• Minna72

Minnas XI

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-X)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv. Våra små börjar snart närma sig 2 år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är flera av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2 och vissa av Minna-barnen har t.o.m. hunnit få småsyskon.

Tråden är nu inte på sin elfte (!) version! Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html

Aetti 26 mars 2007
  • Svar på tråden Minnas XI
  • Essi73

Seren du skall bara veta hur mycket jag oroar mig för de där reglerna, TROTS idogt bekräftande från tjejmammorna här i tråden att det hela är mycket enkelt. Jag har ju läst antal skräckhistorier om att man inte får torka åt ena eller andra hållet och en massa annat som m.a.n.  b.ö.r.  h.å.l.l.a.  k.o.l.l.  p.å. .

• Özlem

Grattis Seren!

Serendipity skrev 2009-02-23 21:07:42 följande:
    Essi: Ja, hur torkar man bajs på en tjej??
    De tänkte jag oxå på härom kvällen

Maja:Vilken suprice dina päron fick.Rolig ide med tshirt.
    Vi hittade ingen där det stog storebror när vi skulle berätta
  • maja under eken

Skalman jobbar m bla sånt.. Han e säljare på ett skyltföretag, dom har flashiga printar där.. Så egendesign, blev d

Tjejer kan ju va lite knepigare, m snippan än en snopp. När dom blir lite stadigare e d oslagbart o hänga ungen över tvättställskanten o blaska m rinnadne vatten! Jag missade i förra veckan o genast fick hon vita flytningar, som dock gick över på en gång när hon tvättats o fick springa ett tag m rumpan bar. D har dock bara en gång tidigare o då var d inte mitt fel..

Men annars e ju tjejer mkt enklare!! Dom e inte lika gnälliga o har mkt tåligare magar osv...

SKoja ba!!!!!
    Helt ärligt, bara skoj! Halshugg mig inte! 
    Har tagit min kvällsvälling o jag e mätt o glad o satte mig på en retsticka..

Kram på er o god natt!

Elvira - Livets Solstråle!
  • Essi73
    maja under eken skrev 2009-02-23 21:26:14 följande:
    Men annars e ju tjejer mkt enklare!! Dom e inte lika gnälliga o har mkt tåligare magar osv...SKoja ba!!!!! Helt ärligt, bara skoj! Halshugg mig inte! Har tagit min kvällsvälling o jag e mätt o glad o satte mig på en retsticka..Kram på er o god natt!

!

(Men jag bävar fotfarande!)
  • cirkel

Grattis Seren! Och inte lika lång väntan heller.

Maja:

Natti!

• FISK78

Söta nykomlingar i tråden Underbart!

Härligt Essi att höra om datumet, vad spännande! Det närmar sig ju med stormsteg...

Grattis Seren till en tösa Så roligt!!! Det funkar faktiskt att torka tjejerna oxå, jag var OROLIG innan hon kom. Men lite klurigare är det faktiskt!

Här är det inte roliga kvällar, vår lilla söta Olivia var ju snäll som ett lamm första månaden. Nu är det andra bullar, hon är så missnöjd på kvällarna, skriker i flera timmar. Vi har fått det bekräftat att hon har kolik och man kan ju inte göra någonting åt saken... Så jäkla ansträngande bara när INGENTING fungerar Denna vecka är det värre än någonsin. Hopplöst!

Men men men, det varar ju inte för alltid iaf Skönt att man vet det, men inte mindre jobbigt för det!

Kramar till sjuklingarna, stackars lilla L

Det var nåt mer, men nu är det dax att försöka sova en stund medan Mr D har tösan!!!

• Serendipity

Fisk: Teodor var kolikskrikig. Vi bar i sjal och gav Semper magdroppar och så fick han dricka mjölkfritt. Men mest avtog det nog med åldern.. Värst var det mellan vecka 6-9

• cirkel

Fisk: usch så tråkigt och jobbigt med kolik. Vilken otur! Men det GÅR faktiskt att göra ngt åt det. Jag har en kompis som gick och fick akupunktur mot det och det funkade för dem. Jag har läst om det innan också. Det bör ju finnas i Sthlm också.

Jag tycker att det verkar klurigare att sköta killar jag.

• Mirren

Grattis Seren!  Vet du vad, vi har BF samma dag! Fast jag har ju en liten kille i magen istället. (Jag såg det när vi gjorde stora UL).

Svar på tråden Minnas XI