• BulbusCordis

Tror du på medium?

Ja,tror du på att medium kan se borttappade saker osv?

Jag personligen tror inte alls överhuvudtaget på mediala förmågor.

• Svar på tråden Tror du på medium?
  • Mysan59

TBS: Nu är det ju så att det finns massor av folk som upplever saker som inte går att förklara på naturlig väg.

Troll, vättar etc. hör man ju inte nån som ser, ja nån enstaka kanske.

Men folk som är mediala, finns det precis överallt. Men dom springer inte runt och pratar om det, utan oftast kan det komma fram när man sitter och pratar om sånt.

Varför skulle alla dessa personer ljuga? Dom ljuger i såna fall i slutna sällskap, där dom inte tjänar ett dugg på det.

Och observera att det är ur alla samhällsklasser... Så några dumskallar är det inte.

• TBS
    Mysan59 skrev 2009-03-09 20:16:58 följande:
    TBS: Nu är det ju så att det finns massor av folk som upplever saker som inte går att förklara på naturlig väg. Troll, vättar etc. hör man ju inte nån som ser, ja nån enstaka kanske.Men folk som är mediala, finns det precis överallt. Men dom springer inte runt och pratar om det, utan oftast kan det komma fram när man sitter och pratar om sånt.Varför skulle alla dessa personer ljuga? Dom ljuger i såna fall i slutna sällskap, där dom inte tjänar ett dugg på det.Och observera att det är ur alla samhällsklasser... Så några dumskallar är det inte.
    Jag tror faktiskt inte att alla ljuger, många är nog övertygade om att de faktiskt har paranormala förmågor, men det är inte samma sak som att faktiskt besitta övernaturlig kraft.

Eftersom att de studier som gjorts är rörande eniga om att medium inte har rätt oftare än icke-mediala människor, anser jag det bevisat att det inte är fråga om annat än fantasier.

Hur många måste påstå att det finns vättar för att du ska tro på det? 10? 1000?
    Behövs NÅGOT annat bevis än hörsägen?
  • Mysan59
    TBS skrev 2009-03-09 20:29:38 följande:
    Jag tror faktiskt inte att alla ljuger, många är nog övertygade om att de faktiskt har paranormala förmågor, men det är inte samma sak som att faktiskt besitta övernaturlig kraft. Eftersom att de studier som gjorts är rörande eniga om att medium inte har rätt oftare än icke-mediala människor, anser jag det bevisat att det inte är fråga om annat än fantasier. Hur många måste påstå att det finns vättar för att du ska tro på det? 10? 1000? Behövs NÅGOT annat bevis än hörsägen?
    Nej då, så lätt är jag inte att övertyga, men i fallet med övernaturligt, så har jag själva upplevt en del konstiga saker som inte kunnat förklaras på någon naturlig väg.

Och jag undersöker alltid först om jag kan hitta en naturlig förklaring.
  • TBS
    Mysan59 skrev 2009-03-09 20:46:54 följande:
    Nej då, så lätt är jag inte att övertyga, men i fallet med övernaturligt, så har jag själva upplevt en del konstiga saker som inte kunnat förklaras på någon naturlig väg.Och jag undersöker alltid först om jag kan hitta en naturlig förklaring.
    Vill du berätta?
  • Trynträ
    TBS skrev 2009-03-09 20:29:38 följande:
    Jag tror faktiskt inte att alla ljuger, många är nog övertygade om att de faktiskt har paranormala förmågor, men det är inte samma sak som att faktiskt besitta övernaturlig kraft.Eftersom att de studier som gjorts är rörande eniga om att medium inte har rätt oftare än icke-mediala människor, anser jag det bevisat att det inte är fråga om annat än fantasier. Hur många måste påstå att det finns vättar för att du ska tro på det? 10? 1000? Behövs NÅGOT annat bevis än hörsägen?
    Men hur ska du ha det nu. Menar du att några trots allt talar sanning?
  • Trynträ
    TBS skrev 2009-03-09 19:53:18 följande:
    Skulle ett övertygande repotage om att någon sett ett troll vara nog för att ändra uppfattning? Vad är det som skiljer de saker du tror på från det som du väljer att inte tro på?
    Får jag se nåt reportage med folk som talar om att de sett vättar och troll så ska jag fundera över det. Tills dess så väljer jag att inte tro på det.
  • R Franklin
    Trynträ skrev 2009-03-09 21:12:57 följande:
    Får jag se nåt reportage med folk som talar om att de sett vättar och troll så ska jag fundera över det. Tills dess så väljer jag att inte tro på det.
    Vad sägs om ett ögonvittne som sett en tomte?

overnaturligt.ifokus.se/Forum/Read.aspx
  • TBS
    Trynträ skrev 2009-03-09 21:11:08 följande:
    Men hur ska du ha det nu. Menar du att några trots allt talar sanning?
    De LJUGER inte iom att de TROR på sina egna förmågor.
    I realiteten har de naturligtvis inga sådana förmågor öht, men de behöver för den delen inte vara bedragare. Bara förvirrade människor med snedvriden självbild.
  • Trynträ
    TBS skrev 2009-03-09 21:18:09 följande:
    De LJUGER inte iom att de TROR på sina egna förmågor.I realiteten har de naturligtvis inga sådana förmågor öht, men de behöver för den delen inte vara bedragare. Bara förvirrade människor med snedvriden självbild.
    Vilken bra psykolog du skulle bli.
Svar på tråden Tror du på medium?