• BulbusCordis

Tror du på medium?

Ja,tror du på att medium kan se borttappade saker osv?

Jag personligen tror inte alls överhuvudtaget på mediala förmågor.

• Svar på tråden Tror du på medium?
  • R Franklin

Fröken Freda skrev 2009-03-20 13:06:17 följande:

Man kan bli ifrågasatt. Absolut. Men man ska inte behöva bli kallad korkad för att man har en religion och tro en annan inte har. Man har inte automatisk rätt att vara elak mot folk som tror på något som den andre inte gör. Man har däremot rätten att bli accepterad för det man tror såvida personen ifråga faktiskt mår bra i sig själv och med sin tro.
    Det första håller jag absolut med om, självklart skall ingen vara elak emot andra av någon orsak. Men accepterad är inte lika självklart.

Om jag benhårt tror att världen skulle bli bättre av att man avrättar var tredje nyfött barn i världen genom skållning, då hoppas jag att ni inte accepterar det (Oavsett om jag mår bra av det eller inte).
  • Trynträ
    TBS skrev 2009-03-19 22:45:10 följande:
    Först och främst måste det FINNAS bevis.För att kunna dokumentera mediumens förmågor krävs att någon (eller några) av dem ställer upp och låter sig testas. Kanske finns redan något sådant resultat på nätet, i så fall har iaf jag misslyckats med att gräva fram det. Jag är förvånad att ni som tror på sånt här inte heller har lyckats övertala något medium att sluta upp bakom er som ju offrat tid och energi på att försvara deras heder mot oss tvivlare. Även om de inte har något behov av att för egen del bevisa något, tycker jag att dom borde ställa upp på er som stödjer dom.
    Det är för att jag aldrig träffat nåt i verkligheten.
  • TBS

Fröken Freda skrev 2009-03-20 10:42:17 följande:

TBS: Hur många gånger under hela ditt liv har du gått till en medial människa och spått dig?
    Att svara något annat än NOLL på den frågan skulle innebära att allt jag tidigare skrivit vore lögn;)
  • Mysan59

R Franklin skrev 2009-03-20 14:35:43 följande:

Fröken Freda skrev 2009-03-20 13:06:17 följande: Det första håller jag absolut med om, självklart skall ingen vara elak emot andra av någon orsak. Men accepterad är inte lika självklart. Om jag benhårt tror att världen skulle bli bättre av att man avrättar var tredje nyfött barn i världen genom skållning, då hoppas jag att ni inte accepterar det (Oavsett om jag mår bra av det eller inte).
    Fast det var ju en jäkligt dålig jämförelse. Detta handlar ju inte om att skada nån annan, utom dessa som gör det för egen vinnings skull och då gäller det ju att lura av folk pengar, inte ta livet av dom
  • R Franklin
    Mysan59 skrev 2009-03-20 19:02:49 följande:
    Fast det var ju en jäkligt dålig jämförelse. Detta handlar ju inte om att skada nån annan, utom dessa som gör det för egen vinnings skull och då gäller det ju att lura av folk pengar, inte ta livet av dom
    Den är tyvärr inte alls så dålig som du önskar...

www.guardian.co.uk/society/2003/dec/16/health.medicineandhealth

www.timesonline.co.uk/tol/news/world/us_and_americas/article715702.ece

www.nytimes.com/1982/11/20/us/around-the-nation-vigil-for-flying-saucer-brings-death-to-woman.html

www.independent.ie/national-news/no-one-will-understand----im-not-good-enough-to-stay-here-1321175.html

www.stopsylvia.com/articles/montel_opal.shtml

Jag kan fortsätta med fler länkar om du vill...
  • Mysan59

R Franklin skrev 2009-03-20 19:32:02 följande:

Den är tyvärr inte alls så dålig som du önskar... www.guardian.co.uk/society/2003/dec/16/health... www.timesonline.co.uk/tol/news/world/us_and_a... us/around-the-nation-vigil-for-flying-saucer-brings-death-to-woman.html" target="_blank">www.nytimes.com/1982/11/20/us/around-the-nati... www.independent.ie/national-news/no-one-will-... www.stopsylvia.com/articles/montel_opal.shtml Jag kan fortsätta med fler länkar om du vill...
    Jag orkade inte gå in på alla länkar, men grejen är ju att du tar fram extrema fall och det är INTE sånt som dom mediala jag känner sysslar med.

