• Ulrika1

hepatos

Hej!
    Någon som vet hur snabbt värdena kan stiga? Jag testade mig för lite drygt en vecka sedan och det visade inget men nu har det börjat klia rejält och jag har inte ny tid förrän på fredag vilket innebär två veckor mellan provtagningarna. Funderar på om jag ska ringa och höra om jag kan komma tidigare.

• Svar på tråden hepatos
  • luspudel

Mja säker och säker, de har hela tiden kallat provet för bara "gallsyran". Tex. när jag ringde i fredags för att kolla om provsvaren kommit, blev svaret att "de analyserar gallsyreprovet på onsdag samt fredag"... Men jag vet inte. Jag får helt enkelt fråga

Ja visst är det bra att de är restriktiva med det, inget snack om saken. Men efter 38 fulla veckor så är ju bebisen "klar", om allt är i sin ordning vill säga

• Linha

Dom fokuserar ju mest på gallsyran men på mig tog dom även dom andra leverproverna. Men man får ju inte vet något förrän man frågar

Även om barnet är fullgånget så är det risker med igångsättning. Men det ju jättebra att möjligheten finns menar inget annat, blev ju själv igångsatt förra gången. Men som någon skrev så får man ju lita på att läkarna gör rätt bedömningar om igångsättning eller ej och gör det om barnet eller mamman mår bättre av att barnet kommer ut.

• Love2009

hur länge ska man orka det här???? kliar o kliar kan absolut inte sova jag blir allvarligt talat galen snart........... o gallsyreproverna va tom normala men inte levervärdena, fast d r gallsyran som är helt vägledande sa doktorn

SUCK

• iii83

hälsa er doktor från min doktor att det inte alls bara är gallsyra, jag har massa klåda nu och påverkad lever, men ingen gallsyra ännu...

Jag tycker att både Love och Monsterhummer ska sätta lite press på sina doktorer... det fick jag göra med mina två första barn, det tredje, har de insett att riskerna är större i magen än en igångsättning...

• sholof

vilken vecka är du i nu iii83?

Jag blir så trött på detta, läkaren hör ju liksom aldrig av sig så jag kan få nåt svar.

Nackdelen med att inte vara gravid längre är ju att det nu inte är nån brådska med nåt längre.

Kliar ju fortfarande på bäde händer o fötter, visst kliar det mycket mindre o jag störs ju inte av det dagligen. Men det är ändå lite jobbigt, o jag vill ju veta vad som e fel. Vill inte äta mediciner hela livet om det nu inte hjälper ens...

♥Världens bästa Max 28/3-07♥♥Världens underbaraste Felix 11/12-08♥
  • Love2009

iii83- var går du någonstans? Jag går på spec mvc danderyd.

Nu ringde min BM o sa att jag skulle ta EKG då min puls är på 120 hela tiden och även göra tillväxt UL. "någon" skulle höra av sig men nu är det ju valborg o 1a maj så det kanske blir nästa vecka o här ligger jag helt förstörd av kliande sömnbrist o hjärtklappning. VAD gör man?

Dessutom underproducerar min sköldkörtel så alla mina slemhinnor är svullna o det kliar i halsen så jag hostar oxå hela nätterna o är hes GALEN är vad jag blir snart ......*snyft*

• iii83

Jag går på mvc Växjö... är "bara" i vecka 16...

Love2009, jag hoppas verkligen det löser sig för dig nu, vilken vecka är du i?

• Love2009

iii83- jag är i V.35+3 så några veckor till får jag nog gå iaf..........

• iii83

Tja, min Lilja föddes v 35,2, men det var bara turen som gjorde att hon inte strök med! Så denna gång, så kommer de bryta graviditeten så fort värdena inte kan kontrolleras med medicin, efter v, 30

• Love2009

men gud va läskigt. vilka värden va det som var dåliga? gallsyror? mina gallsyror är normala (8) tyckte jag dom sa. ska dit idag nu men det för att ta EKG mm jag har sådan hjärtklappning hela tiden

Hur mådde lilla Lilja när hon föddes V35+2?

Svar på tråden hepatos