• BulbusCordis

Tror du på medium?

Ja,tror du på att medium kan se borttappade saker osv?

Jag personligen tror inte alls överhuvudtaget på mediala förmågor.

• Svar på tråden Tror du på medium?
  • Mysan59
    TBS skrev 2009-03-09 21:42:39 följande:
    Då får jag väl hoppas att h*n inte kommer tillbaka och spökar för mig
    Han var så jädrans snäll, har jag hört, så det tror jag inte. Om han inte bara kommer och klappar dig lite på kinden, så känner du nånting så kan det vara han
  • TBS

R Franklin skrev 2009-03-09 21:43:32 följande:

Då skippar vi väl tomtarna och fokusera på vättarna istället... existens.ifokus.se/Forum/Read.aspx...
    "Jag har faktist sett en liten vätt tomte småfolk..Ja vad det nu var för något.

Jag kom körande med bilen, skulle över en smal bro o sen så är det uppförsbacke med hus på ena sidan o en mur på andra o väldigt trångt.

Det var skymning så jag körde väldigt sakta. när det springer en lten talle över vägen, o jag stannade ju för jag viste att den lille skulle ju tillbaks, efter som muren är på andra sida. O det var ingen..Såg ut som ett litet barn, med grå byxa jacka strutmössa i typ ull.

Jag tänkte, -nu har jag blivit riktit galen, så det tog ett tag innan jag berättade det för någon. O då visade det sig att det var flersom hadde sett den lille. "

(från: "existens i fokus.se")
  • TBS
    TBS skrev 2009-03-09 21:49:48 följande:
    R Franklin skrev 2009-03-09 21:43:32 följande:
    "Jag har faktist sett en liten vätt tomte småfolk..Ja vad det nu var för något.Jag kom körande med bilen, skulle över en smal bro o sen så är det uppförsbacke med hus på ena sidan o en mur på andra o väldigt trångt.Det var skymning så jag körde väldigt sakta. när det springer en lten talle över vägen, o jag stannade ju för jag viste att den lille skulle ju tillbaks, efter som muren är på andra sida. O det var ingen..Såg ut som ett litet barn, med grå byxa jacka strutmössa i typ ull.Jag tänkte, -nu har jag blivit riktit galen, så det tog ett tag innan jag berättade det för någon. O då visade det sig att det var flersom hadde sett den lille. "(från: "existens i fokus.se")
    Är det här ett bevis?
    Ökar det på något sätt sannolikheten för att vättar existerar (ännat än i förvirrade människors fantasi)?
  • Trynträ
    TBS skrev 2009-03-09 21:40:36 följande:
    Jag antar att det skulle attrahera en och annan råtta men jag kan satsa mitt högra bröst på att det inte kommer att finnas minsta spår av någon tomte:)Hörrudu Trynträ! Du verkar ju tycka att det är ganska underhållande med folk som tror på tomtar, tar du dem inte på allvar??
    Jag har inte fördjupat mig i det så mycket om jag ska va ärlig. Intresset har inte direkt varit på topp om man säger så.
  • TBS
    Trynträ skrev 2009-03-09 21:56:50 följande:
    Jag har inte fördjupat mig i det så mycket om jag ska va ärlig. Intresset har inte direkt varit på topp om man säger så.
    Varför skulle någon ljuga om att h*n sett en liten gubbe med filtluva?
  • Trynträ
    TBS skrev 2009-03-09 21:59:29 följande:
    Varför skulle någon ljuga om att h*n sett en liten gubbe med filtluva?
    Det kanske personen inte gör heller. Det vet ju inte du. Var du där kanske?
  • TBS
    Trynträ skrev 2009-03-09 22:00:45 följande:
    Det kanske personen inte gör heller. Det vet ju inte du. Var du där kanske?
    Nej det var jag inte.
    Ska vi utgå ifrån att h*n faktiskt SÅG en vätte? I så fall tror du väl på vättar nu?!
  • Trynträ
    TBS skrev 2009-03-09 22:02:51 följande:
    Nej det var jag inte.Ska vi utgå ifrån att h*n faktiskt SÅG en vätte? I så fall tror du väl på vättar nu?!
    Har jag sagt att jag tror på vättar? Jag talade för hennes räkning. Jag väljer bara att inte dumförklara folk bara sådär för att det inte finns några direkta bevis. Det är lite tragiskt att du väljer att säga att folk är korkade bara för att de har en annan åsikt än du. Nu tänker i alla fall jag gå och lägga mig. Gonatt och glöm inte att drömma om tomtar och troll. Förresten handlade denna tråd om medium så nu börjar det kännas lite OT.
  • TBS
    Trynträ skrev 2009-03-09 22:11:14 följande:
    Har jag sagt att jag tror på vättar? Jag talade för hennes räkning. Jag väljer bara att inte dumförklara folk bara sådär för att det inte finns några direkta bevis. Det är lite tragiskt att du väljer att säga att folk är korkade bara för att de har en annan åsikt än du. Nu tänker i alla fall jag gå och lägga mig. Gonatt och glöm inte att drömma om tomtar och troll. Förresten handlade denna tråd om medium så nu börjar det kännas lite OT.
    Så du tror INTE på vättar? Eller har du inte bestämt dig än?
    Finns det någon annan rimlig förklaring till att hon påstår sig se vättar, om det inte är sant?
    Jag tycker inte att medium och troll ligger särskilt långt ifrån varandra.
  • krabban

Troll och medium sånt trams!
    Såg på nått programm för ngr år senn,när så kallade medium skulle lösa olösta mordfall!
    Snacka om att göra bort sig,dom påstod ha kontakt med dom döda ,men kunde inte lösa ett enda fall!
    Tycker det är så oetisk mot anhöriga till döda att luras så!
    Dom som påstår sig sett vättar och sånt,tror väll på det själva!
    men det är ju inte sant! Dom vill så gärna tro på det,så låt dom göra det!det är ganska sött ändå!

Svar på tråden Tror du på medium?