• Ulrika1

hepatos

Hej!
    Någon som vet hur snabbt värdena kan stiga? Jag testade mig för lite drygt en vecka sedan och det visade inget men nu har det börjat klia rejält och jag har inte ny tid förrän på fredag vilket innebär två veckor mellan provtagningarna. Funderar på om jag ska ringa och höra om jag kan komma tidigare.

• Svar på tråden hepatos
  • Fröken Juni
    Love2009 skrev 2009-05-02 20:15:13 följande:
    man ska ju ta proverna fastande men vad händer om man inte är fastande? vilket håll blir det fel svar åt?
    Dem gäller inte då.
  • L0ved
    Fröken Juni skrev 2009-05-02 15:59:07 följande:
    Hade du höga levervärden när du hade hepatos förra gången? Du kanske har svarat på det tidigare, men jag är ny i tråden och har inte hängt med från början. Jag har aldrig haft förhöjda levervärden, utan för min del är det bara gallsyran som stigit.
    Ja, det var ju både och då. Kommer inte ihåg hur höga de var men jag fick tid direkt till tillväxt ul och de trodde att de skulle få sättaigång det direkt men Ursofalken hjälpte att ta ner värdena. Tyvärr hittar jag inte min journal, tror den ligger i någon låda på vårt lager.
  • L0ved
    Love2009 skrev 2009-05-02 20:00:11 följande:
    När dom undersökte mig onsdag var jag öppen 2cm o tappen nästan utplånad... så det borde bli en lätt igångsättning sa dom!!! alltid nåt
    Jag var öppen 1,5 cm och tappen var inte utplånad med mjuk. Det räckte med undersökningen innan en igångsättning så var förlossningen igång =D
  • Love2009

eftersom jag bara sov några timmar inatt gick jag o la mig tidigt kl21 men SJÄLVKLART kliar det som värst när man lägger sig ner VARFÖR????

kan ju omöjligt sova, sitter o kliar på benen m en diskborste (ren..) PLEASE give me a break jag orkar inte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! kommer ju inte sova den här natten heller :( *snyft*

• Fröken Juni
    Love2009 skrev 2009-05-02 22:46:12 följande:
    eftersom jag bara sov några timmar inatt gick jag o la mig tidigt kl21 men SJÄLVKLART kliar det som värst när man lägger sig ner VARFÖR????kan ju omöjligt sova, sitter o kliar på benen m en diskborste (ren..) PLEASE give me a break jag orkar inte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! kommer ju inte sova den här natten heller :( *snyft*
    Fick du sova något inatt? Jag tycker du ska säga hur du har det vid ditt nästa besök för såhär kan du ju inte ha det.

Lider med dig, jag vet hur det är och det är fruktansvärt.

Jag har själv undrat många gånger varför det alltid är värst när man ska sova och jag har tyvärr inget svar på det, men det kan ju vara att man då slappnar av och lättare känner av det då till skillnaden på dagarna då man har annat för sig.
  • Love2009

sov iaf några timmar men va vaken mesta tiden av natten..............

idag är det v.36+0 vilket iaf betyder att jag är i V.37 och det känns iaf bra

ska ta proverna imorg men ska först till doktorn tisd då de vill ha svaren klara,,, märkligt, förut har jag tagit proverna på lab o gått upp direkt till spec MVC men då är ju inte nya proverna klara.... vill ju träffa doktorn imorg

• LindaPalm
    Love2009 skrev 2009-05-02 11:04:45 följande:
    somnade 22.30 igår kväll men vakna kl 00.00 av denna sjuka klåda över fötter ben händer o armar KLIADE ihjäl mig till kl.04.30 då jag somna om två timmar till 06.30 då treåringen vaknade.........zzzzzzzzz jag förstår inte hur jag ska orka många nätter till nu - hur mår ni andra??
    usch stackare!
    Fick höra samma sak som dig angående igångsättningen innan Kajsa kom.
    Blev ju först lovad en igångsättnig men eftersom barnet inte "höll på å dö där och då" ställdes den in och jag fick istället vänta en vecka till.

Provade aldrig själv då jag fick tipset försent men häll vanligt vetemjöl i en påse och stoppa in i frysen/kylen några timmar och lägg sen hela påsen där det kliar som värst. Ska tydligen vara jättesvalkande och skönt.
    Kan vara värt att testa!
  • Fröken Juni
    Love2009 skrev 2009-05-03 08:44:59 följande:
    sov iaf några timmar men va vaken mesta tiden av natten..............idag är det v.36+0 vilket iaf betyder att jag är i V.37 och det känns iaf braska ta proverna imorg men ska först till doktorn tisd då de vill ha svaren klara,,, märkligt, förut har jag tagit proverna på lab o gått upp direkt till spec MVC men då är ju inte nya proverna klara.... vill ju träffa doktorn imorg
    När jag gick på D.S så tog jag fasteprover på labbet och sen gick jag upp på 12:an och fick då vänta jättelänge innan svaret kom, så jag skulle hellre gjort som dem gör nu, ta proverna dagaen innan så går besöket dan efter fortare.
  • Love2009

Träffade doktorn idag ändå o leverproverna hade försämrats. Hon sa att hon tyckte det skulle va bra om det kom igång o gjorde en hinnsvepning...

Ska tillbax imorg på UL och på ons igen o träffa doktorn.

Idag fanns inga tider + att dom redan skickat hem tre som skulle sättas igång på Danderyd pga att det var fullt men annars lät det som hon skulle kunnat satt igång det redan idag............

Börjar bli orolig helt plötsligt för att det är för tidigt att föda, vill INTE att något ska bli fel m barnet ju:(

• iii83

Ah Love 2009, håller hårda tummar nu,
    själv tog jag gallsyra idag, väntar på svar

Svar på tråden hepatos