• Ulrika1

hepatos

Hej!
    Någon som vet hur snabbt värdena kan stiga? Jag testade mig för lite drygt en vecka sedan och det visade inget men nu har det börjat klia rejält och jag har inte ny tid förrän på fredag vilket innebär två veckor mellan provtagningarna. Funderar på om jag ska ringa och höra om jag kan komma tidigare.

• Svar på tråden hepatos
  • sholof

Love2009: hoppas läkaren snart sätter igång dig då!
    Det kommer säkert inte bli nåt fel me barnet. Mina barn har ju mått hur bra som helst när de blivit födda 36+0...

♥Världens bästa Max 28/3-07♥♥Världens underbaraste Felix 11/12-08♥
  • iii83

ja, precis som sholof säger, det kommer gå fint, mina är födda 36 och 35, inga problem pga den tidiga födseln!

• Love2009

tack för lugnande kommentarer... idag ska jag göra tillväxt UL o imorg träffa läkaren igen så vem vet det kanske blir imorg?

på natten när det kliar som värst är jag beredd att bara åka in o tvinga dem att sätta igång fy fasiken va jobbigt det är att inte sova alltså!!!

på dagarna får jag ny kraft konstigt nog när det lugnar ner sig.... undra hur länge man kan fungera utan att sova mer än 2-4h per natt... jag antar att det går bara för man vill!

• sholof

Det funkar i några veckor att bara sova så lite. Men man är ju inte människa så länge det håller på. O sen glömmer man det nästan lika fort som man får sin lille bebis upp på bröstet

♥Världens bästa Max 28/3-07♥♥Världens underbaraste Felix 11/12-08♥
  • fidili

Hej alla med hepatos.
    Jag väntar nr 3 och har/hade hepatos på 2:an och 3:an.
    Ska in på bb för ul och ctg imorgon, inväntar även gallsyresvar som inte kommit
    tog nya prover i går.
    De "vanliga" levervärderna låg på 13,2 och 10.5 dessa ska normalt ligga på 0,8
    Min fråga till er: Vet ni hur höga era värden är, även gallsyra?
    Och hur var värderna då ni blev igångsatta?

När det gäller klådan ,stillar klådan lite med kalla blöta trasor eller ett svalt bad.

• iii83

fidili...
    vilka av dina levervärden låg så högt, eftersom asat och alat är förhöjda på 0,8, så dina värden får mig att höja på ögonbrynen, mår du inte jättedåligt?

Jag väntar på mina gallsyre-resultat, men är ju bara i v. 17, så... jag får fortsätta klia mig helt enkelt...
    Däremot hade mitt asat och alat gått ner aningen, skönt!!!!!!

• fidili

iii83- det är asat och alat som är så höga.
    Jo. jag mår jätte dåligt, är helt slut i kroppen.
    Sedan är jag naturligtvis orolig med tanke på vad som kan hända lilleman.
    När han inte rör sig, tror jag att det hänt något, jag håller på att bli helt nojjig.
    Hur mår du?

• iii83

Maxvärde för alat är 0,7 och asat tror jag är 0,65!
    Jag vet inte vilken vecka du är i, men min nr 2 höll på att dö i min mage av alat 14... sorry och jag skräms, men jag vill inte sitta inne med det när dina värden är så höga,, hon kom ut med dunder och brak och så fort hon slapp "mitt förorenade" blod så piggade hon på sig, så hennes premturfödsel var inga problem, däremot mina levervärden.

Jag mår inte så bra, yr, dimmig, kliar gör det, allmänt hängig och trött...

• Fröken Juni
    Love2009 skrev 2009-05-05 08:27:49 följande:
    tack för lugnande kommentarer... idag ska jag göra tillväxt UL o imorg träffa läkaren igen så vem vet det kanske blir imorg?på natten när det kliar som värst är jag beredd att bara åka in o tvinga dem att sätta igång fy fasiken va jobbigt det är att inte sova alltså!!!på dagarna får jag ny kraft konstigt nog när det lugnar ner sig.... undra hur länge man kan fungera utan att sova mer än 2-4h per natt... jag antar att det går bara för man vill!
    För mig funkade det i 5 veckor, sedan bröt jag ihop och det var då jag blev igångsatt.
  • Fröken Juni
    fidili skrev 2009-05-05 09:54:38 följande:
    Hej alla med hepatos.Jag väntar nr 3 och har/hade hepatos på 2:an och 3:an.Ska in på bb för ul och ctg imorgon, inväntar även gallsyresvar som inte kommittog nya prover i går.De "vanliga" levervärderna låg på 13,2 och 10.5 dessa ska normalt ligga på 0,8Min fråga till er: Vet ni hur höga era värden är, även gallsyra?Och hur var värderna då ni blev igångsatta?När det gäller klådan ,stillar klådan lite med kalla blöta trasor eller ett svalt bad.
    Mina levervärden var normala alla 3 ggr, liite förhöjt med 3:an men inget allvarligt.

Med 1:an så minns jag inte vad jag hade
    Med 2:an så låg det på 36 och veckan efter på 54 trots Ursofalk så jag blev igångsatt eftersom bebisen var påverkad
    Med 3:an låg det på 42, men sjönk till 29, men blev igångsatt eftersom gallan inte orkade mer.
Svar på tråden hepatos