• Minna72

Minnas XI

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-X)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv. Våra små börjar snart närma sig 2 år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är flera av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2 och vissa av Minna-barnen har t.o.m. hunnit få småsyskon.

Tråden är nu inte på sin elfte (!) version! Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html

Aetti 26 mars 2007
  • Svar på tråden Minnas XI
  • Meleah

Essi: Men..kan inte en P&T ett bra val om Boll inte tycker om att åka vagn? Så slipper du kånka runt på en dubbelsitsig vagn när han vill knata. Vi kommer nog att köpa en sån.

★ Vilya 070529 ★ BF 090725 ★
  • Essi73

Meleah jo rent hypotetiskt skulle vi kunna ha en P&T iaf, dock orkar jag bara inte byta ut vår Bugga, lägga ut den på Blocket etc. Jag är så hyskeligt nöjd med Buggan. Iofs skulle jag tjäna på att sälja Buggan och köpa en P&T  En annan tanke är om Lillasyster hatar att åka vagn lika mkt som Boll. Nej så svårt att avgöra, jag får helt enkelt avvakta

Tack alla ni för svar och tankar om vagn! UJ verkar ju vara ett bra val den med. Jag måste nog fingra på den också vid tillfälle.

• Pikku myy

Joffe: Va kul coh se filmen, Alva blev helt fascinerad.( el hur det nu skrivs... suck) Känner mig ordblind idag.

Har nyss varit på stan och handlat lite kläder till alva. Köpte även nya överdragsbyxor från Lindex till dem båda två. Lite tidigt, men vet att när jag väl ska ha dem så finns de inte längre...

• Özlem

Fisk:Stackars O med sin kolik.

Essi:Har du sagt när bebben kommer?Har jag missat

Joffe:så söt han e.

Grodmannen vill inte ha syskon vagn eftersom de e redan bökit o gå runt med en enkel.Vi får se vad M tycker om ståplattan.Om han orkar stå på den.Har ju sele annars oxå.Men med min kassa rygg så får vi se.

• Meleah

Essi: Ja, men då fattar jag.. Du hade alltså tänkt spola hela syskonvagnstanken? Jag förstår.

Jag är iaf helt på det klara med att en P&T är vagnen för oss. Jag vill ha livet så enkelt som möjligt och att behöva promenera omkring med en bebis i en dubbelsitsig syskonvagn känns inte kul. Kanske vore det ett alternativ om vi nu skulle ha kvar vår Teutonia som komplement men nu ska vi inte det. Så då känns det kanonsmidigt med en P&T. Det enda jag är orolig över är om Vilya sitter bekvämt i syskonsitsen när den sitter ovanför bebisen. Men dom som vet säger att barnen gör det..men vi ska prova oss fram.

★ Vilya 070529 ★ BF 090725 ★
  • Betty2

Ny tråd, tiden går fort.

Nu har även jag kikat in hos Cirkel o Joffe och sett bilder på de små sötnosarna.
    Vad roligt med hälsningsvideon oxå Joffe! Leon ser ju för härlig ut när han springer! Vad läskigt det var att lyssna på förresten, låter väldigt likt MIN röst när jag hör dig prata. (Så som min röst låter på film alltså, vilket jag inte tycker stämmer med hur det låter "i verkligheten". )

Angående vagnar så har vi en BT, alltså en UJ-kopia. Det finns några fördelar med den (även bortsett från priset) jämfört med UJ, t ex att den har delade sufletter. (För UJ har väl fortfarande bara en stor suflett?) Om någon funderar på BT och undrar något så kan jag försöka svara. Man kommer faktiskt in i stort sett överallt trots att det är en dubbelvagn, eftersom den är såpass smal. Men det är klart att en P&T måste vara ännu smidigare. (Den var dock inget alternativ för oss eftersom den inte funkar som tvillingvagn, utan bara för syskon i olika ålder.)

nej nu får jag försöka slita mig och jobba lite på mina jobbansökningar i stället, innan jag skall sova... (Blir första dagen på dagis för killarna i morgon, maken har vabbat mån-tis. Men nu är de i alla fall HELT återställda efter magsjukan. )

• Betty2

just det, glömde ju:
    Jobbigt med koliken Fisk. Hoppas ni kan få hjälp med akupunktur eller liknande.

• Minna72
    Mamsen68 skrev 2009-02-25 21:54:49 följande:
    ho ho
    Grattis till Björn i efterskott!

(Apropå födelsedagar så fyller M år idag. Det är litelustigt med datumet för i min närmaste familj har vi födelsedagar 26/11 (bror), 26/12 (bror) 26/2 (M), 26/3 (Öki)...)
    Aetti 26 mars 2007
  • cirkel

Ja, grattis till Björn i efterskott! Låg och tänkte på att jag hade glömt gratta igår kväll innan jag somnade.
    Hur tyckte han att det var att fylla år?

Här regnar det och all snö är i stort sett borta.
    Jag har haft en drömnatt, hoppas att det fortsätter så! Ammade vid kl 22, sedan kl 4.10! De 2 föregående nätterna var också bra, kl 2 och 6.

Vi har även löst gåtan hur man förflyttar Sofia till sin egen säng, det är skönt! Jag sover inte så bra om jag ska vara orolig för att rulla över henne.

Dagis är stängt på tisdag, så Emma kommer att vara hemma mån-onsdag nästa vecka och T ska jobba, men är nog hemma på tisdagen. Det blir intressant och säkert väldigt prövande att vara ensam med bägge.
    Igår var Emma en stor prövning, hon är förkyld och så säger hon nej till allt, drar fram grejer och plockar inte undan efter sig. Hon lyssnar inte när vi säger att hon inte får göra vissa saker.

Svar på tråden Minnas XI