Och själv skulle jag ALDRIG betala såna summor, eller ge bort alla mina pengar som vissa av dessa gör.

Det är jättetragiskt att dom går på det där och låter sig bli lurade. Man måste ju ta eget ansvar också och inte gå på vad som helst.
  • R Franklin
    Mysan59 skrev 2009-03-20 19:52:09 följande:
    Jag orkade inte gå in på alla länkar, men grejen är ju att du tar fram extrema fall och det är INTE sånt som dom mediala jag känner sysslar med.Och själv skulle jag ALDRIG betala såna summor, eller ge bort alla mina pengar som vissa av dessa gör.
    Jag kan kort summera länkarna, de går till artiklar som tar upp historier om människor som på ett eller annat sätt mist livet pga sk mediala människor, det har alltså ingenting med pengar att göra.
  • Mysan59

R Franklin skrev 2009-03-20 20:37:46 följande:

Jag kan kort summera länkarna, de går till artiklar som tar upp historier om människor som på ett eller annat sätt mist livet pga sk mediala människor, det har alltså ingenting med pengar att göra.
    Ja men nu börjar jag förstå varför det inte går att diskutera med dig, eftersom du förmodligen jämför ALLA som säger att dom är mediala, med det du sitter och läser.

Du tror väl att vi går på allt som sägs, som vissa personer i artiklarna har gjort, men dom flesta gör inte det! Och dom jag känner skulle aldrig göra nåt liknande!

Det finns folk som bluffar och försöker tjäna pengar inom alla områden!

För då kan vi ju också se på hur vissa läkare beter sig:

www.tv4.se/1.892050/2009/03/13/lakare_greps_rattfull_pa_vag_till_operation

marianova.com/users/prinsessanmalin/blog/kalla-fakta-fallet-mimmi

Om man nu ska hålla på och hårddra det. För dessa läkare är minst lika farliga...
  • R Franklin
    Mysan59 skrev 2009-03-20 20:58:53 följande:
    Om man nu ska hålla på och hårddra det. För dessa läkare är minst lika farliga...
    Det är kanske därför man har både tester och licenser på läkare till skillnad ifrån medium?
  • Fröken Freda
    R Franklin skrev 2009-03-20 14:33:15 följande:
    Fröken Freda skrev 2009-03-20 13:09:10 följande: Fast det är ju just detta som är det grundläggande felet de troende gör gång på gång. Ni förlitar er på upplevelser som bevisligen kan framträda på naturlig väg genom väldokumenterade fenomen såsom Forer effekten mm. Är ni immuna emot omedvetna feltolkningar eller är inte tester där man uteslutit möjligheten till feltolkningar det enda sättet även för er att vara säkra (Och därmed inte behöva tro längre)?
    Fast du vet ju inte varför vissa väljer att tro på sådant som att medialitet faktiskt finns. Det finns människor som kan berätta saker om en själv och ens framtid som stämmer och det finns inte alltid en logisk och vetenskaplig förklaring till det.
    Jag har själv skrivit om två egna erfarenheter i ämnet tidigare i tråden och dessa kan inte förklaras på annat sätt än att kvinnorna jag berättade om där var just mediala, på riktigt!
    R Franklin skrev 2009-03-20 14:35:43 följande:
    Om jag benhårt tror att världen skulle bli bättre av att man avrättar var tredje nyfött barn i världen genom skållning, då hoppas jag att ni inte accepterar det (Oavsett om jag mår bra av det eller inte).
    Det där var en usel jämförelse! Du kan inte jämföra medialitet med att tortera spädbarn till döds!
    ♥ BF 20 November 2009 ♥
Svar på tråden Tror du på medium?