• BulbusCordis

Tror du på medium?

Ja,tror du på att medium kan se borttappade saker osv?

Jag personligen tror inte alls överhuvudtaget på mediala förmågor.

• Svar på tråden Tror du på medium?
  • TBS

Fröken Freda skrev 2009-03-21 17:44:30 följande:

Tyckte du skrev i ett annat inlägg att du inte blivit spådd men då missuppfattade jag väll (trots att jag frågade efteråt och fick bekräftat att jag fattat rätt). Intressant. Förövrigt anser inte jag att Saida är ett direkt bra exempel. Jag har stött på flera som inte litat på henne och hennes intuition så vet ej om jag anser att du då träffat på rätt medium, för jag antar att hennes son/barnbarn what ever följer sin mors/farmors linje. Man kanske faktiskt behöver ha träffat flera för att kunna säga sig ha erfarenhet inom ämnet.
    Du frågade om jag blivit spådd av en MEDIAL människa, och NEJ det har jag inte!
    Spågubben som förvisso påstod sig vara medial, var en bluff.
  • Fröken Freda

Tillägg: Det finns inget magiskt knep att ta reda på den infon hon gav mig annat än att hon faktiskt var medial och kunde sin sak. Ni får gärna tro annat men det finns som sagt ingen möjlighet att hon kunde veta allt det hon sa om mig.

♥ BF 20 November 2009 ♥
  • TBS

Fröken Freda skrev 2009-03-21 20:05:10 följande:

Tillägg: Det finns inget magiskt knep att ta reda på den infon hon gav mig annat än att hon faktiskt var medial och kunde sin sak. Ni får gärna tro annat men det finns som sagt ingen möjlighet att hon kunde veta allt det hon sa om mig.
    Det enda jag kan tänka mig att det inte "kan finnas någon annan förklaring, än att kvinnan hade övernaturliga krafter" vore väl om du varit med om något som INGEN någonsin i mänsklighetens historia varit med om tidigare.
    Som att din högra fot i själva verket är en klöv el likn.
    Är det så?

I ärlighetens namn kan du ju inte VETA att hon "visste" allt hon sa, det finns en möjlighet att hon inte alls VISSTE, utan bara låtsades som att hon gjorde det (i vardagstal kallas det för att "ljuga")

Är "övernaturligt" verkligen den rimligaste förklaringen till det du upplevde?
  • Fröken Freda
    TBS skrev 2009-03-21 20:11:57 följande:
    Fröken Freda skrev 2009-03-21 20:05:10 följande: Det enda jag kan tänka mig att det inte "kan finnas någon annan förklaring, än att kvinnan hade övernaturliga krafter" vore väl om du varit med om något som INGEN någonsin i mänsklighetens historia varit med om tidigare. Som att din högra fot i själva verket är en klöv el likn. Är det så? I ärlighetens namn kan du ju inte VETA att hon "visste" allt hon sa, det finns en möjlighet att hon inte alls VISSTE, utan bara låtsades som att hon gjorde det (i vardagstal kallas det för att "ljuga") Är "övernaturligt" verkligen den rimligaste förklaringen till det du upplevde?
    Jag tänker inte berätta vadjag varit med om och vad hon berättade men jag kan säga att inte en chans i världen att hon kunde lista ut det. Det är ren bullshit att hon skulle kunna listat ut och priskat så rätt.

Nej inte övernaturlighet. Medialitet är enligt mig inget övernaturligt.

Som sagt inte en chans att hon kunde pricka så himla rätt med alla de detaljer hon tog upp. Faktum är att hon inte ens tittade på mig.

Kom med en korrekt förklaring, inte att hon gissat sig rätt utan en vettig seriös förklaring. Tyvärr så kan du inte det i mitt fall tbs då det inte finns en så vanlig förklaring som en gissning som du skulle önska TBS. Ibland är livet helt enkelt inte som man tror.
    ♥ BF 20 November 2009 ♥
  • Mysan59

Oj vad jag känner igen det där, Fröken Freda! Träffade också en för länge sen som spådde mig och om hon bara gissade allt så träffsäkert som hon gjorde, ja då.... vet jag inte hur hon betedde sig.

Hon tittade knappt på mig heller, la sina kort (vanliga spelkort) och bara talade om allt jag varit med om, från barndomen och framåt.

Det går bara inte att gissa/läsa av, så perfekt, jag tror inte på det!

• TBS

Fröken Freda skrev 2009-03-21 17:44:30 följande:

Tyckte du skrev i ett annat inlägg att du inte blivit spådd men då missuppfattade jag väll (trots att jag frågade efteråt och fick bekräftat att jag fattat rätt). Intressant. Förövrigt anser inte jag att Saida är ett direkt bra exempel. Jag har stött på flera som inte litat på henne och hennes intuition så vet ej om jag anser att du då träffat på rätt medium, för jag antar att hennes son/barnbarn what ever följer sin mors/farmors linje. Man kanske faktiskt behöver ha träffat flera för att kunna säga sig ha erfarenhet inom ämnet.
    Ok så saida och hennes avkommor är inte pålitliga som medium, eftersom att "du stött på flera som inte litat på henne"
    Kan du rekomendera någon annan? Någon som alla litar på?
  • TBS
    Trynträ skrev 2009-03-21 17:36:01 följande:
    Vad anser ni om hypnos och liknande? Det måste väl ändå också vara svårt att bevisa. Vad är det som säger att den hypnotiserade inte spelar med i hypnotisörens trick?
    Bra jämförelse.
    Det är naturligtvis svårt att säga att peronen som hypnotiseras inte låtsas, men å andra sidan är det inte svårt att kontrollera hypnotisörens äkthet, låt ett antal oberoende testpersoner hypnotiseras.

Simsalabim: bluffaren är avslöjad!
  • TBS
    Mysan59 skrev 2009-03-21 20:37:25 följande:
    Att ni orkar!?
    Att vi orkar vad då?
  • Fröken Freda
    Mysan59 skrev 2009-03-21 20:30:35 följande:
    Oj vad jag känner igen det där, Fröken Freda! Träffade också en för länge sen som spådde mig och om hon bara gissade allt så träffsäkert som hon gjorde, ja då.... vet jag inte hur hon betedde sig. Hon tittade knappt på mig heller, la sina kort (vanliga spelkort) och bara talade om allt jag varit med om, från barndomen och framåt. Det går bara inte att gissa/läsa av, så perfekt, jag tror inte på det!
    Hon jag var hos hade med vanliga spelkort. Var det i gbg?
    ♥ BF 20 November 2009 ♥
Svar på tråden Tror du på medium?