• Minna72

Minnas XI

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-X)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv. Våra små börjar snart närma sig 2 år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är flera av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2 och vissa av Minna-barnen har t.o.m. hunnit få småsyskon.

Tråden är nu inte på sin elfte (!) version! Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html

Aetti 26 mars 2007
  • Svar på tråden Minnas XI
  • Essi73

Hej bejbs!

En snabb fråga, tillbaka till syskonvagnar... Vad har ni bestämt/fallit för/köpt?
    Vi fingrade på en Phil & Ted's igår men Boll ÄR ju en åkhatare av första klass så det vette katten, men hoppet är tydligen det sista som överger oss...

• Joffe
    Essi73 skrev 2009-02-24 10:27:22 följande:
    Hej bejbs!En snabb fråga, tillbaka till syskonvagnar... Vad har ni bestämt/fallit för/köpt?Vi fingrade på en Phil & Ted's igår men Boll ÄR ju en åkhatare av första klass så det vette katten, men hoppet är tydligen det sista som överger oss...
    Vi har köpt en UJ men jag har ej testat den ännu, bävar för att behöva lyfta detta mastodontfordon in o ut ur bilen!

Hade också glömt att killar är utrustad med inbyggd brandspruta, herregud han pinkar så fort vi tar av blöjan

Jobbigt med koliken Vi har ju en tjej i närheten som pysslar med denna akupunktur så om det kommer hit så får detta testas.

Leon var lite rolig i morse, jag och Eddie sov i mitt och sambons sovrum och när Leon som vanligt vaknade i natt så la sig sambon & han i gästrummet.
    När de gick upp så frågade L efter Eddie och gick in i vardagsrummet och kollade under filten i babysittern och säger "Borta"
  • cirkel

Vi har inte köpt ngn vagn ännu. Tyvärr är det ju bilen som gäller till dagis än så länge, jag hoppas få det närmaste dagiset till hösten.

Vi har också funderat på en P & T, men det kanske är roligare för tjejerna att sitta jämte varandra... Vi ska få prova en PT för T's arbetskompis har en sån.

• FISK78

Tack för svar och stöd angående koliken, ska genast ringa BVC och höra vad de har att erbjuda... Vet att hon pratade om akupunktur sist vi var där Ska kolla vidare...

Gumman gallskrek till kl 02.30 så det har defenitivt blivit mycket värre senaste veckan... Hon är 8 veckor nu, men egentligen 3 veckor. Så vi har LÅNG tid kvar... PHU! Sid hade oxå kolik så vi är ju "vana" men det är inte roligare för det Faaaaan att man ska behöva få allting jämt, tröttnar verkligen på det! Men det går ju över... Måste bara få gnälla LIIIIIIIITE!!!

Essi: Svarade dig i VIPS angående vagn...

Ska genast kolla filmen Joffe, sötis Leon

• FISK78

Cirkel och Essi: Vi har en UJ och är supernöjda med den Stabil, lättkörd och snygg!!! Vi har aldrig med den i bilen utan använder den hemma. Ska vi iväg så tar vi två småvagnar istället, funkar jättebra!

Nehej, nu ska jag ringa BVC.

• Joffe

Tack

Såklart att du ska se Mirren!!

Fisk, vilken pärs! Hur blir det med Sid´s sömn?

Svar på tråden Minnas XI