• BulbusCordis

Tror du på medium?

Ja,tror du på att medium kan se borttappade saker osv?

Jag personligen tror inte alls överhuvudtaget på mediala förmågor.

• Svar på tråden Tror du på medium?
  • Trynträ

R Franklin skrev 2009-03-21 17:30:22 följande:

Jag har aldrig påstått att det är ett vattentätt system, men man har i alla fall en ambition att försöka hålla en viss kvalite. Varför har man inte det inom den mediala sfären?
    Tja man får väl försöka bilda sig en uppfattning om just det mediet man ska uppsöka innan man går dit om man är rädd för att bli lurad. Själv har jag inga planer att besöka ett men skulle jag göra det så skulle jag välja ett som jag hört goda rykten om innan. Sen skulle jag se det som en intressant och kul grej.
  • Trynträ

Vad anser ni om hypnos och liknande? Det måste väl ändå också vara svårt att bevisa. Vad är det som säger att den hypnotiserade inte spelar med i hypnotisörens trick?

• Fröken Freda
    TBS skrev 2009-03-21 16:18:07 följande:
    I inlägg #371 skriver du: "En äkta medial människa gör inte en annan människa illa då en grundpelare inom medialitet är att vara mycket förlåtande och aldrig skada en annan människa!" Men i inlägg #382 skriver du: "Jag har aldrig hävdat att alla mediala är bra människor. Visst kan en medial människa vara lika sjuk som en annan människa" Hur hänger det ihop? Kan en ÄKTA medial människa vara ond och skada andra människor med vilje, eller inte? Om dom kan det och medialitet faktiskt existerar (som du säger) är det väl rimligt att anta att de brottslingar som orsakat dessa människors död faktiskt ÄR "äkta". Då faller teorin om att medium inte orsakar lidande med sina förmågor..
    Jag hålle rmed jag har nog varit lite graviditetsvirrig när jag skrivot det ena inlägget. Dock har ingen av de mediala människor jag träffat varit en elak människa men visst finns dem.

Man kan förövrigt inte jämföra de som är riktigt mediala (läs: de som verkligen kan se in i framtiden etc) med folk som mördat andra människor och sen skylla på sin medialitet. Det sistnämnda är ett brott! Inte en andlig vägledning som medialitet normalt sett används som.
    ♥ BF 20 November 2009 ♥
  • Fröken Freda
    TBS skrev 2009-03-21 16:20:56 följande:
    Jag har pratat med ett "medium", jag blev INTE imponerad. (Saidas son/barnbarn/systerson el nått likn.)
    Tyckte du skrev i ett annat inlägg att du inte blivit spådd men då missuppfattade jag väll (trots att jag frågade efteråt och fick bekräftat att jag fattat rätt). Intressant.

Förövrigt anser inte jag att Saida är ett direkt bra exempel. Jag har stött på flera som inte litat på henne och hennes intuition så vet ej om jag anser att du då träffat på rätt medium, för jag antar att hennes son/barnbarn what ever följer sin mors/farmors linje.

Man kanske faktiskt behöver ha träffat flera för att kunna säga sig ha erfarenhet inom ämnet.
    ♥ BF 20 November 2009 ♥
  • Fröken Freda
    TBS skrev 2009-03-21 16:22:08 följande:
    Det här är riktat till Fröken Freda
    Det är väll ett diskussionforum sist jag tittade och eftersom det ärjust ett forum så är ALLA välkomna att svara på ALLA inlägg. Inte minst dina!
    ♥ BF 20 November 2009 ♥
  • Fröken Freda
    TBS skrev 2009-03-21 15:55:20 följande:
    Fröken Freda skrev 2009-03-21 15:42:25 följande: Jag har ingen erfarenhet så till vida att jag inte vet hur proceduren går till (kollar dom fortfarande i kristallkulor?) Men jag kan dra slutsatser utifrån det jag faktiskt vet.. Tex: Medium är INTE till någon hjälp vid polisutredningar, försvinnanden etc. TROTS att de är flitiga på att höra av sig till polisen för att lämna "tips" så löser dom inte några mysterium. De kostar pengar istället för att spara pengar åt samhället i och med att alla "tips" som inte leder någonvart ska behandlas. Trots att många medium tjänar sitt levebröd på att spå människor, är dom inte intresserade av att få 1.000.000 dollar för att bevisa det dom kan i ett vetenskapligt test. Spådomarna är beroende av att den som blir spådd, själv är troende.
    ag har ingen egen erfarenhet huruvida medium hjälper polisutredare så jag tänker inte ta mig an det ämnet. Men du har tydligen en hel del erfarenhet... {#lang_emotions_wink}
    ♥ BF 20 November 2009 ♥
  • Fröken Freda
    R Franklin skrev 2009-03-21 17:32:36 följande:
    Fröken Freda skrev 2009-03-21 12:25:35 följande: Trots detta kan människor som uppträder som mentalister göra det både bättre och säkrare genom att använda trick och rackarknep. Se t.ex på Darren Brown eller varför inte svenske Henrik Fexeus... Är det inte aningens märkligt?
    Ja vad ska man säga. Du var inte med och ingen hade kunnat ta fram den faktan om mig som den ena kvinnan gjorde, enbart genom att se i sina kort. Själv gav jag inga ledtrådar och gick in med pokerface. Förklara gärna i detalj hur någon kan ta fram information om en annan människa som INGEN annan människa än i detta fallet jag, vet om.
    Jag skulle gärna vilja ha en mycket bra förklaring till detta.
    ♥ BF 20 November 2009 ♥
  • Fröken Freda
    Trynträ skrev 2009-03-21 17:36:01 följande:
    Vad anser ni om hypnos och liknande? Det måste väl ändå också vara svårt att bevisa. Vad är det som säger att den hypnotiserade inte spelar med i hypnotisörens trick?
    Ja intressant fråga det där. {#lang_emotions_smile}
    ♥ BF 20 November 2009 ♥
  • R Franklin

Fröken Freda skrev 2009-03-21 17:51:05 följande:

Förklara gärna i detalj hur någon kan ta fram information om en annan människa som INGEN annan människa än i detta fallet jag, vet om. Jag skulle gärna vilja ha en mycket bra förklaring till detta.
    Jag har aldrig påstått mig kunna metalisterna knep. Men hur tror du Darren Brown gör? Är han verkligen medial men bluffar och säger att så inte är fallet, eller känner han till trix och knep som vi inte vet om. som gör det möjligt för honom att luras?
  • Fröken Freda

Ärligt talat så känner jag inte ens till den person du refererar till.
    Hur han väljer att arbeta vet jag inte och tänker därför inte lägga någon tyngd i att ta reda på det eller sätta mig in i det just nu.

Men eftersom jag med 150% säkerhet vet att den infon som mediumet gav mig om mig själv inte kunde ha läckt ut på något vis, what so ever, så vet jag att hon aldrig skulle kunnat gissa sig till den infon. Och det var mycket info som en sådan person du syftar till aldrig skulle kunna komma fram till på något vis annat än om jag berättat det själv för h*n.

Och om någon skeptker eller vetenskapsman eller vad du nu må vara nu skulle vilja förklara för mig i detalj hur denna spåkvinna kunde ta reda på info om mig som ingen annan än jag själv kunde veta om så snälla berätta gärna det. Jag vet dock att det inte finns något svar till det annat än att hon faktiskt var medial, det finns nämligen inga andra möjligheter i det här fallet.
    Sen får ni tycka vad ni vill om det men ni var inte med så.

♥ BF 20 November 2009 ♥
Svar på tråden Tror du på medium?