• BulbusCordis

Tror du på medium?

Ja,tror du på att medium kan se borttappade saker osv?

Jag personligen tror inte alls överhuvudtaget på mediala förmågor.

• Svar på tråden Tror du på medium?
  • Fröken Freda
    TBS skrev 2009-03-21 15:39:58 följande:
    Fröken Freda skrev 2009-03-21 12:49:43 följande: 30 mediala människor har du träffat alla i Sverige? I så fall kan du väl inte påstå att "verkligt mediala" människor är särskilt sällsynta? Att själv gå till en spåtant gör varken till eller från i frågan, om hennes spådomar visar sig påhittade, säger det ju något om just henne men inte ett skvatt om resten av världens medium. Slutsatserna måste bygga på starkare grunder än så, jag anser att mina slutsatser gör det.
    När har jag påstått att verkligt mediala människor är sällsynta?

Huruvida frågan om man själv varit hos en spåtant är ju relevant. Och har man inte varit hos någon och spått sig så har man faktiskt ingen egen erfarenhet. Hävdar du annat? Eller vilken erfarenhet gundar du dina egna påståenden på?
    ♥ BF 20 November 2009 ♥
  • TBS

Fröken Freda skrev 2009-03-21 15:42:25 följande:

När har jag påstått att verkligt mediala människor är sällsynta?Huruvida frågan om man själv varit hos en spåtant är ju relevant. Och har man inte varit hos någon och spått sig så har man faktiskt ingen egen erfarenhet. Hävdar du annat? Eller vilken erfarenhet gundar du dina egna påståenden på?
    Jag har ingen erfarenhet så till vida att jag inte vet hur proceduren går till (kollar dom fortfarande i kristallkulor?)
    Men jag kan dra slutsatser utifrån det jag faktiskt vet..

Tex:
    Medium är INTE till någon hjälp vid polisutredningar, försvinnanden etc. TROTS att de är flitiga på att höra av sig till polisen för att lämna "tips" så löser dom inte några mysterium. De kostar pengar istället för att spara pengar åt samhället i och med att alla "tips" som inte leder någonvart ska behandlas.

Trots att många medium tjänar sitt levebröd på att spå människor, är dom inte intresserade av att få 1.000.000 dollar för att bevisa det dom kan i ett vetenskapligt test.

Spådomarna är beroende av att den som blir spådd, själv är troende.
  • Mysan59
    TBS skrev 2009-03-21 15:55:20 följande:
    Fröken Freda skrev 2009-03-21 15:42:25 följande: Jag har ingen erfarenhet så till vida att jag inte vet hur proceduren går till (kollar dom fortfarande i kristallkulor?) Men jag kan dra slutsatser utifrån det jag faktiskt vet.. Tex: Medium är INTE till någon hjälp vid polisutredningar, försvinnanden etc. TROTS att de är flitiga på att höra av sig till polisen för att lämna "tips" så löser dom inte några mysterium. De kostar pengar istället för att spara pengar åt samhället i och med att alla "tips" som inte leder någonvart ska behandlas. Trots att många medium tjänar sitt levebröd på att spå människor, är dom inte intresserade av att få 1.000.000 dollar för att bevisa det dom kan i ett vetenskapligt test. Spådomarna är beroende av att den som blir spådd, själv är troende.
    Gå till ett medium och kolla först, sen kan du återkomma och säga vad DU själv upplevde.
  • TBS

I inlägg #371 skriver du:

"En äkta medial människa gör inte en annan människa illa då en grundpelare inom medialitet är att vara mycket förlåtande och aldrig skada en annan människa!"

Men i inlägg #382 skriver du:

"Jag har aldrig hävdat att alla mediala är bra människor. Visst kan en medial människa vara lika sjuk som en annan människa"

Hur hänger det ihop? Kan en ÄKTA medial människa vara ond och skada andra människor med vilje, eller inte?

Om dom kan det och medialitet faktiskt existerar (som du säger) är det väl rimligt att anta att de brottslingar som orsakat dessa människors död faktiskt ÄR "äkta".
    Då faller teorin om att medium inte orsakar lidande med sina förmågor..

