• BulbusCordis

Tror du på medium?

Ja,tror du på att medium kan se borttappade saker osv?

Jag personligen tror inte alls överhuvudtaget på mediala förmågor.

• Svar på tråden Tror du på medium?
  • SingForLife

Det är klart jag tror på det... precis lika mycket som att jag nu sitter o skriver detta inlägg.

• Fröken Freda
    TBS skrev 2009-03-21 12:29:56 följande:
    Fröken Freda skrev 2009-03-21 12:27:31 följande: Grundpelare? Talar du för världens samtliga medium nu? Varför skulle en medial människa inte samtidigt kunna vara elak eller psykiskt sjuk?
    Ska formulera mig tydligare.
    grundpelare i min tanke om det hela (innefattar de medium jag träffat, ej alla men det är relativt många för att jag ska anse att det är något som de flesta medium tar fasta på) kan liknas som motto. Och du vet förmodligen vad ett motto är?

Jag har aldrig hävdat att alla mediala är bra människor. Visst kan en medial människa vara lika sjuk som en annan människa. Bara för att man är medial så innebär inte det att man inte är mänsklig.
    ♥ BF 20 November 2009 ♥
  • TBS

Fröken Freda skrev 2009-03-21 12:40:45 följande:

Ska formulera mig tydligare. grundpelare i min tanke om det hela (innefattar de medium jag träffat, ej alla men det är relativt många för att jag ska anse att det är något som de flesta medium tar fasta på) kan liknas som motto. Och du vet förmodligen vad ett motto är?Jag har aldrig hävdat att alla mediala är bra människor. Visst kan en medial människa vara lika sjuk som en annan människa. Bara för att man är medial så innebär inte det att man inte är mänsklig.
    Hur många mediala människor har du träffat då?
  • Fröken Freda
    TBS skrev 2009-03-21 12:38:59 följande:
    Fröken Freda skrev 2009-03-21 12:37:16 följande: Hur många spåtanter måste jag besöka innan jag kan anses ha grund för mina påståenden?
    Du kan ju börja med att skaffa dig egen erfarenhet innan du avfärdar folk och säger att alla mediala människor är fiffel och båg. Det är väll rätt så förståndigt att skaffa erfarenhet innan man avfärdar något?
    ♥ BF 20 November 2009 ♥
  • Fröken Freda
    TBS skrev 2009-03-21 12:41:51 följande:
    Fröken Freda skrev 2009-03-21 12:40:45 följande: Hur många mediala människor har du träffat då?
    Jag kan faktiskt inte räkna upp dem då jag inte räknar alla människor jag någon gång träffat så du får ha överseende med att du inte kommer att få något svar på den frågan.
    ♥ BF 20 November 2009 ♥
  • TBS

Fröken Freda skrev 2009-03-21 12:43:35 följande:

Jag kan faktiskt inte räkna upp dem då jag inte räknar alla människor jag någon gång träffat så du får ha överseende med att du inte kommer att få något svar på den frågan.
    Jag syftar på de som du känner så väl att du kan göra uttalanden om deras personlighet.

Sedan skulle det vara spännande att höra ungefär hur många medium du träffat, totalt. Är det 10? 20? 30? 100?
    Någon hum borde du väl ändå ha, det är ju inte direkt "hur många brunetter du någonsin träffat" jag efterfrågar
  • Fröken Freda
    TBS skrev 2009-03-21 12:47:24 följande:
    Fröken Freda skrev 2009-03-21 12:43:35 följande: Jag syftar på de som du känner så väl att du kan göra uttalanden om deras personlighet. Sedan skulle det vara spännande att höra ungefär hur många medium du träffat, totalt. Är det 10? 20? 30? 100? Någon hum borde du väl ändå ha, det är ju inte direkt "hur många brunetter du någonsin träffat" jag efterfrågar
    Din fråga är en uppskattningsfråga men jo jag har nog träffat 30-40 stycken och hur många jag känner är ca 10. Räcker det som svar till dig? Plus att jag själv har en medial förmåga.

Men att jämföra mig med dig är ju ganska lustigt då du inte ens varit och spått dig en gång som du tidigare skrivit. Vad har man då egentligen som ligger till grund för allt det du skrivit? Enligt mig ingenting.
    ♥ BF 20 November 2009 ♥
  • Mysan59

R Franklin skrev 2009-03-20 22:32:54 följande:

Det är kanske därför man har både tester och licenser på läkare till skillnad ifrån medium?
    Och ändå funkar det så dåligt med många läkare. Har träffat många som inte skulle vara läkare över huvud taget, precis som många inte ska vara / leka mediala...
  • MagicaDH

Jag kom bara in här i en diskussion. jag undrar är det av betydelse hur många meliala människor man träffat? Jag förstår inte vad det har med någonting att göra.

Jag har träffat EN människa och det räcker för mig. Att tro på HENNE. Sedan kan man ju inte säga att man "tror på medium" eller inte. Hur skulle man kunna göra det??

Om de inte visat mig att de besitter någon form av medialitet, så tror jag givetvis inte på dem bara för att de kallar sig medium.

Kram!

• TBS

Fröken Freda skrev 2009-03-21 12:49:43 följande:

Din fråga är en uppskattningsfråga men jo jag har nog träffat 30-40 stycken och hur många jag känner är ca 10. Räcker det som svar till dig? Plus att jag själv har en medial förmåga. Men att jämföra mig med dig är ju ganska lustigt då du inte ens varit och spått dig en gång som du tidigare skrivit. Vad har man då egentligen som ligger till grund för allt det du skrivit? Enligt mig ingenting.
    30 mediala människor har du träffat alla i Sverige? I så fall kan du väl inte påstå att "verkligt mediala" människor är särskilt sällsynta?

Att själv gå till en spåtant gör varken till eller från i frågan, om hennes spådomar visar sig påhittade, säger det ju något om just henne men inte ett skvatt om resten av världens medium. Slutsatserna måste bygga på starkare grunder än så, jag anser att mina slutsatser gör det.
Svar på tråden Tror du på medium?