• Minna72

Minnas XI

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-X)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv. Våra små börjar snart närma sig 2 år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är flera av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2 och vissa av Minna-barnen har t.o.m. hunnit få småsyskon.

Tråden är nu inte på sin elfte (!) version! Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html

Aetti 26 mars 2007
  • Svar på tråden Minnas XI
  • Essi73

Cirkel men ÅH så len Sofia verkligen ser ut att vara. Måste vara en av världens goaste silkesapor !

Minna ja, spännande och framför allt avlsappnande på ngt vänster. Jag var in till dig och läste om din förlossning här om dagen för att inhämta andan.

Meleah jag fick tiden redan för ett tag sen då vi hade samtal med läkaren. Jag vet inte hur reglerna är för det med antal dgr innan bf, vad jag har förstått så vill de numera sätta ett snittdatum så nära bf som möjligt. Skulle jag komma igång tidigare så blir det snitt iaf.
    Att jag fick mitt beviljat berodde nog mycket på att fl med Boll gick som den gick.
    -Avstannade värkar trots maxdos värkstimulerande, Boll sjönk inte ner ALLS trots 15 timmars värkarbete, livmodern drog inte ihop sig efter snitt samt att jag hade tappat en del blod.
    Vare sig läkare eller ngn annan kunde garantera att nästa fl går smidigt så istället för att chansa att värkar avstannar och då kan de inte ge mig hur mkt värkstimulerande som helst tack vare tidigare snitt så var vi överens om att ett planerat snitt nog blir bäst.

Efter att ha läst en del om planerade snitt här på FL så har jag förstått att Sthlms Landsting är ganska enkla vad gäller beviljande av snitt, Gbg är rätt tuffa, ditt län har jag tyvärr inte koll på.
    Jag var rak på sak under samtalet, jag hade J med mig utifall att som back-up och jag hade läst på min sak; kanske det också gav läkaren ett intryck av att jag visste vad jag ville och inte bara .. jag vet inte.. simulerade eller inbildade mig ngt.
    Hoppas och håller tummarna för att ditt samtal går vägen du vill bejb!

• Joffe

Fasen, hade skrivit massa kommentarer och glömmer posta innan jag byter sig och allt försvinner GråterGråter
    Hinner ju inte skriva om allt men det var mest pepp till er alla som inte mår bra på ett eller annat sätt.

Minna, när jag läste om Öki förut så började jag också böla

Att tala i ägandeform, så håller Leon på här hemma. Han har ett himla sjå med alla hålla reda på vems stolen eller muggen är, mammas, pappas, mombos eller kattens

Arrrg nu missar jag ju massa för jag får ta lilleman men lite till blir det, dock ego men jag ska återkomma.

Leon ignorerar mest Eddie men har gett honom en del tjyvnyp, försöker putta bort honom och om någon tex kollar lite för länge på Eddie så kommer han och spexar för att få uppmärksamhet
    Eddie verkar vara tillfreds än så länge, har inte gråtit en enda gång härhemma, har fått väcka honom när det är matdags och sover som en stock.
    Ska skriva en FL-berättelse i sinom tid och bilder finns

• Özlem

Joffe:Så söt.Vilken dubbelhaka fast han inte e tjock.Sista bilden ser han ut som en matvrak

• maja under eken

Å vilka söta nykomlingar!!! Lilla söta lintottan o goa runda sötnosen! Dom verkar så nöjda o goa båda två!

Ökis reaktion på att Morfar o moster åkt....GråterGråterGråter Fy tusan va blödig jag e, HATAR avsked. O ni som bor så långt bort.. Kan mkt väl känna hur d kändes i allas hjärtan.

Leon vill säkert bara ha en liten reaktion på att brorsan faktiskt KAN gråta, bara lite... Men vi får hoppas att han snart glömmer bort d där m tjuvnypen... Men han e ju så söt så stå i centrum o synas kan han gott fortsätta med, storebrorsan Leon Kan tänka mig att han e en liten teaterapa när han sätter igång.

Idag släppte vi nyheten för mormor o morfar. Elvira hade en "Jag ska bli storasyster tröja" på sig. Hon fick den på sig när pappa Skalman kom fr jobbet o mormor såg att hon hade en ny tröja på sig, lyfte upp henne i famnen o läste högt: Jag ska bli storaFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånad SYSTER!!!????? VA!? NÄÄÄ!!! O sen tjoa pappa o grina en skvätt o mamma skratta.
    Skitroligt! Mamma gissar på pojke o pappa på tjej. Sen börja mamma planera vad som skulle stickas...

Va glad jag blir av o se Pess, puss på dig! Läste om dina tankar att förbli mamma till "bara" Lovisa. D e ta mig tusan inte fy skam d o d e få förunnat o ha en så go´unge! O klart man e precis lika mkt mamma om man "bara" har ett barn. Jag tycker inte dom där mammorna som e på 4:an nu e ett dugg mer mammor än va vi e, dom har dock lite mer o göra o d krävs liiite mer planering... Så skönt att d går så bra på dagis! Kramar i massor!!!

O kram t alla! Jag e så nöjd, har fått god fisk m kall sås som jag längtat efter länge, mammas mat! Jag e för första ggn på flera veckor inte hungrig! wow! Mår inte illa heller.

kram igen..

Elvira - Livets Solstråle!
  • Serendipity

BF-listan:

JJ: Olivia 2009-02-04 BF+14 BF 21/1, Vikt 3725g, längd 50 cm
    FISK: Olivia 25/12 v34+5, BF 30/1, Vikt 2090g, längd 45cm.
    Cirkel: Sofia 14/2 BF 16/2 vikt 3435 g, längd 52 cm
    Joffe: Eddie 20/2 BF 23/2, vikt 4385 g, längd 55 cm
    Essi: 2/4 tjej
    Öz:2/4
    Kun: 12/6
    Förväntan:2/7
    Rossy: 14/7 kille
    Serendipity: 17/7 tjej
    Meleah: 25/7 kille
    Nafrung:
    Maja under eken: 25/9
  • maja under eken

Men d var nytt va Seren!?

GRATTIS till en liten tjeja!!! Så himla kul, har ni namn på gång redan?

kram

Elvira - Livets Solstråle!
  • Mamsen68

vill oxå snusa bebbe men jag vill inte vara gravid
    Men det kommer nog inte dröja länge tills jag blir mormor Elin och hennes kille vill så gärna ha barn. oj vad gamal jag kände mig nu mormor jag??? som knappt är torr bakom öronen.

• Essi73
    Serendipity skrev 2009-02-23 21:03:54 följande:
    en tjej liksom! Jag kan ju bara killar!
    Då våndas vi ikapp ty vi har samma erfarenhet
Svar på tråden Minnas XI