• TBS
    Mysan59 skrev 2009-03-21 16:07:05 följande:
    Gå till ett medium och kolla först, sen kan du återkomma och säga vad DU själv upplevde.
    Jag har pratat med ett "medium", jag blev INTE imponerad.
    (Saidas son/barnbarn/systerson el nått likn.)
  • TBS
    TBS skrev 2009-03-21 16:18:07 följande:
    I inlägg #371 skriver du: "En äkta medial människa gör inte en annan människa illa då en grundpelare inom medialitet är att vara mycket förlåtande och aldrig skada en annan människa!"Men i inlägg #382 skriver du:"Jag har aldrig hävdat att alla mediala är bra människor. Visst kan en medial människa vara lika sjuk som en annan människa"Hur hänger det ihop? Kan en ÄKTA medial människa vara ond och skada andra människor med vilje, eller inte?Om dom kan det och medialitet faktiskt existerar (som du säger) är det väl rimligt att anta att de brottslingar som orsakat dessa människors död faktiskt ÄR "äkta".Då faller teorin om att medium inte orsakar lidande med sina förmågor..
    Det här är riktat till Fröken Freda
  • Trynträ
    Mysan59 skrev 2009-03-21 12:52:22 följande:
    R Franklin skrev 2009-03-20 22:32:54 följande:
    Och ändå funkar det så dåligt med många läkare. Har träffat många som inte skulle vara läkare över huvud taget, precis som många inte ska vara / leka mediala...
    För att inte tala om dr Död som han kallas som de tror dödade runt 300 pers och han var ju så trevlig så. Licens och allting.
  • R Franklin
    Trynträ skrev 2009-03-21 17:24:45 följande:
    För att inte tala om dr Död som han kallas som de tror dödade runt 300 pers och han var ju så trevlig så. Licens och allting.
    Jag har aldrig påstått att det är ett vattentätt system, men man har i alla fall en ambition att försöka hålla en viss kvalite. Varför har man inte det inom den mediala sfären?
  • Trynträ
    TBS skrev 2009-03-21 15:55:20 följande:
    Fröken Freda skrev 2009-03-21 15:42:25 följande:
    Jag har ingen erfarenhet så till vida att jag inte vet hur proceduren går till (kollar dom fortfarande i kristallkulor?)Men jag kan dra slutsatser utifrån det jag faktiskt vet..Tex:Medium är INTE till någon hjälp vid polisutredningar, försvinnanden etc. TROTS att de är flitiga på att höra av sig till polisen för att lämna "tips" så löser dom inte några mysterium. De kostar pengar istället för att spara pengar åt samhället i och med att alla "tips" som inte leder någonvart ska behandlas. Trots att många medium tjänar sitt levebröd på att spå människor, är dom inte intresserade av att få 1.000.000 dollar för att bevisa det dom kan i ett vetenskapligt test.Spådomarna är beroende av att den som blir spådd, själv är troende.
    Tänk om de har hjälpt polisen då. Du har ju inget bevis för att tv programmen som visats och poliserna som var med i dem for med osanningar. Men som sagt. Det som visas i tv och på nätet kan man ju inte tro på. Frågan är hur sjutton man nånsin ska kunna tro på nåt som nån publicerar. Enda sättet att veta helt säkert är ju att vara med när det händer och jag har svårt att se att du nånsin kommer att få vara med under en mordutredning där ett ev. medium är med. Undrar om man kan lita på nyheterna som visas på tv. Hmm... Robinson är förresten kanske uppgjort i förhand vem som ska vinna....
  • R Franklin

Fröken Freda skrev 2009-03-21 12:25:35 följande:

Fast du vet ju inte varför vissa väljer att tro på sådant som att medialitet faktiskt finns. Det finns människor som kan berätta saker om en själv och ens framtid som stämmer och det finns inte alltid en logisk och vetenskaplig förklaring till det. Jag har själv skrivit om två egna erfarenheter i ämnet tidigare i tråden och dessa kan inte förklaras på annat sätt än att kvinnorna jag berättade om där var just mediala, på riktigt!
    Trots detta kan människor som uppträder som mentalister göra det både bättre och säkrare genom att använda trick och rackarknep.

Se t.ex på Darren Brown eller varför inte svenske Henrik Fexeus...

Är det inte aningens märkligt?
Svar på tråden Tror du på medium?