brun utan sol/solduscha/sola solarium!?

----------------------------------------------------------------------------------------

Människor har alltid ansträngt sig för att se bra ut. Teknik och möjlighet förändras ideligen och därmed även typen av förändringsarbeten för att vi ska se "bättre ut".

*trött på diskussioner av den här typen*
  • Niinaaa
    Svar på #96
    Diskutera inte här då om du är trött på detta
  • MammasÄlsklingar

Ja det e faktiskt sant.. dom flesta gör något med sitt utseende .. fejknaglar fejkhårfärg fejklöshår fejkögonfransar osv osv.
    Alla får göra som dom själva känner och vill jag bryr mig inte alls om någon väljer att op eller ha något annat fejk.
    Jag kommer vara en stor fejk sen som har fejknaglar fejkhår( fejk bränna på sommaren) för jag vill inte få hudcancer..o fejkbröst sen

MaryD skrev 2009-03-02 08:45:42 följande:
    Grattis till dig! Va roligt...du kommer bli supernöjd, tror jag
    Tack det vet jag att jag kommer bli .. går bara och väntar in Juni nu .. räknar ner dagarna *s*
  • JeBi
    Svar på #97
    Niinaaa skrev 2009-03-02 08:54:15 följande:
    Diskutera inte här då om du är trött på detta
    Kanske lite klantigt formulerat av mig... Vad jag syftade på var egentligen... Är det bara bröstoperationer som är "sorgliga" eller är det all typer av förbättringsarbeten vi människor väljer att underkasta oss?

Fixade själv boobsen för en herrans massa år sedan. Hade inte en tanke på att göra det för kompensera för någon typ av otillräcklighet. Nä... Jag gjorde det för en mer banal anledning. Trodde helt enkelt att kläderna skulle sitta lite snyggare om jag hade lite bröst. Enligt mig så blev resultatet mycket lyckat. La inte in så mycket dock. En lagom C-kupa kostade jag på mig i alla fall.

Tror att människor har olika anledningar till att göra sig vackra, oberoende vad man väljer för åtgärd. Att bara utgå ifrån att det handlar om en känsla av otillräcklighet är ju naivt.
  • MaryD
    JeBi skrev 2009-03-02 09:16:12 följande:
    Kanske lite klantigt formulerat av mig... Vad jag syftade på var egentligen... Är det bara bröstoperationer som är "sorgliga" eller är det all typer av förbättringsarbeten vi människor väljer att underkasta oss?Fixade själv boobsen för en herrans massa år sedan. Hade inte en tanke på att göra det för kompensera för någon typ av otillräcklighet. Nä... Jag gjorde det för en mer banal anledning. Trodde helt enkelt att kläderna skulle sitta lite snyggare om jag hade lite bröst. Enligt mig så blev resultatet mycket lyckat. La inte in så mycket dock. En lagom C-kupa kostade jag på mig i alla fall.Tror att människor har olika anledningar till att göra sig vackra, oberoende vad man väljer för åtgärd. Att bara utgå ifrån att det handlar om en känsla av otillräcklighet är ju naivt.
    Amen.
Svar på tråden Fejkbröst