• BulbusCordis

Tror du på medium?

Ja,tror du på att medium kan se borttappade saker osv?

Jag personligen tror inte alls överhuvudtaget på mediala förmågor.

• Svar på tråden Tror du på medium?
  • R Franklin
    krabban skrev 2009-03-09 22:22:02 följande:
    Dom som påstår sig sett vättar och sånt,tror väll på det själva!men det är ju inte sant! Dom vill så gärna tro på det,så låt dom göra det!det är ganska sött ändå!
    Problemet är att det inte är lika sött längre, när folk istället tror att de kan prata med döda eller kanske t.o.m bota sjuka människor...
  • Eshka

Ja det gör jag. Men det är himla synd att folk uttnyttjar chansen att bli några hundra kronor rikare på desperata stackare som går på vilket humbug som helst! De få och riktigt duktiga medium som finns tar faktiskt inte betalt! En sådan "gåva" ska liksom inte missbrukas.

Jag har själv upplevt en massa saker som faller under kategorin "onaturligt". Och tyvärr, måste jag väl säga, är min egna mamma en väldigt medial person. Men hon har inte "utvecklat" det mera, men hon kan förnimma andar och så. Det är rätt kul och intressant att diskutera andevärlden med henne ibland.

• Eshka
    R Franklin skrev 2009-03-10 06:25:41 följande:
    Problemet är att det inte är lika sött längre, när folk istället tror att de kan prata med döda eller kanske t.o.m bota sjuka människor...
    Men det är faktiskt en jättestor skillnad på folk som har kontakt med andevärlden och folk som säger sig kunna heala, eller bota sjukdomar.

Du kan ju läsa om vad jag skrev i inlägg nr.#262. Folk som påstår sig kunna det ena med det andra är bara ute efter att tjäna lite kosing och därför utnyttjar människor som är desperata nog att tro på det, medans en som verkligen KAN inte tar något betalt alls.

Sen är det ju så att det inom det onaturliga kommer det alltid finnas skeptiker, liksom inom religion och andra saker som inte går att bevisa rent vetenskapligt.
  • R Franklin
    Eshka skrev 2009-03-10 13:25:41 följande:
    Folk som påstår sig kunna det ena med det andra är bara ute efter att tjäna lite kosing och därför utnyttjar människor som är desperata nog att tro på det, medans en som verkligen KAN inte tar något betalt alls.
    Har du några exempel på sådana som inte tar betalt och då tydligen KAN på riktigt?q
  • TBS

R Franklin skrev 2009-03-10 16:17:13 följande:

Har du några exempel på sådana som inte tar betalt och då tydligen KAN på riktigt?q
    Jag är också nyfiken.
    Någon??
  • Eshka
    R Franklin skrev 2009-03-10 16:17:13 följande:
    Tyvärr känner jag ingen personligen, om man inte ska räkna med min mamma då. Men det är faktiskt så att de "riktiga" inte tar något betalt just bara för att de anser att det är en gåva som inte ska missbrukas.
  • TBS
    Eshka skrev 2009-03-11 14:29:38 följande:
    Tyvärr känner jag ingen personligen, om man inte ska räkna med min mamma då. Men det är faktiskt så att de "riktiga" inte tar något betalt just bara för att de anser att det är en gåva som inte ska missbrukas.
    Men du kanske känner till någon iaf??
    (även om du inte har en personlig relation)
  • R Franklin
    Eshka skrev 2009-03-11 14:29:38 följande:
    Nu är det väl knappast så att enbart ev ersättning är ett bevis för om det fungerar eller ej eller hur? Så hur tycker du man skall ta reda på om de verkligen kan eller inte (Förutom att titta på prislappen)?
  • Eshka
    TBS skrev 2009-03-11 18:57:32 följande:
    Men du kanske känner till någon iaf?? (även om du inte har en personlig relation)
    Nej det gör jag inte, tyvärr...
  • Eshka
    R Franklin skrev 2009-03-11 23:06:55 följande:
    Nu är det väl knappast så att enbart ev ersättning är ett bevis för om det fungerar eller ej eller hur? Så hur tycker du man skall ta reda på om de verkligen kan eller inte (Förutom att titta på prislappen)?
    Jadu. Först och främst så skulle jag väl säga att den som uppsöker ett medium eller på något sätt kontaktar ett borde "lita" på att det fungerar, alltså man borde förutsätta det menar jag. Annars är det ju lite bortkastad tid (och kanske pengar) för de båda parterna.

Beviset kan ju endast vederbörande få. Jag tänker på om man spår sig t.ex. Det kan komma upp massa saker om just den personen som ingen annan vet. Är det då inte bevis nog, menar jag? Sedan finns det något som kallas slump också, det är jag väl medveten om. Men ponera att du går och spår dig. Det kommer fram saker som stämmer i 8 av 10 fall, hur skulle du förklara det då?
Svar på tråden Tror du på medium?