• Minna72

Minnas XI

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-X)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv. Våra små börjar snart närma sig 2 år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är flera av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2 och vissa av Minna-barnen har t.o.m. hunnit få småsyskon.

Tråden är nu inte på sin elfte (!) version! Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html

Aetti 26 mars 2007
  • Svar på tråden Minnas XI
  • maja under eken

Halloj!

Här var d väldans lugnt då! Har alla sjappat t Visp f att d e så lugnt här? Då går ju bara spiralen fortsatt neråt..

Jag e ff utan dator men jobbar nu o har tillgång under dagen.. Himla bra o jobba så man får nätet..

Idag mår jag faktiskt inte så illa! Underbart! Annars e jag så trött så jag vet inte vad! Jag vill ha helg imogr men jobbar 8-16,30. Värdelöst ju!

Skalman har åkt t NY o kommer hem på mån, lyllos han va... Elvira o jag ska sova hos mormor o morfar imorg, kanske äv inatt för hon ska va där under dagen imorg, få va ledig lite fr dagis.

Jag har startat "syjunta" ihop m en granne o ett par andra tjejer. Vi ska träffas ikväll. Jag tror jag ska virka ett par tofflor, har köpt så snyggt garn! Dessvärre får Elvira va med eftersom Skalman e borta. Säkert trist både f henne o mig. Men vi får va m en stund iaf.

Grattis i efterskott Björn, stora killen!

Minna, jag kan nästan fylla i platsen för januari på din lista. Fast en dag före, så har du nån o gratta äv då. Vilket du ju gör.. O min brorson 26/10

Va skönt cirkel att du har börjat hitta rutiner o vägar t o få lillsessan o sova vidare Underbart ju när man får sova så länge i sträck!
    D kommer säkert gå bra m Emma hemma, lr kan nån mormor lr farmor rycka in?

Kram alla

Elvira - Livets Solstråle!
  • cirkel

Maja: Vad skönt att du mår bra! Är hostan borta också?
    Mysigt med syjunta! Och ni ska dessutom handarbeta?! Vi har en bokcirkel, men just nu läser vi inga böcker, träffas bara och äter mat och pratar.
    Elvira tycker säkert det är kul at träffa nytt folk som hon kan charma. .-)

Har märkt på Emma nu att hon beter sig annorlunda när hon träffar nya människor. Förut var hon superblyg, men nu försöker hon charma dem med leenden och kisande ögon. Spexar också.

• cirkel

Maja: Mormor och morfar kan ju komma, men min pappa har mått lite dåligt sista tiden med alldeles för högt blodtryck, så jag vill inte att de ska komma och slita ut sig nu.

• maja under eken

Ja, charma folk har hon inga problem med. Dessutom älskar hon Nenana (Helena) o hennes hund Tarzan. Plus hennes söner oxå, dom hoppas jag e hemma o kan underhålla henne. Risken e att hon vill klättra på oss o leka m garnet o stickorna o då kommer mamma bara träta o va tråkig... För d får man ju inte, o fast man vet d e d ju så himla svårt o låta bli för d ser ju så kul ut!

Såg nyss att Elvira har namnsdag på söndag. O pappa Skalman e i NY, taskigt! Han får köpa ett par extra skor lr Levisjeans.. Jag ska bjuda henne på finglass på nåt mysigt ställe o så ska vi t flygplatsen o vinka av hennes kille som flyger t Teneriffa!

Va tråkigt med din pappa! Men lite mys m barnbarnen gör nog bara gott f hjärtat, egentligen. Tipsa din pappa om o dricka mkt grönt te, dom pratade om d på nyheterna f ett par veckor sen. D ska sänka högt BT!

Hoppas han får ordning på d snart!! Mamma har haft högt BT så länge jag kan minnas o stundtals har hon haft d riktigt jobbigt.

Kul m bokklubb. Fattar dock inte hur d i praktiken kan funka när tjejer har bokklubb... Kan väl bara inte gå o läsa samtidigt som man har chans o fika o babbla!!

• maja under eken

Men hohooo!!

Snart får ni komma hit för då sitter jag här helt själv t 16,30

D blir ingen syjunta iadg, en av tjejerna var sjuk o då passade jag på o avstyra t nästa vecka. Dels vill jag ha tiden m Elvira o dels vill jag va själv, utan Elvira vid dessa träffar. D e ju liksom en del av syftet.. Egentid!

så vi åker o sover hos mormor o morfar, skönt!

• Betty2

Hej Maja! Ville skriva något så att du inte är helt ensam här. (Jag är hemma en kort sväng mellan jobb o dagishämtning. Passar på att fixa lite med jobbansökningar.)

GRATTIS Björn, i efterskott!
    Inte klokt vad tiden går fort, nu blir alla 2 år.

• maja under eken

Hej Betty!!

Vad trevligt att du kikade in!

Söker du jobb? Vad för några isf? Hur går d?

Kram på dig!

• Betty2

får skriva mer sen Maja, måste åka till dagis o hämta nu.
    Söker jobb eftersom jag bara är timanställd (och därmed oxå deltidsarbetslös).

• maja under eken

So long!!

Jag kilar oxå för dagen snart, äntligen!

Hem o hämta unge, packa för ett par nätter o sen susa t mormor o morfar för att sen serveras kvällsmat!

• Joffe

Hej!

Jag har inte försvunnit någonstans i alla fall
    Har varit lite mkt ett par dagar

I går var vi på pku-test samt hörselscreening med min vanliga otur så fick vi återbesökstid för screeningen då han hade för mkt fosterfett i öronen.

I dag hade vi besök på fm sen åkte vi och hämtade Leon som gick sin sista dag på förskolan.
    Lämnade lite blommor och godis till fröknarna och plockade ihop alla hans grejer, det var lite sorgligt och fröknarna fällde en tår.
    Talade också med hans nya förskola och istället för att skola in med början på måndag så avvaktar jag i alla fall en månad, de verkar dock väldigt flexibla så det var bara att ringa när jag kände att det var rätt tid.
    Nu försöker jag komma på massa roliga bra saker att göra tillsammans så att han inte får allt för tråkigt, nu kan jag inte sitta och lång-amma till VBÅ som sist.

I morgon ska Leon till läkaren och ta njurblodprov efter sin UVI sen ska vi också få en tid för röntgen, vet inte vad de ska röntga men det är väl antingen njurarna eller något i urinvägarna.
    Sen hoppas jag att det ska vara slut, det var nog att ta ett barn till läkaren men 2 blir ju en pärs

Cirkel, vad trist med din far
    Skönt att sofia sköter sig och att det håller i sig
    Lilleman här sköter sig också, i dag har han gjort lite mer väsen av sig dock, hade tom ögonen öppna länge

Maja, det låter kul med junta av något slag, man skulle ha nått sånt så att det blir av att man ses!
    Såklart att Skalis köper nått nice till sin lilla sessa.

Minna72 skrev 2009-02-26 09:09:33 följande:
    Grattis till Björn i efterskott! (Apropå födelsedagar så fyller M år idag. Det är litelustigt med datumet för i min närmaste familj har vi födelsedagar 26/11 (bror), 26/12 (bror) 26/2 (M), 26/3 (Öki)...)
    Nästan som här Jag, min mor, min mormor och farmor fyller den 21, det blev ju nästan en till nu när Eddie kom men han hann ut den 20.

JA! Hipp hipp hurra till Björn !!
Svar på tråden Minnas XI